سمانه ربانی شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

یائسگی زودرس كه قدرت باروری، نشاط و جوانی زن‌ها را از آنها می‌گیرد، می‌تواند كابوس هر زن جوانی باشد، اما محققان می‌گویند احتمال محقق شدن این كابوس در صورت هر روز آرایش كردن بیشتر می‌شود.

به نوشته دیلی میل، زنانی كه زیاد از مواد آرایشی استفاده می‌كنند، بیشتر در معرض خطر از دست دادن زنانگی‌شان قرار می‌گیرند و دو تا چهار سال زودتر از خانم‌هایی كه زیاد اهل آرایش كردن نیستند یائسه می‌شوند و قدرت باروری و جوانی‌شان را از دست می‌دهند.

قرص‌های ضدبارداری و خطر تومورهای مغزی

فرقی نمی‌كند كه هدف شما از خوردن این قرص‌ها جلوگیری از بارداری باشد یا كم كردن دردهای قاعدگی یا از بین بردن جوش‌های صورت‌تان. محققان می‌گویند استفاده مداوم قرص‌های جلوگیری از بارداری، می‌تواند شما را به تومور مغزی مبتلا كند. رویترز نوشته است زنانی كه پنج سال مداوم این قرص‌ها را مصرف می‌كنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به چنین بیماری قرار می‌گیرند. گلیوم كه مرگبارترین نوع سرطان مغز است، می‌تواند به‌خاطر استفاده مداوم از قرص‌های جلوگیری از بارداری و تغییرات هورمونی ناشی از آنها سراغ زنان برود. 

 

زودتر یائسه می‌شوید اگر . . .


از این كابوس بترسید

كابوس‌های شبانه می‌توانند بخشی از واقعیتی كه در روزها و سال‌های گذشته تجربه كرده‌اید را به شما یادآوری كنند اما از نظر محققان، بعضی از كابوس‌هایی كه حتی ریشه در واقعیت‌های گذشته ندارند، می‌توانند آینده شما را بسازند. به نوشته مجله منز هلث، پژوهشگران معتقدند كسانی كه در خواب كسی را می‌كشند و چنین كابوسی می‌بینند، فردای آن روز عصبی‌تر از دیگران خواهند بود. از نظر محققان كابوسی كه شما در شب می‌بینید، می‌تواند خلق‌وخوی‌تان در فردای آن روز را شكل دهد و واقعا از شما آدم دیگری بسازد. 

نوشابه برای دخترها ممنوع

نوشابه، شربت آلبالو و هر نوشیدنی شیرین دیگری می‌تواند سلامت دخترهای جوان را به خطر بیندازد. به گزارش رویترز، مصرف نوشیدنی‌های شیرین بر سوخت و ساز بدن دخترهای جوان تاثیر می‌گذارد و آنها را دچار مشكلات هورمونی می‌كند. پژوهشگران ثابت كرده‌اند دخترانی كه بیشتر سراغ این نوشیدنی‌ها می‌روند، دچار بلوغ زودرس می‌شوند و برخلاف تصور عوام، حتی در صورت داشتن بی‌ام‌ای پایین، چنین مشكلات هورمونی‌ را تجربه می‌كنند. 

صاف بایستید تا شاد شوید

وقتی كیفتان كوك نیست، احتمالا انرژی‌ برای صاف نگه داشتن شانه‌های‌تان ندارید و به خودتان اجازه كمی قوز كردن می‌دهید. اما محققان می‌گویند صدور چنین مجوزی می‌تواند شما را به یك چرخه معیوب وارد كند. از نظر آنها نه تنها خوب نبودن حال‌تان می‌تواند باعث افتادگی شانه‌های‌تان شود، بلكه برعكسش هم صادق است. به نوشته هلث، بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد آدم‌هایی كه صاف نمی‌ایستند و بدنی خمیده دارند، كمتر از دیگران احساس شادی می‌كنند. درواقع از نظر پژوهشگران اگر برای درست ایستادن و صاف بودن 

 

زودتر یائسه می‌شوید اگر . . .


تکنیکی برای افزایش یادگیری بچه‌ها

اگر قصد دارید چیزهایی را به فرزندتان آموزش دهید، می‌توانید او را بخوابانید و با تنظیم ساعات خواب و حفظ آرامشش در این زمان، قدرت یادگیری‌اش را بالا ببرید. به نوشته ساینس دیلی، بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد مغز انسان‌ها حتی در خواب هم دست از یادگیری برنمی‌دارد. از نظر پژوهشگران مغز كودكان در خواب اطلاعات را طبقه‌بندی می‌كند و به همین دلیل بچه‌هایی كه خواب خوبی دارند، مغز سالم‌تر و پویاتری هم خواهند داشت. 

خوره سریال هستید؟ افسرده‌اید!

