سارا قاسمی پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

دل‌جوان‌ها بیشتر عمر می‌كنند

حتما شما هم كسانی كه مشتاق‌اند همیشه سن‌شان را بیشتر از آنچه هست، جلوه دهند و حتی در جوانی هم احساس پیری می‌كنند را دیده‌اید. محققان می‌گویند این آدم‌ها درست همان‌طور كه انتظار دارند، پیرتر از سن‌شان هستند و كمتر از دیگران هم عمر می‌كنند؛ درحالی‌كه كسانی كه خود را جوان‌تر از آنچه هستند، می‌پندارند، بیشتر از دیگران هم عمر می‌كنند. به نوشته ساینس دیلی، این افراد 41درصد كمتر از دیگران با خطر مرگ ناگهانی روبه‌رو هستند و عمر طولانی‌تری هم دارند.

تعارف نکنید نمكدان را بشكنید

تنها آلودگی هوا را برای سردردهای‌تان مقصر ندانید و تصور نكنید دردی كه در سر شما می‌پیچد، همیشه از والدین‌تان به شما به ارث رسیده است. محققان می‌گویند عادات غذایی خود شما بیشتر از هر چیز می‌تواند در پیچیدن درد در سرتان تاثیرگذار باشد. به گزارش رویترز، اضافه كردن نمك به غذای‌تان می‌تواند دلیل درد هر روزه سر شما باشد. گذشته از این به گفته محققان كسانی كه به خوردن غذاهای شور تمایل دارند، اغلب بیش از اندازه قند و چربی هم می‌خورند و به‌دلیل همین عادت‌های غذایی آسیب زننده، عمر خود را كوتاه می‌كنند.

 

از تازه های سلامت چه خبر؟

 

آقایان، بفرمایید هویج!

محققان در پژوهشی ، راه جلوگیری از كاهش عمر آقایان به‌دلیل ناباروری را كشف كرده‌اند. سلامت نیوز نوشته است كه پژوهش‌ها از تاثیر مثبت هویج برای بالا بردن كیفیت اسپرم آقایان حكایت می‌كنند. به عقیده پژوهشگران دانشگاه هاروارد، میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی رنگ به‌دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اكسیدانی ناشی از رنگدانه‌های‌شان برای سلامت مفیدند و محققان مشاهده كردند كه مصرف میزان بالای كاروتنوئیدها تاثیر مثبتی روی كیفیت اسپرم دارد.

ایبوپروفن كلید سلامت است؟

حتما شما هم درمورد مضرات داروهایی از قبیل ایبوپروفن برای سلامت زیاد خوانده‌اید. اما محققان می‌گویند این قرص باوجود همه ضررهایی كه دارد، ممكن است كلیدی برای طول عمر بیشتر باشد. به گزارش دیلی میل، محققان می‌گویند هدیه این قرص برای مصرف‌كنندگانش 12 سال زندگی سالم است. آنها می‌گویند هنوز مشخص نیست كه چطور چنین دارویی می‌تواند روند پیر شدن را به تاخیر بیندازد اما از نظر آنها ایبوپروفن واقعا می‌تواند چنین خاصیتی داشته باشد.

20 ثانیه یك لنگه پا بایستید

آیا می‌توانید برای 20 ثانیه روی یك پای‌تان بایستید؟ محققان می‌گویند اگر چنین توانایی ندارید، در معرض خطر سكته مغزی قرار دارید. به نوشته دیلی میل، افراد میانسال و سالخورده‌ای كه نمی‌توانند تعادل بدن‌شان را در چنین حالتی حفظ كنند، به احتمال زیاد با خطر سكته مغزی روبه‌رو هستند. تست بدون هزینه‌ای است، همین حالا امتحان كنید.

