امین شجاعی يكشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

ریچارد کلارکسون یک کارشناس طراحی صنعتی است که با «باران لامپ»، جدیدترین نوآوری‌اش، توجه بعضی از رسانه‌های مرتبط با تکنولوژی را به خود جلب کرده است.

اگر فکر می‌کنید که آب و رعد و برق دو عنصری هستند که هیچگاه نباید در کنار هم قرار گیرند، از طراحی این «باران لامپ» توسط «ریچارد کلارکسون» (Richard Clarckson)، هنرمندی با تخصص در زمینه‌های طراحی صنعتی و هنرهای تجسمی، شگفت‌زده خواهید شد. این باران لامپ که در طراحی آن از طبیعت الهام گرفته شده است از یک پمپ برای به جریان درآوردن آب درون این کره‌ی شیشه‌ای که چراغ

 را احاطه کرده، استفاده می‌کند. این سازو کار باعث می‌شود قطره‌های نورانی آب (چرا که نور چراغ به آنها تابیده می‌شود) به آرامی بر سطح این کره‌ی شیشه‌ای چکیده شوند. چکیدن پی در پی این لامپ جلوه‌ی نورانی و موج‌دار مسحور کننده‌ای به اتاق شما می‌بخشد.

 

شبیه سازی باران،به وسیله باران لامپ

 

به اجرا درآوردن این ایده تنها به کمک لامپ‌های LED ممکن بود، زیرا بر خلاف لامپ‌های معمولی، این لامپ‌ها در کنار آب مشکلی ایجاد نمی‌کنند. ریچارد کلارکسون برآورد می‌کند که این لامپ به مدت صد هزار ساعت عمر خواهد کرد و بنابراین نیازی نیست که به طور منظم آن را تعویض کرد.

 

شبیه سازی باران،به وسیله باران لامپ

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این لامپ این است که فاصله‌ی زمانی میان چکیدن قطرات آب را می‌توان به دلخواه تغییر داد. بنابراین می‌توانید با تنظیم آن روی هر چند دقیقه فضای آرام‌بخشی در اتاق خود ایجاد کنید یا به‌عکس با کاهش فاصله‌ی زمانی و ریزش هم‌زمان چند قطره فضای مهیج و انرژی‌بخشی به اتاق خود بدهید.



شارژ سریع موبایل