سمیه قاسمی دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

آیا تا کنون فکر کرده اید که اگر گیاهان در زندگی ما وجود نداشتند چه می شد؟ زمانی که نیاز به عطر، طعم، قدرت، انرژی و سلامت داریم به آنها مراجعه می کنیم. آنها هم هیچ وقت ما را دست خالی بر نمی گردانند.

از مزایای مفید آنها همیشه بهره برده ایم و بدن ما را از استرس دور میساند و روح ما را با چای گیاهی تسکین و تغذیه می کنند، زمانی که شما احساس خوشایندی ندارید، به شما احساس خوبی می دهند و بدنتان را آرام میکنند. کشو را باز کنید، آب را بجوشانید، چای گیاهی تان را دم نمایید و با اشتها میل کنید!

یک نکته کوچک:  گیاهانی که ساقه و ریشه آنها خاصیت دارویی دارد، مانند پوست دارچین باید در آب جوشانده شوند و برگ ها و گیاهان گلدار به روش دم کردن آماده می شود.

با دانستن این نکته مهم در آماده کردن دمنوش های گیاهی، بدن و روحتان را آرام می نمایید. می توانید شروع به خواندن توصیه های ما برای کسب انرژی و نیرو با آماده سازی دمنوش های بی نظیر نمایید. در قسمت چهارم این مطلب با ما همراه باشید :

 

چای ترش، از عملکرد سالم دستگاه گوارش پشتیبانی می نماید.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (4)

 

چای ترش، باعث کاهش فشار خون می شود، کلسترول را تحت کنترل در می آورد و برای بهبود سرماخوردگی و سرفه مورد استفاده قرار می گیرد. باعث دفع سنگ از کلیه و چربی کبد می گردد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

 

چای شیرین بیان، سوء هاضمه و ورم روده را برطرف می نماید.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (4)

 

شیرین بیان جزو گیاهانی است که به آسانی در دسترس است و به راحتی می توان آنرا از فروشگاه های دارو های گیاهی تهیه کنید. هنگامی که آنرا برای اولین بار به صورت ریشه خریداری کردید، ابتدا باید با استفاده از یک چاقو ریشه را به قطعات کوچک ببرید. به 1 فنجان آب جوشیده شده، 1.5 قاشق چای خوری شیرین بیان بریزید و برای 5-6 دقیقه صبر کنید تا در این مدت زمان، دم بکشد. چای شیرین بیان را می توان با یک قاشق چای خوری عسل و یا تکه ای چوب دارچین مزه دار کرد.

 

چای زردچوبه، ورم و التهاب بدن را بهبود می بخشد و به خروج سموم از بدن، کمک می کند.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (4)

 

چای زردچوبه چرک و سم را به سرعت از بدن حذف می کند. برای آماده سازی مقداری آب روی گاز بگذارید تا بجوشید بعد از اینکار مقداری زرد چوبه داخل آب بریزید و به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بجوشد. پس از طی زمان مورد نظرتان، چای را صاف کرده و بنوشید. با اضافه کردن عسل، لیمو و زنجبیل به چای زرد چوبه، می توانید انرا خوش طعم تر بنوشید. میتوانید برای تهیه چای زرد چوبه از پودر این ادویه که بیشتر دز دسترس است استقاده نمایید.

 

چای اولانگ،باعث افزایش مقاومت بدن میگردد، به لطف این چای کلسترول کمتر شده و آنتی اکسیدان ها در بدن متعادل می گردد.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (4)

 

آماده سازی چای اولانگ کمی سخت تر از تهیه  چای های دیگر است، این چای، باعث می شود ضربان قلب منظم شود و سرعت سوخت و ساز بدن بیشتر باشد. در کسانی که به طور منظم سیگار می کشند، به محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی کمک بزرگی می کند و بهداشت دهان و دندان را بهبود می بخشد.

 

چای درخت عرعر، معده را تحریک  می کند و عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می نماید و گاز روده و معده را بر طرف می نماید.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (4)

 

خون را پاک سازی می نماید، مقاومت بدن را افزایش می دهد و سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد. با توجه به طعم تند آن، اشتها آور است و معده را تحریک و عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می نماید و گاز معده و روده را بر طرف می کند.

 

چای لیندن، مقاومت بدن را افزایش می دهد و به هضم غذا کمک می کند.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (4)

 

احتمالا جزو بهترین ها و مورد علاقه ها باشد ...برای بهبود اسهال و خون لخته شده در رگ ها بسیار مفید است و همانطور که می دانید، اثرات آن باعث افزایش سرعت از دست دادن وزن میگردد به شرطی که با معده خالی و هر روز صبح مصرف گردد.



شارژ سریع موبایل