مهدی خاکپور شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

خشکی پوست در ناحیه ی آرنج ها در اثر عوامل متعددی از خشکی ساده پوست تا وجود برخی بیماری ها، واکنش های آلرژیک و درماتیت و غیره بروز می کند. درمان این مشکل نیز با توجه به علل آن متفاوت است و از پماد، دارو و روش های دیگری برای درمان استفاده می شود. با ما همراه باشید تا با برخی از علل خشکی دردناک پوست آرنج آشنا شوید.

 

درماتیت

درماتیت یک بیماری پوستی است که با علائمی مانند قرمزی، التهاب و خارش خود را نشان می دهد و معمولا به دلیل واکنش های آلرژیک پوست به برخی الیاف و یا ترکیبات شیمیایی و غیره بروز می کند.

این بیماری باعث بروز تاول هایی می شود که دردناک بوده و خارش ایجاد می کنند.

زمانی که درماتیت پیشرفت کرده و به آرنج ها برسد، درماتیت هرپتی فرم بروز می کند که خوشه هایی از تاول های کوچک و خارش دار دارد.

این بیماری ارثی است، اما قابل سرایت به دیگران نمی باشد. این وضعیت می تواند ناشی از عوارض جانبی حساسیت به گلوتن (پروتئین موجود در گندم) باشد.

پیشگیری، موثرترین روش برای مقابله با پیشرفت درماتیت است. اگر از درماتیت هرپتی فرم رنج می برید، نباید از موادغذایی حاوی گندم استفاده کنید.

 

پسوریازیس

به عقیده ی محققان، عفونت های باکتریایی و قارچی، پوست را خشک و دردناک می کند که جزو عوارض رایج دیابت محسوب می شود

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که در اغلب موارد روی آرنج ها و زانوها ظاهر می شود.

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که در آن تکه های نقره ای رنگ و التهابی، به صورت پوسته پوسته در بدن انتشار می یابد و مناطقی مانند آرنج ها، زانوها و اطراف پوست سر را می پوشانند.

استفاده از پمادها و کرم های مرطوب کننده باعث تسکین علائم بیماری و کاهش خارش پوست می شود.

 

تصلب پوست یا اسکلرودرمی

تصلب (سفت و چرم مانند شدن) پوست یک بیماری مزمن پوستی است که اغلب به پوست آرنج ها حمله می کند و باعث تورم، خشکی و درد در پوست این ناحیه می شود.

درد آرنج ناشی از تصلب پوست از ترشح بیش از اندازه ی کلاژن ناشی می شود و ارثی و نادر است.

داروهای سرکوب کننده ی سیستم ایمنی، برای کاهش علائم این مشکل موثر هستند.

 

دیابت

مشکلات پوستی حاوی جوش و عفونت در آرنج ها یا دیگر مناطق بدن می تواند جزو علائم نخست ابتلا به دیابت باشد.

به عقیده ی محققان، عفونت های باکتریایی و قارچی، پوست را خشک و دردناک می کند که جزو عوارض رایج دیابت محسوب می شود.

نمونه برداری بافتی به پزشک اجازه می دهد تا علت این وضعیت پوستی را مشخص کرده و مناسب ترین درمان اعم از استفاده از پماد یا داروهای آنتی بیوتیک موضعی را تجویز نماید.



شارژ سریع موبایل