سمیه قاسمی سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

بنا به گفته کارشناسان، مهم ترین وعده غذایی روزانه، صبحانه است. صبحانه چقدر برای شما مهم است؟

 

شروعی پر انرژی برای روز

هر کس حسی متفاوت نسبت به صبحانه دارد. برخی از افراد فقط ترجیح می دهند هر صبح، یک فنجان قهوه بنوشند، در حالی که دیگری بدون خوردن هیچ چیز روز خود را شروع می کند. در کنار اینها هستند کسانی که صبحانه را اصلی ترین وعده غذایی روز میدانند و بدون خوردن صبحانه ای کامل روز خود را شروع نمی کنند.

متخصصان تغذیه معتقدند که یک سوم از پروتئین مصرفی روزانه و یک پنجم مصرف روزانه کربوهیدرات را از یک صبحانه ایده آل باید به دست آورد، البته بدن با صبحانه ای کامل، ویتامین ها و مواد معدنی دیگر مورد نیاز خود را نیز به کسب خواهد کرد.

به خصوص در آب و هوا و فصول سرد سال، صبحانه اهمیت بسیار بیشتری می یابد. برای پویا ماندن در تمام طول روز و به دست آوردن مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن، باید تغذیه ای کامل داشت.

 

صبحانه خود را در 5 دقیقه تهیه کنید

در چنین روزهایی، شما می توانید برای خود فرنی خشک آماده کنید، یک انتخاب عالی برای صبحانه. فرنی خشک شما شامل جو پرک، کشمش، زردآلو خشک، سیب، پرتقال و کیوی میشود. یک راه سالم که شما می توانید نیازهای روزانه خود به ویتامین ها را تامین کنید. اگر فرنی خشک دوست ندارید میتوانید خیار سبز تازه و ماست بدون چربی را به عنوان یک ترکیب خوب جایگزین نمایید.



شارژ سریع موبایل