بازار دیدن سریال‌های زبان اصلی این روزها داغ است و هنوز یك فصل سریال‌های مطرح دنیا به پایان نرسیده كه پای‌شان به بساط دست‌فروش‌ها باز می‌شود، اما محققان می‌گویند سریال‌بین بودن شما تنها از به‌روز بودن‌تان خبر نمی‌دهد بلكه می‌تواند بیماری‌های روانی كه مبتلا بودن‌تان به آنها را از خودتان هم پنهان كرده بودید را فاش كند. به گزارش تایم، سریال‌بین‌هایی كه چندین ساعت از روز را به تماشای تلویزیون می‌نشینند، اغلب آدم‌های تنها و افسرده‌ای هستند، اما تنهایی و افسردگی تنها مشكل این افراد باقی نمی‌ماند. 

وابستگی آنها به دنبال كردن ماجرای سریال‌ها، باعث می‌شود هر روز چاق‌تر شوند و علاوه بر مشكلات روانی، بیماری‌های جسمی متعددی هم سراغ‌شان بیاید. به‌گفته پژوهشگران، این افراد درواقع با دیدن طولانی‌مدت تلویزیون، می‌خواهند حواس خود را پرت كرده و وانمود كنند كه احساسات منفی زندگی‌شان را احاطه نكرده، اما حاصل این حواس‌پرتی برای‌شان چاقی و بیمار شدن می‌شود. 

 

زودتر یائسه می‌شوید اگر . . .


میانسال‌ها بدون پول نمی‌خندند

پول می‌تواند خوشبختی بیاورد؟ از نظر محققان بسته به سنی كه در آن قرار دارید، می‌توان پاسخ متفاوتی به این سوال داد. تایم نوشته است پول می‌تواند حال آدم‌های 30 تا 50 ساله را بیشتر از هر كسی خوب كند. محققان می‌گویند درحالی‌كه ممكن است شادی جوان‌ها و پیرها چندان به جیب‌شان وابسته نباشد، میانسال‌ها اگر پول نداشته باشند كمتر احساس رضایت و شادی می‌كنند. به عقیده محققان از آنجا كه آدم‌ها در این سنین بیشترین مسئولیت را در قبال دیگران دارند و برای خانواده‌شان باید پول خرج كنند، در صورت به هم ریخته بودن اوضاع اقتصادی‌شان كمتر احساس شادی می‌كنند. 

نسخه‌ای برای فشارخونی‌ها

بیماران فشارخونی رابطه خوبی با آب گریپ‌فروت دارند اما فصل این میوه كه تمام می‌شود، نمی‌دانند با چه ماده طبیعی می‌توانند فشارخون‌شان را پایین بیاورند. محققان معتقدند آب چغندر می‌تواند جایگزین خوبی برای این میوه باشد. به گزارش هلث، آب چغندر می‌تواند فشار خون كسانی كه حتی داروهای شیمیایی هم نمی‌تواند باعث كنترل بیماری‌شان شود را پایین بیاورد. پس اگر شما هم چنین مشكلی دارید، این شیوه درمان طبیعی را امتحان كنید. 

داروی ارزان نخرید، شاید گچ باشد!

بیماری‌ها رهای‌تان نمی‌كنند و هر روز دردی تازه از راه می‌رسد؟ شاید داروی مناسبی را نمی‌خرید و سراغ قرص‌ها و شربت‌هایی می‌روید كه از پس مهار كردن بیماری‌هایی كه سراغ‌تان آمده بر نمی‌آیند. محققان می‌گویند اگر از میان همه داروهایی كه با یك نام تولید می‌شوند، گران قیمت‌ترین دارو را انتخاب كنید، بیماری‌تان زودتر درمان می‌شود. به نوشته دیلی‌میل، پژوهشگران معتقدند شركت تولیدكننده دارو و تركیباتی كه در آن به كار رفته چندان تاثیری بر سلامت شما نمی‌گذارند، بلكه قیمت داروست كه می‌تواند طول درمان شما را كوتاه یا بلندمدت كند. 

 

زودتر یائسه می‌شوید اگر . . .


البته پژوهشگران معتقدند تاثیر قوی‌تر داروهای گران‌قیمت، به‌خاطر مواد بهتری كه در آنها به كار می‌رود نیست، بلكه نتایج بررسی‌ها مشخص كرده كه نگاه شما به این داروهاست كه می‌تواند اثربخش‌ترشان كند. به عقیده پژوهشگران، بیماران اعتماد بیشتری به داروهای گران‌قیمت می‌كنند و به همین دلیل با مصرف آنها زودتر خوب می‌شوند. شاید به همین دلیل است كه یك بیمار با خرید دارویی كه در داخل كشور تولید شده، نتیجه‌ای از درمان نمی‌گیرد و با گذاشتن وقت بیشتر و صرف هزینه بالاتر برای تهیه یك داروی خارجی، به سرعت بیماری‌اش رو به بهبود می‌رود. این بررسی‌ها نشان داد كه اگر بیماران به جای یك داروی حقیقی، تنها برای خرید شیشه‌ای كه با آب نمك پر شده زیاد خرج كنند، خیلی زود نشانه‌های بیماری‌شان كمرنگ و حتی محو می‌شود. 

