سمیه قاسمی دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

اگر شما بچه های کوچکی دارید بی خوابی می تواند اجتناب ناپذیر باشد. اما دلیل بی خوابی مادران فقط  کودکان و نوزادان نیستند. شب ها، زمانی که مادران احساس خواب آلودگی میکنند، به جای رفتن به رختخواب، تمایل دارند ساعات انتهایی شب را صرف تکمیل کارهای باقی مانده خود کنند. اما خواب مهم تر از کارهای خانه است! ما پیشنهادهایی به شما برای داشتن یک خواب خوب داریم.

 

 5 نکته برای داشتن خوابی آرام و خوب

 

1. زود به رختخواب بروید

ورود زود هنگام به تخت در ساعات اولیه صدمه ای به کسی نمیزند، بنابراین شما می توانید به موقع و با شور و نشاط حتی بدون زنگ ساعت از خواب بیدار شوید. آرامش خواب شب نیز عامل مهمی است تا برای روز بعد، پر از انرژی باشید.

 

 5 نکته برای داشتن خوابی آرام و خوب

 

2.  ذهن خود را قبل از رفتن به رختخواب خالی کنید

افکار ما گاهی اوقات زمانگیر میشود و مانع داشتن آرامش لازم برای خوابی راحت است. با نوشتن افکار خود روی یک تکه کاغذ به خارج کردن ذهنتان از این حصار کمک کنید و این مشغله فکری را به فردا موکول نمائید. نگران نباشید فردا صبح که بیدار شوید افکار و نگرانی هایتان همان جا آماده هستند.

 

 5 نکته برای داشتن خوابی آرام و خوب

 

3. قبل از خواب با محیطی خنک، ریلکس کنید

استراحت در یک مکان سرد عاملی است برای داشتن خوابی راحت. اجتناب از غذا خوردن بیش از حد و مصرف الکل قبل از خواب سر نخ بعدی برای داشتن خوابی راحت است. این کارها باعث ایجاد حرارت در بدن شما میشود و می تواند باعث عرق کردن شما و در نتیجه بر هم زدن آرامش خوابتان گردد.

 

 5 نکته برای داشتن خوابی آرام و خوب

 

4. آخرین لحظات قبل از خواب قهقه ای بزنید

خنده معجون خواب فوق العاده ای است. بدن را آرام میکند، جریان افکار روان ذهن را آرام تر میکند و نا آرامی روح بهبود می یابد. فیلم های کمدی ببینید یا اینکه مطالب خنده دار بخوانید. میتوانید با همسر یا فرزندانتان قلقلک بازی کنید. خنده و قهقهه واقعی باعث میشود استرس های روزانه از فکرتان خارج شود و شما خواب راحتی داشته باشید.

 

 5 نکته برای داشتن خوابی آرام و خوب

 

5. اتاق خواب مکان تفریحی نیست!

امروزه، بسیاری از دستگاه های الکترونیکی را می توان در یک اتاق خواب مدرن یافت در حالیکه، اتاق خواب باید تنها برای خواب استفاده شود. اتاق خوابتان را محیطی آرام و منطقه ای برای مدیتیشن و تکمیل آرامشتان بدانید. اتاق خواب خود را از نور اضافی و دستگاه های الکترونیکی دور نگه دارید.



شارژ سریع موبایل