مهدی خاکپور سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

ضعف عمومی بدن در اثر کم خونی است، زیرا خون که کم شد از شدت حرکتش کاسته می شود و قدرت آن را ندارد که با سرعت معمولی از رگهای معمولی عبور کند و از این جاست که ضعف عمومی در بدن ایجاد می گردد. برای جلوگیری از چنین حالتی باید به غذاهای مقوی متوسل شد و همه نوع ویتامین و میوه های سرشار از ویتامین را مصرف کرد.

خوردن روزی دو لیوان آب هویج برای ضعف عمومی بدن مفید است. حمام آویشن را برای اشخاص ضعیف البنیه تجویز می کنند، 500 گرم آویشن را در کیسه کوچکی بریزید و مدت یک ربع ساعت آنرا در مقدار لازم آب بجوشانید، بعد کیسه محتوی آویشن و آب جوشیده آن را در وان حمام، که دارای اب گرم است خالی کنید (درجه آب وان باید 35 تا 40 درجه باشد.)

شخص باید در حدود 20دقیقه در وان استراحت کند و بلافاصله از حمام در آمده و در رختخواب خود دراز بکشد و روی خود را با لحاف بپوشاند تا بخوبی گرم شود و عرق کند.

 

ضعف عمومی بدن و درمان آن در طب سنتی

 

اگر با مرهم سیر رنده شده ستون فقرات اشخاص ضعیف را مالش دهند، این مالش برای آنها مفید و مطبوع خواهد بود و خستگی را از تن آنها دور خواهد کرد.

مارچوبه دارای مقدار زیادی فسفر می باشد، به همین جهت مصرف آن برای کسانی که فعالیت فکری دارند و یا از بستر بیماری برخاسته و دوره ی نقاهت را می گذرانند و یا ضعیف هستند توصیه می شود.

شربت کاسنی خاصیت تقویت کننده دارد. برای تهیه ی این شربت باید 500 گرم شکر را در 500 گرم شیره ی صاف شده ریشه ی کاسنی روی آتش ملایمی جوشاند. بعد آن را در شیشه های دربسته و محکمی ریخته و صبح ناشتا 3 قاشق قهوه خوری از آنرا به بچه های ضعیف البنیه داد.

اشخاص خسته و ضعیف که بخواهند خود را تقویت کنند باید غذای مقوی زیر را با موز درست کرده و مدت 8 روز ساعت 11 صبح آنرا مصرف کنند. دو قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری خامه ی تازه را در هم حل کنید و یک موز رسیده و تازه را پوست کنده را در آن بیندازید و باهم مخلوط بسازید و بخورید.

جو از نظر غذایی سرشار از فسفر است و مقوی سلولهای بدن و مصرف آن برای اشخاصی که دچار ضعف شده اند توصیه می شود.

 

ضعف عمومی بدن و درمان آن در طب سنتی

 

روغن ماهی برای اطفالی که خیلی ضعیف شده اند و مخصوصا مستعد ابتلا به امراض ریوی هستند بسیار نافع است. بهترین راه تقویت بنیه یک طفل ضعیف این است که سینه و شکم او را محکم با روغن ماهی ماساژ بدهند و مقدار کمی روغن ماهی با عسل به او بخورانند.

آب انگور برای ضعف مفرط بدن و کمبود بدن از ویتامین ها بسیار مفید است.

پرتقال با برنج پخته و پنیر ضد ضعف عمومی بدن است.

اسفناج چون گلبولهای قرمز خون را زیاد می کند برای رفع ضعف عمومی بدن تجویز می شود.

در موارد ضعف، پیاز دارای عمل نیرو بخش و تقریباً فوری است. پیاز برای کسانی که ضعیف شده اند و می خواهند تقویت کنند غذایی مقوی است.

رازیانه را به اشخاص ضعیف البنیه توصیه می کنند.

جوانه گندم غذای کاملی است که برای اشخاص ضعیف بسیار مفید است.

خوردن آب هویج خام صبح ناشتا ضعف عمومی بدن را برطرف می کند.

چون توت فرنگی دارای موادی است که املاح معدنی را زیاد و بدن را تقویت می کند مصرف آن برای اشخاص ضعیف تجویز شده است.  



شارژ سریع موبایل