نازنین نظریان جامی سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

اگر بنز سوار شدید، دیگر از سواری با خودروی دیگری لذت نخواهید برد! حقیقتا این جمله هنگام سواری با SL500  جدید به شما ثابت می شود. نسل ششم SL آخرین ایستگاهی بود  که قطار SL در سال ۲۰۱۲ در آن توقف کرد. خودرویی که مدیران مرسدس بنز ادعا کردند بیشترین حجم تغییرات را نسبت به قبل داشته است.

طراحی جدید SL در همان ابتدای معرفی، حجم زیادی از انتقادات را روانه این کوپه لوکس کرد. اما واقعیت این است که نه‌تنها از اصالت و شباهت با پیشینیان در ظاهرSL کاسته نشده، بلکه به مراتب مدرن‌تر و لوکس‌تر از قبل نیز شده است. در طراحی چراغ‌های جلو از چشم‌های عقاب الهام گرفته شده و طراحی چراغهای عقب به شما می‌گوید که با یکی از نوادگان SL طرف هستید.همچون نسل‌های قبلی، این خودرو نیز به سقف فلزی جمع شونده مجهز شده است تا در ۱۶ ثانیه از یک کوپه لوکس به یک کروکی لذت بخش تغییر حالت دهد.

این سقف پانوراما که تیرگی و روشنی بخش شیشه‌ای آن قابل تنظیم است، اشعه‌های مضر خورشید را فیلتر می‌کند. اگر آنقدر پول داشته اید که یک بنز SL بخرید، پس هیچ وقت مجبور نیستید حجم زیاد خریدهایتان را خودتان حمل کنید، اما در این صورت، سنسورهای سیستم HANDS  FREE  ACCESS در زیر سپر عقب به کمک شما می‌آیند تا با تکان دادن پا زیر سپر  درب صندوق عقب باز شود. از صندوق بار SL نمی‌توان انتظار چندانی داشت. این فضای نسبتا کوچک با جمع شدن سقف تقریبا اشغال شده و عملا غیر قابل استفاده می‌شود.

با سوار شدن به کابین، تنها چیزی که جلب توجه می‌کند، تلفیق هنرمندانه اصالت و مدرنیته است. طراحی کابین به کوپه اسپرت مرسدس بنز، یعنی SLS نزدیک شده است. طراحی دریچه‌های هوا، کنسول جلو و صندلی‌های هیچ شباهتی به قبل ندارد. هنگام رانندگی با SL، علاوه بر اینکه مبهوت جذابیت رانندگی با آن خواهید شد، احساس می‌کنید کلی ابزارک و سیستم در حال کار کردن به صورت اتوماتیک هستند! صندلی بسیار نرم و راحت SL همچون مبل‌های راحتی سرنشینان را در بر می‌گیرند.

تنظیمات این صندلیها به صورت برقی انجام میشود و به سیستم حافظه، گرمکن، سردکن و مساژور مجهز هستند تا از این نظر تفاوتی با سدان لوکس بنز، یعنی S کلاس نداشته باشند.  هریک از صندلی‌ها در دو طرف به بالشتک‌های هوا مجهز شده‌اند تا در پیچ‌ها و جا به جا شدن‌های بدن سرنشینان، فاصله خالی تا صندلی را پر کنند. همچنین سیستم گرمایش گردن در پشت سری صندلی‌ها، به شما این امکان را می‌دهد تا در هوای سرد نیز بتوانید از سقف باز این خودرو لذت ببرید.

طراحی دسته دنده بسیار هنرمندانه انجام شده و تلفیقی از فلز براق و چرم است. کیفیت متریال استفاده شده  در کابین، از چرم و چوب گرفته تا قسمت‌های فلزی و پوشش جیر سقف، بسیار عالی و درجه یک است. همچنین نورپردازی مخفی  در سراسر کابین، محیطی آرامش بخش را رقم می‌زند. تمام سامانه‌ها و سیستم‌ها از طریق سیستم کامند و ماوس تعبیه شده روی کنسول میانی کنترل می‌شود، و تنظیمات آنها روی مانیتور ۷ اینچی نمایش داده می‌شود. از دیگر ابتکارات هنرمندانه بنز در این مدل، رول بار مخفی در پشت صندلی‌هاست که ایمنی سرنشینان را تامین می‌کند.

