سمیه قاسمی شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

سازمان گزارش جهانی مراقبت از وزن از سال 2014 لیستی از بهترین رژیم های غذایی تهیه کرده است در مورد بهترین روش های از دست دادن وزن که اولویت آن سادگی قوانین مربوط به رژیم های غذایی در مراقبت از وزن می باشد و بر این اساس آنها را درجه بندی کرده است. در این لیست، اولویت به رژیم غذایی مراقبت از وزن داده شده که این رژیم مربوط به غذاهایی است که امتیازات کمتری دارند و این نوع غذا ها برای از دست دادن وزن بهترند.

 

در مصرف روغن مایع دقت به خرج دهید

با توجه به مصرف کم حبوبات در این رژیم غذایی، جذب فیبر نیز بسیار کم است. بنابراین این مورد خاص، به خصوص مبتلایان به برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ را در معرض خطر قرار می دهد. بسیاری از تمرین کنندگان طرح رژیم غذایی کم کالری که زیر 1200 کالری را ترجیح می دهند و از دست دادن وزن در کوتاه مدت استقبال می کنند، فقط در کوتاه مدت نتیجه دلخواه خود را می گیرند و هیچ اثر بلند مدتی نخواهند داشت و هم زمان با دفع چربی های اشباع شده، کلسترول، و سدیم، احتمال ابتلا به فشار خون بالا، دیابت، و همچنین بیماری های قلبی عروقی را خواهند داشت.

با این حال، در رژیم غذایی مراقبت از وزن؛ سطح کلسیم، منیزیم، تیامین و ویتامین E پایین به نظر می رسد و کافی نمی باشد. مطالعات نشان می دهد که در رژیم غذایی مراقبت از وزن استفاده از روغن مایع نیز باید در سطح پایینی قرار داشته باشد.


سبزیجات و میوه ها دارای امتیاز '0' می باشند

در رژیم غذایی مراقبت از وزن، میوه های تازه و سبزیجات دارای امتیاز نهایی (0) می باشند و (0) به معنی امتیاز مصرف نامحدود است. دلیل اینکه به میوه ها و سبزیجات نمراتی بسیار کم اهدا شده است اینست که در درمان سرطان و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، با فیبر بالا و قند کم و تقویت سیستم ایمنی بدن مخصوصا توسط انار و انواع توت ها (مانند زغال اخته) که در این گروه گنجانده شده است بسیار مفید واقع شده اند. همچنین فواید مصرف مقدار کل میوه ها و سبزیجات به مقدار کمتر از 5 وعده در روز برای پیشگیری از بیماری ها مورد اختلاف است.



شارژ سریع موبایل