نازنین نظریان جامی شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

پهپادها با آزادی بی حد ‌و مرزشان می‌توانند در هر ساعت و هر جا به پرواز درآیند که این امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی ‌شده است. از استفاده های تروریستی گرفته تا قاچاق مواد مخدر و نقض حریم شخصی همگی از استفاده های نادرست این پرنده‌های بدون سرنشین است. مواردی از مهمترین خطرات پهپادها در زندگی بشری را در ذیل لیست کرده‌ایم.

 

پهپادهای قاتل

پهپادها به یکی از موثرترین تسلیحات جنگی‌ تبدیل شده‌اند و مسوولیت کشته شدن بیش از ۶۰ نفر از سران رده بالای طالبان و القاعده در مرزهای پاکستان بر عهده آنهاست اما متاسفانه عملیات نظامی آنها با تلفات غیرنظامی گسترده‌ای همراه بوده است که باعث واکنشهای جهانی مبنی بر کنترل بیشتر این پرنده‌ها شده است.

 

استفاده های تروریستی

یک پهپاد به راحتی می‌تواند بمبی پرنده باشد. پهپادها در دستان تروریستها به راحتی تبدیل به یکی از مخوف‌ترین تسلیحات می‌شوند. تصور کنید که یک پهپاد انتحاری تا چه حد می‌تواند امنیت جامعه و حتی سران کشورها را مختل کند و حتی بدتر با پخش مواد شیمیایی یا بیولوژیکی امنیت یک شهر را با چالش مواجه کنند. آزادی بی ‌حد و مرز عملیات پهپادها در مناطق شهری بدون در نظر گرفتن این خطرات می‌تواند شرایطی بسیار ترسناک را پدید آورد.

 

قاچاق مواد مخدر

 

 مهمترین خطرات پهپادها

 

این فقط تروریست‌ها نیستند که می‌توانند از پهپادها استفاده نادرست کنند. کافی است سارقان و قاچاقچیان را هم به فهرست اضافه کنید تا تصویر شما کامل شود. تصور کنید که همین حالا هم قاچاقچیان برای انتقال محموله‌های خود از روی مرزها از پهپادهای کوچک استفاده می‌کنند. حتی می‌توانند اجناس قاچاق را به داخل زندان یا مناطق محافظت شده بفرستند یا پیام‌های مخفیانه را دور از چشم نیروهای امنیتی رد و بدل کنند.

 

حوادث

کاربران پهپادهای شهری عموما افراد کم تجربه و حتی نوجوانان علاقه‌مندی هستند که برای شرایط خاص آموزشی ندیده‌اند و در صورت از دست دادن کنترل این پرنده ها نمی‌توانند اقدام به موقعی انجام دهند. تصور کنید که سقوط پهپادها در مناطق شهری می‌تواند موجب بروز چه حوادثی شوند. یا برخورد این پهپادها با یک هواپیمای مسافربری می‌تواند موجب چه فاجعه‌ای شود.

 

نقض حریم خصوصی

 

 مهمترین خطرات پهپادها

 

سرک کشیدن افراد به زندگی خصوصی اصلا جالب نیست و فکر کردن به این مورد که هر لحظه توسط چشمانی ناشناس مورد تعقیب باشیم به هیچ‌وجه خوشایند نخواهد بود. هم اکنون پاپاراتزیها به اندازه کافی کلافه کننده شده اند و با این دوربینهای پرنده سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد مشهور برای آنها راحت تر خواهد شد. در بعدی خصوصی‌تر یک همسایه فضول یا هر فرد مردم‌ آزاری می‌تواند با گرفتن تصاویر خصوصی از افراد، حریم خصوصی آنها را نقض کند و یا حتی اقدام به باج خواهی کند.



شارژ سریع موبایل