سمیه قاسمی جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

یکی از شگفت انگیزترین رستورانهای کشور در مجموعه هتل در نزدیکی حرم امام رضا (ع)، در مشهد افتتاح شد. از ویژگیهای اصلی این رستوران که در مجموعه عظیم تجاری، اقامتی، مسكونی واقع شده كه تا كنون نیز نمونه ای در كشور نداشته است و قابلیت تبدیل به یکی از جذابیتهای توریستی و تفریحی شهر مشهد را دارد وجود مجسمه «پیر خرد» در قلب این مجموعه است.

این مجسمه با ارتفاعی بیش از ٢٠ متر نمادی از حكمای خطه خراسان است که دستار و لباسش، برگرفته از پوشش خراسان قدیم است. پیر خرد، یادآور مفهوم «انسان كامل» و در كف یكی از دست هایش شمعی قرار گرفته كه نشانی از نور هدایت است و بازدیدكنندگان با قرار گرفتن روی دست راست مجسمه و حرکت این سازه عظیم سنگی از طریق دریچه ای بزرگ به داخل مجسمه وارد خواهند شد.

از ویژگیهای دیگر این مجسمه وجود یك گالری با آثار فرهنگی تزئین شده است که پس از آن رستورانی زیبا قرار دارد که مراجعین قطعا از جذابیت هایش لذت خواهد برد.

همچنین وجود عكاسخانه آرمان که با معماری سبك های مختلف زندگی سنتی در شهرهای ایران بازسازی شده است نیز از ویژگی های دیگر این مجموعه است که مسافرین و بازدیدکنندگان این هتل می توانند در كنار خانه هایی با معماری قدیم یزد، كاشان، مشهد، اصفهان و ... عكس گرفته و خاطره بسازند.



شارژ سریع موبایل