سمیه قاسمی دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

آیا تا کنون فکر کرده اید که اگر گیاهان در زندگی ما وجود نداشتند چه می شد؟ زمانی که نیاز به عطر، طعم، قدرت، انرژی و سلامت داریم به آنها مراجعه می کنیم. آنها هم هیچ وقت ما را دست خالی بر نمی گردانند.

از مزایای مفید آنها همیشه بهره برده ایم و بدن ما را از استرس دور میسازند و روح ما را با چای گیاهی تسکین و تغذیه می کنند، زمانی که شما احساس خوشایندی ندارید، به شما احساس خوبی می دهند و بدنتان را آرام می کنند. کشو را باز کنید، آب را بجوشانید، چای گیاهی تان را دم نمایید و با اشتها میل کنید!

یک نکته کوچک:  گیاهانی که ساقه و ریشه آنها خاصیت دارویی دارد، مانند پوست دارچین باید در آب جوشانده شوند و برگ ها و گیاهان گلدار به روش دم کردن آماده می شود.

با دانستن این نکته مهم در آماده کردن دمنوش های گیاهی، بدن و روحتان را آرام می نمایید. می توانید شروع به خواندن توصیه های ما برای کسب انرژی و نیرو با آماده سازی دمنوش های بی نظیر نمایید. در قسمت سوم این مطلب با ما همراه باشید :

چای سنامکی، باکتری ها را از بین می برد و زخم معده و سوء هاضمه را بهبود می ببخشد.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (3)

 

دمکرده این گیاه، ملین است و به رفع اسپاسم های عضلانی و درد مفاصل کمک می کند اما به طور کلی فواید بی نظیر این گیاه به این معنا نیست که عوارض جانبی ندارد. شایع ترین عوارض جانبی آن، تهوع، درد معده و اسهال طولانی مدت است. مصرف بیش از دو هفته چای سنامکی توصیه نمی شود، زیرا ممکن است دستگاه گوارش به اختلال در عملکرد روده مبتلا گردد.

 

چای ابریشم ذرت، به بدن انسان قدرت می بخشد و قند خون را متعادل می نماید.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (3)

 

برای آماده سازی چای ابریشم ذرت، 1 تا 2 فنجان آب را بجوشانید سپس یک قاشق چای خوری ابریشم ذرت داخل آن بریزید. دقت نمایید که چای ابریشم ذرت، جوشانده نمی شود و بعد از اضافه کردن ابریشم ذرت به آب جوشانیده شده، 10 تا 15 دقیقه به طوری که درب آن بسته باشد نگه داشته میشود و سپس آماده مصرف می باشد.

 

چای پنیرک، کاهش دهنده درد و سوزش در معده

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (3)

 

پانسمانی که با چای پنبه و پنیرک آماده شود خشکی چشم را کاهش می دهد. آغشته کردن آن بر روی پوست جوش دار، و زخم سوختگی روند بهبودی را سرعت می بخشد و مانند ریشه شیرین بیان به عنوان داروی ضد سرفه نیز شناخته می شود.

 

چای اسطوخودوس، اثری شفابخش در مشکلات معده و روده دارد.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (3)

 

به 1 فنجان آب آشامیدنی که در حال جوش است، 1 قاشق چای خوری اسطوخودوس اضافه کنید. پس از این فرآیند، زیر اجاق گاز را فورا خاموش نمایید و 6 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، چای اسطوخودوس شما، آماده شده است و پس از صاف کردن، می توانید آنرا بنوشید. چای اسطوخودوس باید حداقل 2 ساعت بعد از شام یا با معده خالی میل شود.

 

چای اکیناسه، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و درد عضلات و مفاصل را رفع خواهد کرد.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (3)

 

ریشه اکیناسه می تواند به هر دو صورت، تازه و خشک مورد استفاده قرار گیرد. برای تهیه این نوع چای، 4 قاشق چای خوری از گیاه اکیناسه را به 1 لیتر آب جوش اضاقه نمایید و به مدت 5 دقیقه بگذارید بماند تا خوب دم بکشد. ریشه این گیاه، دارای طعم تلخی است، به همین دلیل می توانید آنرا با زنجبیل، لیمو و یا عسل، بنوشید. نوشیدن چای اکیناسه به طور منظم، ویتامین E، B و همچنین سدیم، پتاسیم، آهن، مواد معدنی مهمی مانند منیزیم و کلسیم را برای استفاده بدن انسان فراهم می کند و به بدن، نیرومندی و انرژی می بخشد.

 

چای کنگر فرنگی، برای عملکرد کبد و کیسه صفرا خوب است و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها، افزایش می دهد.

 

 این دمنوش های گیاهی بدن شما را در برابر بیماری ها بیمه می کنند (3)

 

ضمن مزایایی که کنگر فرنگی برای کبد و کیسه صفرا دارد، باعث آرامش ذهن می گردد و خواص ادرار آور دارد.



شارژ سریع موبایل