باردارها آنتی‌بیوتیك نخورند

مادران بارداری كه آنتی‌بیوتیك مصرف می‌كنند، در آینده فرزندشان را با هزار و یك مشكل روبه‌رو می‌كنند. به گزارش نشریه بین‌المللی obesity محققان می‌گویند این كودكان در آینده 84درصد بیشتر از همسالان‌شان به مشكل چاقی دچار می‌شوند. محققان می‌گویند مصرف آنتی‌بیوتیك در سه ماهه دوم و سوم بارداری توسط مادران می‌تواند چنین خطری را برای كودكان به همراه بیاورد. پس اگر باردار هستید، تنها با دستور قاطع پزشك‌تان سراغ چنین داروهایی بروید.

بچه‌ها را در تخت خودتان نخوابانید

اگر به بهانه هدیه كردن آرامش به فرزندتان او را در تخت خودتان می‌خوابانید، برای‌تان متاسفیم. شما با این كار نه‌تنها وابستگی‌اش به خودتان را بیش از اندازه زیاد می‌كنید، بلكه باعث بیمار شدن جسمش هم می‌شوید. به گزارش ساینس دیلی، محققان می‌گویند خوابیدن فرزندتان در اتاق شما نه‌تنها كمكی به آرامش او نمی‌كند، بلكه ریه‌هایش را هم بیمار می‌كند. از نظر پژوهشگران هلندی، بچه‌های نوپایی كه در تختخواب والدین‌شان می‌خوابند، به احتمال بیشتری گرفتار آسم می‌شوند. پژوهشگران می‌گویند ابتلا به آسم در 3 تا 6 سالگی، مشكلی است كه بیشتر این بچه‌ها از آن شكایت می‌كنند.

خس خس سینه و سرفه از مشكلات شایع این بچه‌هاست و جالب اینجاست كه این مشكلات چند سال بعد از جدا شدن كودك از تختخواب پدر و مادرش، خود را نشان می‌دهد. محققان هنوز نمی‌دانند چه چیزی باعث این مشكلات می‌شود اما در بررسی‌هایی كه روی هزاران كودك نوپا كه حدود 24ماه داشتند انجام دادند، دریافتند كه همبستگی آماری میان این دو وجود دارد و از نظر آنها اكسید كربن موجود در بازدم والدین و میكروارگانیسم‌های موجود در تختخواب آنها دلیل بروز چنین بیماری‌ است.

زنان باردار توالت را نشویند!

یك خانه تمیز می‌تواند به هر كسی آرامش دهد، اما اگر باردار هستید بهتر است آرامش‌تان را با وسیله دیگری برقرار كنید و خیال مدام ساییدن خانه را از سرتان بیرون كنید. به گزارش رویترز، مادران بارداری كه از مواد شوینده استفاده می‌كنند نه‌تنها فرزندان‌شان را درمعرض ابتلا به مشكلات تنفسی در آینده قرار می‌دهند، بلكه باعث كم شدن بهره ‌هوشی كودكان‌شان هم می‌شوند.

از نظر محققان حتی استفاده از ظروف پلاستیكی به خاطر فتالاتی كه دارند، می‌تواند باعث چنین اتفاقی شود، پس اگر نمی‌خواهید فرزندتان كم‌هوش شود، به‌جای این ظروف از ظرف‌های شیشه‌ای استفاده كنید و فكر استفاده از محصولات آرایشی را هم از سرتان بیرون كنید.

 

از تازه های سلامت چه خبر؟

 

به‌خاطر زانوهای‌تان بدوید

به شما گفته بودند كه به‌خاطر مشكلاتی كه زانوها‌ی‌تان دارد، نباید كوهنوردی كنید یا اینكه بدوید؟ این توصیه‌های قدیمی را فراموش كنید و برای سلامت زانوهای‌تان هر روز بدوید. به گزارش مدیكال نیوز تودی، محققان می‌گویند دویدن به‌صورت منظم نه‌تنها خطر ابتلا به آرتروز زانو را بالا نمی‌برد، بلكه می‌تواند از زانوهای شما در برابر چنین مشكلی محافظت هم بكند. البته محققان می‌گویند در شرایطی می‌توانید از فواید دویدن برای زانوهای‌تان بهره ببرید كه نظم را در دویدن‌های‌تان رعایت كنید.

