هیمن زارعی سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۰

اسمارت بعنوان سازنده خودروهای میکروی بنز، علاوه بر ساخت خودرو و  اسکوتر الکتریکی، دوچرخه ebike را نیز به تولیدات خود خواهد افزود.

 

برای معرفی بهتر این دوچرخه از مایکل شوماخر و نیکو روزبرگ، رانندگان فرمول یک مرسدس خواسته شد تا آن را در پیست مسابقات فرمول در نزدیکی بارسلون، امتحان کنند.

 

 خلبانان پیکان نقره ای سوار بر دوچرخه اسمارت ebike

 

می توان این دوچرخه را هایبرید (دوگانه) هم دانست چون علاوه بر نیروی الکتریکی حاصل از باتری های لیتیوم-یون که درون تنه دوچرخه قرار گرفته اند، از نیروی عضلات پای سوارکار خود نیز استفاده می کند. انتقال نیرو به چرخ عقب توسط یک تسمه نرم و بی صدا و بدون نیاز به روانکار صورت می گیرد. موتور الکتریکی 250 وات که درون محور چرخ عقب جاسازی شده،  می تواند به دوچرخه سوار برای رسیدن به حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت و برد 100 کیلومتر کمک کند.

 

 خلبانان پیکان نقره ای سوار بر دوچرخه اسمارت ebike

 

 خلبانان پیکان نقره ای سوار بر دوچرخه اسمارت ebike

 

گوشی آیفون شما هم می تواند بعنوان داشبورد عمل کند و علاوه بر نشان دادن سرعت، میزان شارژ باتری و اطلاعات بیشتر را نیز نشان دهد. اسمارت ebike ابتدا در دو رنگ سفید کریستالی با رگه های سبز و خاکستری تیره با شعله های نارنجی بفروش خواهد رسید. قیمت این دوچرخه تنها 2849 یورو می باشد که البته شامل مالیات نیز می شود. البته براباس نیز این دوچرخه را با موتور 500 واتی به نمایشگاه ژنو خواهد آورد. این نمونه نیز می تواند به سرعت 45 کیلومتر بر ساعت دست یابد.



شارژ سریع موبایل