سارا قاسمی سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

مزدا CX-9 جدید خود را جدیدترین و بهترین تعبیر از سبک طراحی KODO و مدلی ممتاز از خط تولید نسل جدید این خودروساز می داند. طراحی این خودرو شامل سبکی ورزشی هایلایت شده با ابعاد نمادین KODO همچون کاپوت کشیده، جلوپنجره شیک، رینگ های بزرگ و اورهنگ های کوچک است.

مزدا CX-9 مدل 2016 دارای طول 199.4 اینچ است که آن را 1.2 اینچ کوچک تر از مدل کنونی کرده است. فاصله بین دو محور این خودرو 2.2 اینچ بیش تر شده و فضای بیش تری را برای جای پای سرنشینان عقب فراهم ساخته در حالی که ورود و خروج عقب را نیز بهبود بخشیده است.

این کراس اوور هم چنین رنگ نمادین جدیدی را برای مزدا معرفی می کند که خاکستری ماشینی نامیده می شود. این خودروساز ژاپنی اعلام کرده رنگ جدید CX-9 طوری طراحی شده که نشان دهد این خودرو از یک شمش فولاد ساخته شده و به رنگ های دیگر آن از جمله قرمز Soul، سفید صدفی Snowflake، نقره ای Sonic، مشکی جت،آبی کریستالی و تیتانیومی Flash می پیوندد.

اما شاید جالب ترین خبر در مورد رونمایی CX-9، افزودن موتور 2.5 لیتری اسکای اکتیو جدید به آن است. اینموتور 2.5 لیتری توربوشارژ دارای قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 310 فوت پوند است اما جزئیات دقیقی از آن مشخص نیست. این موتور اختصاصا برای CX-9 ساخته شده است و به گیربکس اتوماتیک شش سرعته متصل می شود.

مزدا علاوه بر معرفی موتور جدید، اندکی از وزن CX-9 را نیز کم کرده است. گمان می رود اطلاعات قیمت این خودرو در زمان عرضه آن در بهار سال 2016 اعلام شود.

 

مزدا CX-9 مدل 2016

 

مزدا CX-9 مدل 2016

 

مزدا CX-9 مدل 2016



شارژ سریع موبایل