مهدی خاکپور دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

حتما شما هم درباره فواید استفاده از بخور شنیده‌اید، نظرات مختلفی درباره استفاده از بخور وجود دارد و برخی‌ها معتقدند استفاده از بخور حتی می‌تواند به درمان آکنه و جوش‌ها کمک کند.

دستگاه هایی مخصوص بخور وجود دارند که در آرایشگاه‌ها از آنها استفاده می‌شود و آرایشگران هم استفاده از بخور را به مشتریان توصیه می‌کنند. بخور می‌تواند برای درمان برخی مشکلات پوستی مانند اگزما مفید باشد و رطوبت کافی و مناسبی را به پوست برساند. می‌توان از برخی گیاهان دارویی هم در بخور استفاده و پوست را تغذیه کرد. اگر شما هم دوست دارید از بخور برای پوست‌های خود استفاده کنید، حتما این مطلب را بخوانید.


بخور چه تاثیری بر پوست دارد؟

وقتی پوست یك مدتی در معرض آب یا بخار آب قرار بگیرد طبیعتا رطوبت را جذب می‌كند، حمام، استخر و سونای مرطوب همگی به پوست رطوبت می‌دهند مثلا اگر 10 تا 15 دقیقه در حمام باشید رطوبت كافی جذب پوست می‌شود و وقتی ما از حمام خارج می‌شوید احساس می‌كنید پوستی شفاف‌تر و شاداب‌تر دارید اما این حالت پوست بعد از گذشت زمان كوتاهی از بین می‌رود و پوست شما تبدیل به همان پوست قبلی می‌شود و به‌علت این‌كه شما در روز نمی‌توانید چندین‌بار به حمام بروید قید داشتن این پوست را می‌زنید اما برای داشتن این شفافیت و طراوت یك راه‌حل خوب و ساده وجود دارد و آن استفاده از بخور است. 

استفاده از بخور آن هم در آب و هوای خشك ایران راه‌حل بسیار كاربردی است، بخورهایی كه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند به 2شكل هستند یك نوع آن دستگاه‌های بخور آرایشی هستند كه طریقه استفاده از آن این است كه كل صورت را به‌مدت 20 تا 30 دقیقه در دستگاه‌ها بگذارید تا پوست رطوبت موردنیازش را جذب كند، بخار این دستگاه‌ها گرم و حتی داغ است كه استفاده طولانی‌ از آن می‌تواند برای جوانی و ‌تازگی پوست مضر باشد و بهترین راه استفاده از این دستگاه این است كه صورت به‌طور مستقیم روی دستگاه بخور قرار نگیرد.


چطور از دستگاه استفاده کنیم؟

اگر از این دستگاه برای مرطوب‌كردن پوست استفاده می‌كنید باید روزی 2 تا 3 بار این كار را تكرار كنید تا پوست‌تان مرطوب شود اما با توجه به مشغله زیاد و زندگی در جامعه صنعتی امروز بیشتر شما وقت این را ندارید كه روزی 2 تا 3 مرتبه این كار را انجام دهید.  پس بهتر است یك راه‌حل عملی‌تر پیدا كنید تا در كنار انجام كارها و فعالیت‌های روزانه‌تان از پوست‌تان هم محافظت كنید. این راه‌حل زمان زیادی است كه پیدا شده آن هم استفاده از دستگاه‌های بخوری است كه شما می‌توانید آن‌ها را در گوشه‌‌ای از فضای محیط خانه یا محل كارتان قرار دهید تا 24 ‌ساعته برای‌تان تولید بخار كند.
 

 جوانی پوست با بُخور درمانی!


این بخورها به 2 صورت بخار گرم و بخار سرد در محیط قابل استفاده هستند و شما با استفاده از این دستگاه‌ می‌توانید در هر فصل از سال از آن استفاده كنید. اگر بخور 24 ساعته در یك محیط روشن باشد حدود 70 تا 80 درصد رطوبت به فضای شما اضافه می‌شود و شما به رطوبتی كه پوست‌تان برای شاداب‌شدن نیاز دارد، می‌رسید.  علاوه بر این، بخور بسیاری از بیماری‌های پوستی مثل اگزما و اتوپی را درمان می‌كند زیرا درمان این بیماری‌ها بالا بردن رطوبت هواست و متاسفانه كسانی كه دچار این بیماری‌ها می‌شوند كودكان هستند كه خیلی راحت با استفاده از بخور درمان می‌شوند.


رابطه بخور و جوش!

بعضی‌ها اعتقاد دارند كه استفاده از بخور باعث از بین‌رفتن این جوش‌ها می‌شود اما پزشكان این توصیه را به شما نمی‌كنند زیرا وقتی شما به پوست‌تان رطوبت می‌رسانید مطمئنا آن مجراهای خروج چربی باریك‌تر می‌شوند و احتمال مسدود‌شدن‌شان بیشتر است در نتیجه ممكن است نه تنها جوش‌ها از بین‌ نروند بلكه جوش‌های بیشتری درصورت شما پدیدار شود، پس استفاده از بخور راهی برای درمان جوش  نیست.


نم‌دار نگهش‌دار!

حال كه پوست‌تان را مرطوب كرده‌اید باید سعی كنید این رطوبت را حفظ كنید، برای حفظ رطوبت پوست باید از كرم‌های چرب‌كننده و مرطوبت‌كننده استفاده كنید، به این شكل كه بعد از رساندن رطوبت به پوست زمانی‌كه احساس كردید روزنه‌های پوست‌تان بسته شده است و پوست‌تان شفاف‌شده با توجه به نوع پوست‌تان از این كرم‌ها استفاده كنید.


با گیاهان‌پوست را زنده كنید

بعضی از خانم‌ها كه از بخورهای آرایشی استفاده می‌كنند در مخزنی كه در این دستگاه‌ها وجود دارد گیاهان دارویی می‌ریزند ، به‌طور مثال از گل بابونه برای شفاف‌كردن پوست و گل‌ختمی برای نرم و لطیف‌كردن پوست استفاده می‌كنند اما پزشكان این مسئله را رد می‌كنند زیرا پوست خارجی كه در معرض این بخار قرار می‌گیرد یك بافت مرده است و این گیاهان نمی‌توانند تاثیری بر این لایه خارجی بگذارند؛ شفافیت و تازگی كه شما بعد از استفاده از این گیاهان احساس می‌كنید همان حالتی است كه بخار آب به‌صورت شما می‌دهد، البته این داروها برای بعضی بیماری‌های ریوی  مفید هستند.



شارژ سریع موبایل