هشدار برای زنان باردار

حتما نام «سندرم مرگ ناگهانی نوزادان» را شنیده‌اید. بسیاری از نوزادان هر سال به دلایل نامعلوم و ناگهانی و بدون آنكه در تشریح پزشكی قانونی علتی برای آن پیدا شود، جان‌شان را ازدست می‌دهند و پژوهشگران در تلاشند دلیل این اتفاق را بیابند. آنها به‌تازگی ادعا كرده‌اند كه چاقی مادران می‌تواند یكی از دلایل قطع ناگهانی تنفس نوزادان باشد. هلث نوشته است كه خطر جان دادن نوزادانی كه مادر چاق با بی.‌ام.‌ای بالاتر از 30 یا 35 دارند، 5/2 برابر نوزادان دیگر است.

همچنین متخصصان می‌گفتند مادرانی كه در لحظه شیردادن هوشیار نیستند و ناگهان به خواب می‌روند، با چند ثانیه خمیده شدن روی صورت فرزندشان ناخواسته جان او را می‌گیرند، اما آنها هنوز نگفته‌اند كه چرا چاقی مادر به خودی خود و بدون چنین بی‌احتیاطی‌هایی به قیمت جان نوزاد تمام می‌شود. این درحالی است كه پیش از این ثابت شده چاقی دوران بارداری هم می‌تواند خطرات جدی را برای سلامت كودك در آینده به همراه داشته باشد. پس حداقل اگر به فكر سلامت خود نیستید، به‌خاطر حفظ جان فرزندتان از همین امروز با كمك یك متخصص برای لاغر شدن تلاش كنید.

آسپیرین دوست شما نیست

اگر برای فرار از درد یا عادت كردن به این دارو هر روز سراغش می‌روید، بهتر است جایگزین دیگری پیدا كنید و با جان خود بیشتر از این بازی نكنید. درحالی كه مصرف روزانه آسپیرین به خانم‌های بالای 65 سال توصیه می‌شود، محققان می‌گویند حتی دوز كم این دارو اگر برای خانم‌های جوان تجویز شود، می‌تواند به سلامت‌شان آسیب بزند. لایو ساینس نوشته است گرچه این دارو می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها جلوگیری كند، اما در عین حال خطر خونریزی معده و دیگر مشكلات گوارشی كه می‌تواند كار مصرف كننده‌ها را به بیمارستان بكشاند را هم بالا می‌برد.

پایان سرطان خون با استروژن درمانی

ابتلای بیشتر مردها به سرطان خون (لوسمی) محققان را به انجام پژوهش‌های بیشتر درمورد این بیماری و عواملش وا داشت. نتیجه بررسی‌های آنها این بود كه هورمون استروژن می‌تواند به توقف پیشرفت این سرطان و انواع دیگر این بیماری مهلك یا اختلال‌های خونی بینجامد. خبرگزاری افه از زبان محققان اسپانیایی نوشته سطح بالای استروژن می‌تواند به كنترل این بیماری كمك كرده یا از بالا رفتن آمار مبتلایانش جلوگیری كند.

فشارخونی‌ها  كنسرو نخورند

اگر فشارخون‌تان بالاست یا اینکه به‌دلیل سابقه خانوادگی، نگران ابتلا به این مشكل فراگیر هستید، دور كنسرو خوردن را خط بكشید. نمی‌خواهیم زیانی كه نگه‌دارنده‌ها به سلامت شما می‌زنند را دوباره یادآوری كنیم. این بار پژوهشگران دلیل دیگری برای دردسرساز بودن كنسروها پیدا كرده‌اند. آنها می‌گویند ظرف‌های كنسرو با بالا بردن فشارخون شما به سلامت‌تان آسیب می‌زنند. به نوشته ساینس دیلی، قوطی‌های فلزی و پلاستیكی كه كنسروها در آن بسته‌بندی می‌شوند، تركیبات شیمیایی را در خود دارند كه باعث افزایش فشارخون می‌شوند.

