سمیه قاسمی سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

مدت زمان طولانی است که شما می دانستید باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید، حتی دندان هایتان نیز گاهی اوقات سیگنال هایی به عنوان هشدار بحران می فرستادند.

سوپرایزی که از آن می ترسیدید، اتفاق اقتاد. شما با تعجب و با دندان درد وحشتناکی از خواب بیدار می شوید. چنان درد شدیدی دارد که تصور می کنید در حال جان دادن هستید و نمی دانید چه باید بکنید. ما در این مطلب، راه حل های عملی و گیاهی برای کسانی که دندان درد دارند بیان می کنیم. البته این درمانها موقتی هستند و درد شما فعلا تسکین یافته و در اولین فرصت باید به دندانپزشک مراجعه نمایید.

 

غرغره با سرکه

سوء تغذیه و تغذیه ناسالم، مصرف بیش از حد غذاهای شیرین و عدم توجه و مراقبت از بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد درد دندان می شود، که از مشکلاتی است که در این مواقع شخص تجربه می کند. سرکه سیب طبیعی ترین راه برای تسکین دندان درد است.

¼ فنجان سرکه را در نصف فنجان آب مخلوط کنید. یک قاشق چای خوری نمک به این مخلوط اضافه کنید و بعد از اینکه کاملا مخلوط کردید، غرغره کنید. بگذارید به مدت چند ثانیه در دهانتان باقی بماند، بعد دهانتان را خالی کنید ولی نشویید. سرکه و نمک به دلیل از بین بردن باکتری ها، در دندان درد و آبسه دندان بسیار مفید خواهد بود.

 

درمان با میخک

میخک، درد دندان را کاهش می دهد و در میان سبزیجات و راه حل های عملی مانند مواد مخدر تسکین دهنده درد و ناراحتی است. به خصوص اگر شما درد دندان دارید می توانید از این روش استفاده کنید.

اگر در خانه میخک دارید، 10-15 عدد از آنها را بکوبید و در یک فنجان قرار دهید و یک فنجان آب گرم اضافه کنید، میخک ها را در آب هم بزنید، بگذارید تا خنک شود و با این آب غرغره کنید. باقی مانده این دمنوش را لای یک حوله تمیز قرار دهید و آن را به عنوان کمپرس روی دندانی که درد می کند قرار دهید. دهان شویه روغن میخک، به عنوان یک روش موثر در تسکین دندان درد کاربرد دارد.



شارژ سریع موبایل