سمانه ربانی دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

ادوارد هشتم قبل از جنگ جهانی دوم به خاطر عشق به بیوه زن امریکایی والیس سیمپسون از سلطنت انگلستان کناره گیری کرد و تا پایان عمرش یعنی 1972 به همسرش وفادار ماند.

وی از تاریخ ۲۰ ژانویه ۱۹۳۶ تا ۱۱ دسامبر ۱۹۳۶ و پس از جرج پنجم و پیش از جرج ششم پادشاه بریتانیای کبیر بود. بعد از مرگ پدر ۱۹۳۶ و پادشاه شدنش خیلی زود ماجرای او و خانم سیمپسون سر زبان‌ها افتاد.

نخست وزیر مخالف این ازدواج بود و اعلام کرد مردم هرگز مطلقه‌ای با دو شوهر سابق زنده را به عنوان ملکه قبول نمی‌کنند. به اضافه اینکه چنین ازدواجی باعث شکاف بین دولت و کلیسای انگلستان که خود به عنوان پادشاه در راسش بود می‌شد.

 

انتخابی سخت بین عشق و تاج


ادوارد می‌دانست که اگر ازدواج انجام شود دولت استنلی بالدوین استعفا خواهد داد. که می‌توانست او را در خطر انتخابات عمومی قرار دهد و وجه او را به عنوان پادشاه مشروطه نابود کند.

بعد از اینکه تصمیم گرفت ارتباط خود را خانم سیمپسون قطع نکند. از سلطنت کناره گیری کرد و جانشین او برادرش البرت شد که عنوان جرج ششم را برای خود برگزید.

ادوارد هرگز تاجگذاری نکرد. و با ۳۲۶ روز یکی از کوتاه ترین دورانهای سلطنت را را بین پادشاهان انگلستان داشت. یعد از کناره گیری به او عنوان دوک ویندسور اعطا شد.



شارژ سریع موبایل