سارا قاسمی جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

اگر صبح كه از خواب بیدار و متوجه شوید كه یك جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر این اتفاق قبل از یك واقعه مهم برایتان پیش بیاید ، حتماً خیلی غصه دار می شوید.

اكثر افراد این حاد ثه غم انگیز را به نوعی تجربه كرد ه اند . چند روز مانده به یك مهمانی مهم، یك مراسم رسمی، جشن تولد و… انگار كه طبیعت از سر لجبازی می خواهد دستمان بیندازد . حالا اگر چنین شد چه باید بكنیم؟

مركبات:

یكی از روشهای متداول، گذاشتن مركبات بر روی جوش است. اسید سیتریك موجود در این میوه ها به خشك شدن جوش چركی كمك می كند و ویتامینهای موجود در آنها التهاب باكتریهای عفونت زا را كم می كند .

اگر در جست وجوی درمان خانگی برای این جوشها هستید استفاده از مركبات نقطه آغازین خوبی است. یك پرتقال یا لیمو را پوست كنده و از طرفی كه آب میوه وجود دارد به پوست و روی جوش بمالید ، این كار باعث می شود تا كمی احساس سوزش كنید . سپس اجازه دهید تا در معرض هوا خشك شود . تكرار این كار چند ین بار در طول یك روز به شما كمك می كند تا جوش برطرف شود .

نمك دریایی:

به شما كمك می كند تا باكتریهای موجود در جوشهای چركی كشته شوند و منافذ پوستی پاكیزه بمانند .

به این منظور كمی آب را بجوشانید . مقد اری نمك دریایی را برد اشته و كمی آب بر روی آن بریزید تا خمیری شكل شود .

پس از آنكه خمیر سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسید این خمیر را بر روی جوش قرار د هید . صبر كنید تا كاملا خشك شود و سپس محل را با آب بشویید . این عمل باعث كشته شدن باكتریها شده و اجازه نمی دهد تا جوش چركی در صورتتان اثر و لكهای باقی گذارد .

خمیر دندان:

اگر برای درمان جوش صورت خود خیلی عجله دارید می توانید این روش را انتخاب كنید . اگر قبل از خواب كمی خمیردندان بر روی جوش بمالید ، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پایانی عمر خود خواهد رسید و شاید هم از بین رفته باشد .

سیب:

سیب رنده شده را مستقیما بر روی جوشها بمالید و پس از خشك شدن نه تنها به از بین رفتن باكتریهای موجود در جوشهای چركی كمك می كند ، بلكه جوشها را خشك می كند.



شارژ سریع موبایل