سمیه قاسمی سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

پدیده زیبایی زن یک معیار جهانی نیست. از نسلی به نسل دیگر و از کشوری به کشور دیگر در حال تغییراست؛ همچنین بیش از حد به مد و فرهنگ مربوط است. بنابراین این که چه چیزی باعث میشود یک زن زیبا باشد، کشف آن بسیار دشوار است. با این حال، موهای ابریشمی و تنومند چیزی است که هر زن، هر کجای جهان که باشد خواستار آن است. در این مطلب به کشف راه های طبیعی برای حفظ موها و پوستی سالم میپردازیم.

 

ورزش منظم و تقسیم سلولی

به غیر از محصولات آرایشی و بهداشتی و شامپوها ، یکی از کوتاه ترین راه ها برای رسیدن به پوست و موهایی سالم، تمدید و تعمیر از داخل بدن و در واقع بازسازی داخلی میباشد.

سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن، به حفاظت از پوست و مو کمک می کند و وضعیت آنها را بهبود می بخشد. شما نیاز به ورزش اضافه و منظم در طول زندگی روزمره تان را دارید. زمانی که به خاطر ورزش، عرق میکنید، سوخت و ساز بدنتان زیاد میشود و این باعث رشد سریع تر موها و دفع چربی اضافه از منافذ پوست صورتتان میگردد. یک کشش ملایم بدن در محل کار، استفاده از پله به جای آسانسور، پیاده روی در طول روز، دویدن و یوگا می تواند قدمی برای شروع باشد. این ها ورزش های چالش برانگیزی نیستند و شما برای انجامشان به تجهیزات اضافی نیاز ندارد.

 

تغذیه مناسب و توجه به سلامتی وجود

علاوه بر این یک رژیم غذایی متعادل و توجه به وجودتان به شما احساس سلامتی میدهد و همچنین پوست و موی سالم تری نیز خواهید داشت. آنزیم های لازم برای هضم کامل غذا در پروتئین ها موجود است. پروتئین در تشکیل موی جدید و پوست سالم مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین برای داشتن پوستی سالم و موهایی زیبا و شاداب استفاده از میوه ها و سبزیجات شرط اصلی می باشد، چون آنزیم پروتئین را فقط میوه ها و سبزیجات می تواند فعال نماید. حتی اگر شما تلاش زیادی را برای دریافت آنزیم اضافی به کار ببرید و اگرتغذیه شما عالی باشد نیز، فایده ای ندارد. این آنزیم های دریافتی صرف هضم مقدار اضافی غذای دریافتی تان میشود و نمیتواند وارد چرخه اکسیژن های غیر فعال سم زدایی گردد.

 

پنج حواس خود را بسیج کنید!

اگر می خواهید مو و پوستتان را احیا کنید، شما نیاز دارید وجودتان را نیز بازیابی و بازسازی کنید. استرس چیزی است که در بدن شما تجمع می یابد. بوها، مزه ها، صدا ها، نور ها و زیباییهای اطرافتان را میتوانید ببینید؟ شما می توانید حواس پنج گانه خود را به کار بیاندازید و وجودتان را تازه کنید. این کار اثر مثبتی بر پوست و در موهای شما خواهد داشت. از نور خورشید استفاده کنید! و برای استراحت نیز وقت بگذارید. با اتجام این کارها، شما بلافاصله تفاوت را احساس خواهید کرد. نیازی به گفتن نیست که ما نمی خواهیم شما مقدار خواب بیشتری داشته باشید، مهم کیفیت خوابتان است. هشت ساعت خواب، ایده آل است. دقت کنید بین ساعت 10:00-02:00 شب به خواب بروید. هورمون رشد که اثر مثبتی بر سلامت مو و پوست دارد بیشتر در طول این ساعات ترشح می شود.

زنانی با پوست و موی درخشان همیشه جوان و سالم به نظر می رسند. نه تنها زیبا تر به نظر میرسند، با مو و پوست زیبا، در زرهی از زیبایی احساس خوبی نیز خواهند داشت.



شارژ سریع موبایل