سارا قاسمی پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰

حدود دو سال پیش برای اولین بار گل‌فروشی‌های تهران گیاهی را با نام «بامبو» (BAMBOU )عرضه کردند. اوایل مردم استقبال آنچنانی از بامبوی تازه ‌وارد نکردند. اما به مرور شکل جالب آن، شرایط نگهداری آسان و دیدن بامبوها در ژورنال‌های دکوراسیون خارجی عاملی برای استقبال مردم از این نوع گیاه شد. جالب است بدانید این گیاه علاوه بر جنبه تزئینی خواص درمانی بسیاری نیز دارد.

 

خاصیت درمانی بامبو :


بامبو به رغم قد بسیار بلندی که دارد به عنوان یک درخت در نظر گرفته نمی‌شود؛ در حقیقت این گیاه دائمی چوبی شکل، متعلق به خانواده گیاهان علفی است و بلندترین علف جهان محسوب می‌شود. از زمان‌های قدیم، قسمت‌های مختلف گیاه بامبو برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است؛ چرا که دارای خاصیت درمانی متفاوتی بوده است.

 

با خواص درمانی گیاه بامبو بیشتر آشنا شویم
 

بامبو برای درمان اختلالات معده :


گفته می‌شود که برگ‌های بامبو به کشیدگی طبیعی ماهیچه‌های معده و پیشرفت و بهبود فعالیت معده کمک می‌کند. از این رو برگ‌های بامبو برای درمان سوءهاضمه و دیگر مشکلات گوارشی سودمند است. علاوه بر این، خاصیت آنتی اسپاسمودیک (ضد انقباض و تشیج) بامبو می‌تواند به تسکین اسپاسم‌ها و انقباضات روده و معده کمک کند و به موجب آن اسهال را نیزدرمان نماید.


بامبو برای درمان اختلالات مربوط به قاعدگی :


خاصیت قاعدگی آوری بامبو می‌تواند به بهبود وتنظیم دوران عادت ماهیانه کمک کند. در نتیجه بامبو ممکن است به درمان دوره‌های نامنظم قاعدگی کمک کند.

 

با خواص درمانی گیاه بامبو بیشتر آشنا شویم
 

بامبوبرای درمان اختلالات ریوی :


خاصیت آنتی اسپاسمودیک برگ‌های بامبو می‌تواند به درمان انقباضات لوله تنفسی کمک کند. از این رو این گیاه برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. بامبو انقباضات مربوط به نایژه‌ها و همچنین تنگی تنفس را درمان می‌کند.

 

بامبو برای درمان کرم‌های روده‌ای :


این باور وجود دارد که خاصیت میکروب‌کشی بامبو می‌تواند به کشتن کرم‌ها و انگل‌های روده کمک کند. جوشانده برگ بامبو برای تخلیه انگل‌ها و کرم‌ها مفید است.

 

بامبو برای درمان زخم‌ها :


بامبو می‌تواند به تمیز کردن و التیام بخشیدن زخم‌ها به وسیله تقویت سیستم گردش خون کمک کند. از این رو برای درمان زخم‌ها مفید است.

بامبو دارای فواید بسیار زیادی است برای مثال یکی از این فواید بر پوست می باشد و این گیاه بخاراتی از خود متصاعد می کند که برای اکثر بیماران اعصاب مخصوصا بیماران ام اس مفید است.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : دلگرم
برچسب ها : آشنایی با گیاهان, گیاه شناسی, انواع گیاهان, دانستنی های جالب گیاهان, بامبو, خاصیت درمانی بامبو, بلندترین علف جهان, درمان اختلالات مربوط به قاعدگی, درمان اختلالات معده با بامبو, بامبوبرای درمان اختلالات ریوی, خاصیت آنتی اسپاسمودیک برگ‌های بامبو, بامبو برای درمان زخم‌ها, بامبو برای درمان کرم‌های روده‌ای, تقویت سیستم گردش خونبا بامبو, introduction to plants, botanical, types of plants, pain and interesting plants, bamboo, the world 's tallest grass, treatment of menstrual disorders, treatment of gastric disorders with bamboo, bamboo treatment of pulmonary disorders, anti- spasmodic properties of bamboo leaves, bamboo for the treatment of wounds, bamboo is used to treat intestinal worms, strengthen the circulatory system with bamboo


شارژ سریع موبایل