سمانه ربانی شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰

شرکت «آیودی» (Audi) که به واسطه تولید خودروهای لوکس شهرت دارد، این هفته از جدیدترین دوچرخه خود در ژاپن رونمایی کرد. این دوچرخه دارای وزنی بسیار سبک، طراحی چشم‌نواز و البته هم‌قیمت با یک خودروی پایین‌رده بازار است.

این دوچرخه با نام Audi Sport Racing Bike که دیروز در ژاپن به نمایش درآمد، از مواد بسیار سبک و مقاوم فیبر کربن تولید شده و با قیمت 19,650 دلار به فروش خواهد رسید. در ژاپن می‌توان با این قیمت یک خودروی ارزان‌قیمت خریداری کرد، اما احتمالا میلیونرهای دوچرخه‌سواری نیز خواهند بود که محصول جدید آیودی را بپسندند!

به گفته آیودی، فریم این دوچرخه اسپورت وزنی 790 گرمی دارد که معادل با وزن پنج آیفون 6 پلاس است. فیبر کربن به کار رفته در آن از نوع خاصی به نام T1000 است که توسط شرکت Toray Industries ژاپن طراحی شده و در تولید خودروهای مسابقه ای آیودی نیز استفاده می‌شود.

وزن کلی این دوچرخه 5.8 کیلوگرم است.

یکی از سخنگویان آیودی با تایید این وزن می‌گوید: "من تخصص زیادی در دوچرخه ندارم، اما به من گفته شده که تولید یک دوچرخه اسپورت با وزنی کمتر از 6 کیلوگرم بسیار نادر است." این سخنگو دلیل قیمت بسیار بالای دوچرخه را نیز همین مواد به کار رفته در آن عنوان کرده است. طبق برنامه تنها 50 دوچرخه Audi Sport Racing Bike تولید خواهد شد.



شارژ سریع موبایل