میترا جلالی يكشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

ایرباس برای غلبه بر رقیب دیرینه خود، بویینگ طرح های جاه طلبانه ای را دنبال می کند. یکی از این طرح ها که اخیراً معرفی شده هواپیمایی با  سقف شفاف است. در طول سالیان اخیر کمتر طرح آوانگاردی از سوی این دو رقیب بنمایش درآمده بود. رقابت تناتنگ ایرباس و بوئینگ باعث محافظه کاری بیش از حد آنها و عدم ورود به ایده های ریسک پذیر بود. بنابراین ما در طول 50 سال اخیر تحول عمده ای در طراحی هواپیماهای مسافری شاهد نبوده ایم. حالا ایرباس این طلسم را شکسته است.در طرح جدید ایرباس ، مسافران علاوه بر آسایش در هنگام سفر، لذت را نیز از طریق تماشای آسمان از فاصله نزدیک، تجربه خواهند نمود.

صندلیهای هواپیما می توانند گرمای بدن مسافران را جذب و به انرژی الکتریسیته تبدیل نمایند. بعلاوه علائم حیاتی مسافران نیز در مانیتور روبروی آنان بنمایش در می آید.

 

 هواپیمای رویایی ایرباس برای نیمه دوم قرن

 

 

 هواپیمای رویایی ایرباس برای نیمه دوم قرن

 

 هواپیمای رویایی ایرباس برای نیمه دوم قرن

 

ساخت سقف به صورت شفاف ایده جالبی است. البته بعضی ها نیز علاقه دارند کف کابین شفاف باشد تا بتوانند زمین را بهتر تماشا کنند. اما وهم انگیزی این ایده و استرسی که ممکن است به بعضی از مسافران وارد نماید، همان ایده سقف شفاف را راه حل موجه تری می سازد.

 

 هواپیمای رویایی ایرباس برای نیمه دوم قرن

 

با این حال به نظر می رسد ملاحظات زیست محیطی، مصرف سوخت و صدای تولیدی هواپیماها، ایمنی، آسایش مسافران و کاهش هزینه های نگهداری همچنان بزرگترین چالشهای سازندگان برای ارائه نسل آینده وسایل پرنده باشند.



شارژ سریع موبایل