به جای روانپزشك، سراغ متخصص زنان بروید

افسردگی یكی از شایع‌ترین اختلالات روانی در بسیاری از كشورهاست و گفته می‌شود هیچ كس بهتر از یك روانپزشك از پس درمان این بیماری برنمی‌آید، اما به گزارش رویترز محققان به تازگی ادعا كرده‌اند كه متخصصان زنان بهتر از روانپزشك‌ها می‌توانند افسردگی خانم‌ها را درمان كنند. از نظر آنها هورمون‌های جنسی و تغییر میزان آنها در بدن افراد یكی از اصلی‌ترین دلایل افسرده شدن‌شان است و اگر این هورمون‌ها به تعادل برسند، بیماری فرد مبتلا هم محو می‌شود. پژوهشگران معتقدند با هورمون‌درمانی می‌توان میزان سروتونین را افزایش داد و خلق بهتری به افراد هدیه كرد. 

بس كن عجیجم!

می‌دانیم كه دست خودتان نیست. همه ما عادت كرده‌ایم كه به محض دیدن یك بچه صدای‌مان را عوض كنیم، كلمات را اشتباه بگوییم و به خیال خودمان به زبان بچه‌ها با آنها صحبت كنیم، اما محققان می‌گویند اگر می‌خواهید فرزندتان حرف‌های شما را بفهمد، باید از این شیوه برقرار كردن ارتباط دست‌ بردارید. 

 

زودتر یائسه می‌شوید اگر . . .


به نوشته دیلی میل، محققان ثابت كرده‌اند كه بچه‌ها كلماتی كه درست و واضح ادا می‌شوند را بهتر می‌فهمند. از نظر آنها بچگانه صحبت كردن نه‌تنها كمكی به رشد مهارت‌های زبانی بچه‌ها و درك مطلب‌شان نمی‌كند، بلكه می‌تواند باعث تاخیر در رشد چنین مهارت‌هایی شود.

اگر فكر كند چاق است، چاق می‌شود

شناخته شدن لاغری به‌عنوان یكی از معیارهای زیبایی، این روزها استرس تازه‌ای را به جان جوانان انداخته است. ترس از چاق شدن، مشكلی است كه بسیاری از دختران جوان آن را تجربه می‌كنند و به گفته دیلی میل، نوجوانانی كه چاق نیستند اما خیال می‌كنند اضافه‌وزن دارند، بیشتر احتمال دارد كه در آینده واقعا به مشكل چاقی دچار شوند.

اگر دنبال نتیجه بهتری هستیم؛ گروهی رژیم بگیریم

حتما شما هم شنیده‌اید معتادانی كه سال‌ها از پس ترك مواد مخدر بر نمی‌آمدند، با حضور در جمع كسانی كه اعتیادشان را كنار گذاشته‌اند، می‌توانند راحت‌تر از قبل با بیماری‌شان مبارزه كنند. به نوشته هلث، پژوهشگران بر این باورند كه وقتی افراد در یك جمع تصمیمی برای سلامت‌شان می‌گیرند درصورتی‌كه همه اعضای جمع میل به پیروی از آن تصمیم داشته باشند، راحت‌تر به آن عمل می‌كنند و بهتر نتیجه می‌گیرند. از نظر آنها مردها و زن‌هایی كه می‌خواهند سیگار را كنار بگذارند، ورزش كنند یا وزن كم كنند، با داشتن شریک همدل، كارشان را نیمه‌كاره رها نمی‌كنند. 

 

زودتر یائسه می‌شوید اگر . . .


بگویید آخ تا درد نكشید

اغلب ما بی‌آنكه پژوهشگران این توصیه را بیان كرده باشند، وقت درد كشیدن آه و ناله می‌كنیم اما به‌تازگی محققان هم دریافته‌اند كه این آه و ناله‌ها واقعا می‌تواند به از بین رفتن درد یا حداقل كم‌كردنش كمك كند. دیلی‌میل نوشته است كه بررسی‌ها نشان می‌دهد «آخ» گفتن در زمان درد شدید، واقعا به كاهش آن كمك می‌كند. از نظر محققان به محض اینكه این صدا از دهان شما خارج می‌شود، سیگنال‌هایی به مغزتان می‌رسد و مغز شما فعالیتش را برای مهار كردن دردتان بیشتر می‌كند. به عقیده محققان حتی گریه كردن در زمان درد شدید هم می‌تواند چنین كمكی به شما كند پس راحت باشید و احساسات‌تان را بیرون بریزید. 



شارژ سریع موبایل