امین شجاعی شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

آدیداس در اقدامی خلاقانه می‌خواهد  با "پارلی" که یک جنبش برای جمع‌آوری و حذف ضایعات پلاستیکی از اقیانوس‌ها است از پلاستیک‌های اقیانوسی که عامل اصلی آلودگی اقیانوس‌ها است به کمک  فناوری چاپ سه بعدی برای تولید کفش‌های جدید استفاده کند. آدیداس پس از برگزاری نشست آب و هوایی در پاریس و با همکاری گروه مقابله کنندگان با آلودگی اقیانوس‌ها برنامه‌ای را پایه گذاری کرد که در آن از پلاستیک‌های رها شده در اقیانوس‌ها به عنوان مواد اولیه دستگاه چاپ سه بعدی کفش استفاده کند.

اریک لایدتکه، مدیرعامل شرکت آدیداس گفته است، ما توانستیم با همکاری این گروه از موادی جدید و مقاوم برای تولید کفش‌های ورزشی استفاده کنیم. قسمت رویه این کفش‌ها با بهره‌گیری از فناوری چاپ سه بعدی و از پلاستیک‌های اقیانوسی ساخته شده و بخش میانی آن از پلی استر و تورهای ماهیگیری بازیافت شده تولید می‌شود. وی می‌گوید این صنعت نمی‌تواند بیش از این صبر نماید. ما همراه با همکاری شبکه Parley برای جمع ضایعات اقیانوسی، شروع به انجام اقدامات در راستای ایجاد مواد و نوآوری برای ورزشکاران کرده ایم.

 

کفش جدید آدیداس با استفاده از چاپ سه بعدی و ضایعات اقیانوسی

 

آمارها نشان می‌دهد تورهای رها شده در اقیانوس‌ها سالانه جان ۱۰۰ هزار پستاندار دریایی را می‌گیرد.

 

کفش جدید آدیداس با استفاده از چاپ سه بعدی و ضایعات اقیانوسی

 

آدیداس همچنین گام های دیگری در راستای پرداختن به آلودگی پلاستیکی اقیانوس در پیش گرفته است. این شرکت وعده داده که استفاده از کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های خرده فروشی خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ و همچنین استفاده از ریز پلاستیک در تمام محصولات مراقبت از بدن خود را تا ۳۱ دسامبر، سال ۲۰۱۵ پایان می بخشند. در حال حاضر، کارمندان آدیداس در جلسات خود دیگر هیچ استفاده‌ای از بطری‌های پلاستیکی آب نمی‌کنند.

این کفش ورزشی براساس طراحی Futurecraft 3D آدیداس بوده و طرحی مفهومی براساس فناوری چاپ سه بعدی است که اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی رونمایی شده بود.  این طراحی مفهومی در راستای هدف آدیداس برای رسیدن روزی است که خریدار به فروشگاه مراجعه کرده و کفش مورد نظر خود را سفارش داده و منتظر بماند تا کفش او با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای او آماده شود. آدیداس معتقد است این روش ساخت می‌تواند استانداردی جدید در ساخت لوازم ورزشی به شمار برود؛ اما متاسفانه در حال حاضر تولید انبوه این کفش‌ها غیرممکن است.



شارژ سریع موبایل