از نظر پژوهشگران تركیبات موجود در این ظرف‌ها ضربان قلب را هم بالا می‌برند و به همین دلیل توصیه می‌شود كسانی كه بیماری قلبی دارند، دور این خوراكی‌های آماده را خط بكشند. كار سختی نیست! می‌توانید خوراك‌هایی كه كنسروشان را تهیه می‌كنید را بپزید و در فریزر نگه دارید تا كارتان كمتر به خوردن این غذاهای آماده بكشد. اگر هم اهل كمپوت خوردن هستید، تا این فصل تمام نشده سراغ مركبات تازه بروید و پول‌تان را برای خرید كمپوت دور نریزید.

 

به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

واکسن كرفس!

شاید اگر بیماری‌های رایجی مثل چاقی، مشكلات قلبی یا دیابت، واكسن داشتند بسیاری از افرادی كه پای‌شان به بیمارستان باز شده، هرگز روانه این مراكز نمی‌شدند و بسیاری از خانواده‌ها عزیزان‌شان را از دست نمی‌دادند. اما محققان می‌گویند گرچه هنوز واكسن تزریقی‌ای برای این مشكلات تولید نشده، اما خود شما می‌توانید با خوردن برخی خوراكی‌ها، بدن‌تان را در برابر آنها واكسینه كنید.

به نوشته مدیكال نیوز تودی، محققان بر این باورند كه با خوردن سبزیجات سبز هم با رساندن «نیترات» به بدن‌تان، سلامت قلب خود را تضمین می‌كنید و هم از خطر چاقی و دیابت جان سالم به در می‌برید. پژوهشگران می‌گویند سبزیجاتی كه سرشار از این ماده هستند، تولید هورمون «اریتروپویتین» توسط كبد و كلیه‌ها را كم می‌كنند و ضامن سلامت‌تان می‌شوند.

با چپ دست‌ها ازدواج نكنید

«پول خوشبختی نمی‌آورد اما نبودنش می‌تواند باعث بدبختی شود.» حتما شما هم این جمله را شنیده‌اید. حالا اگر به چنین ادعایی باور دارید، چاره‌ای جز خط كشیدن دور خواستگارهای چپ دست برای‌تان باقی نمی‌ماند. محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند چپ دست‌ها در زندگی شغلی‌شان، پول كمتری به‌دست می‌آورند و تا پولدار شدن فاصله زیادی دارند. رویترز نوشته است گرچه نتایج این مطالعه درمورد صددرصد افراد چپ دست صدق نمی‌كند و قطعا نمونه‌های استثنایی هم وجود دارد، اما باتوجه به نتایج پژوهش‌ها، شرایط مغزی این افراد معمولا اجازه ثروتمند شدن را به آنها نمی‌دهد.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : برترین ها
برچسب ها : دل‌ جوان‌ ها, طول عمر, احساس پیری, خطر مرگ ناگهانی, نمكدان, آلودگی هوا, سلامتی, هویج, فواید هویج, ایبوپروفن, كلید سلامت, مضرات داروها, سكته مغزی, آنتی‌بیوتیك, بارداری, خوابیدن بچه ها, زنان باردار, آسپیرین, سرطان خون, استروژن درمانی, فشارخون, رژیم غذایی‌, كرفس, چپ دست‌ها, young hearts, longevity, feel aging, risk of sudden death, salt, air pollution, health, carrots, benefits of carrots, ibuprofen, key to health, hazards of drugs, stroke, antibiotics, pregnancy, co sleeping, pregnant women, aspirin, leukemia, estrogen therapy, blood pressure, diet, celery, left hand


شارژ سریع موبایل