صحبت از ایمنی شد، پس بد نیست به فهرست بلند بالای سامانه‌های ایمنی و هدایتی این خودرو اشاره کنیم. سیستم کنترل خواب‌آلودگی و حواس پرتی راننده با لرزش فرمان اخطار می‌دهد، رادار دیسترونیک فاصله با خودروی جلویی را تنظیم می‌کند و با کروز کنترل هماهنگ می‌شود، سامانه کنترل حرکت بین خطوط به تغییر مسیرهای ناگهانی هشدار می‌دهد، هم‌چنین اگر خودرویی در نقطه کور قرار گرفته باشد، مثلث قرمز رنگ کنار آینه تغییر رنگ داده و راننده را آگاه می‌سازد.

 

مرسدس بنز SL500، پرخرج منحصر بفرد
 

اگر SL500  را به عنوان خودروی خود انتخاب کرده‌اید، حتما به دنبال هیجان رانندگی و پیروزی در کورس گذاشتن‌های گاه و بی‌گاه در اتوبانها بوده اید! SL500  از یک پیشرانه ۸سیلندر ۴۶۶۳ سی‌سی بهره می‌برد که به دو توربو شارژر مجهز شده است. در عین کاهش حجم موتور نسبت به نسل قبلی، قدرت مدل جدید حدود ۵۰ اسب بخار افزایش داشته و به ۴۲۹ اسب بخار رسیده است.

همچنین وزن مدل جدید نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و به همین خاطر، شاهد چابکی بیشتر SL500  نسبت به قبل هستیم. که شتاب ۴.۶ ثانیه‌ای گواه این ماجراست. برای کاهش حجم تغییرات زیادی در ساختار شاسی و ورقهای بدنه صورت گرفته و از جالب ترین آنها میتوان به باک بنزین منیزیمی اشاره کرد. علاوه بر اینکه نسل جدید SL نسبت به قبل قدرتمندتر و سبک تر شده، کم اشتها نیز شده است و مصرف سوخت آن ۲۲ درصد نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

در مجموع این خودرو، علاوه بر فاکتور هیجان رانندگی و پیشرانه پر قدرت، از نظر تجمل و راحتی چیزی از سدانهای لوکس مرسدس بنز کم ندارد. SL500  جدید که مدتی است به گل سر سبد کوپههای مرسدس بنز در ایران تبدیل شده، برچسب قیمتی ۱ میلیاردی را روی خود دارد و رقبایی همچون پورشه ۹۱۱، مازراتی گرن توریسمو و بامو سری ۶ جدید را در مقابل خود می‌بیند.

رقبای داخلی و خارجی

BMW Z4


مرسدس بنز SL500، پرخرج منحصر بفرد


Porsche Carrera
 

مرسدس بنز SL500، پرخرج منحصر بفرد


Grancabrio
 

مرسدس بنز SL500، پرخرج منحصر بفرد


پیشنهاد نهایی

SL500 را باید ترکیب هنرمندانه یک سدان مجلل و یک کوپه اسپرت خطاب کرد. خودرویی که طراحی فوق العاده اش در کنارآپشن های خیره کننده و قابلیت های حرکتی بی نظیر، همه چیز را برای لذت بردن از آن فراهم کرده است. در کل باید این گونه گفت که SL500 دستورالعمل لذت بردن از یک میلیارد تومان پول است!

 

مرسدس بنز SL500، پرخرج منحصر بفرد

 

مرسدس بنز SL500، پرخرج منحصر بفرد

 

مرسدس بنز SL500، پرخرج منحصر بفرد



شارژ سریع موبایل