سارا قاسمی جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

به هر حوزه‌ای كه سرك بكشیم، می‌بینیم پژوهشگران در موردش حرفی برای گفتن دارند؛ حرف‌هایی كه گاهی یكدیگر را نقض می‌كنند و گاه هم از این حكایت دارند كه هر پدیده می‌تواند با وجود خطرساز بودن برای سلامت انسان‌ها، گاهی به آنها فایده هم برساند.

در این مطلب می‌خواهیم ادعاهای عجیبی كه پژوهشگران، متخصصان و مسئولان در مورد تهدیدهایی كه در كمین سلامت شما نشسته‌اند، مطرح کرده‌اند را برای‌تان شرح دهیم؛ ادعاهایی كه از خطر نابارور شدن شما تا احتمال از دست دادن جان‌تان به‌خاطر دومین دلیل مرگ ایرانی‌ها، یعنی چاقی را مطرح می‌كنند. حرف‌های صاحب‌نظران در این مطلب با طراحی‌هایی از «جان هالكرافت» تصویرگر خلاق بریتانیایی همراه شده است كه در تصویرگری‌هایش به مشكلات شایعی كه در كمین شما و همنوعان‌تان است، می‌پردازد.

آقایان در خانه شادتر از اداره هستند

كم نیستند خانم‌هایی كه تصور می‌كنند همسرشان شادی و آرامشش را در محیط كار خرج می‌كند و خستگی و كسالتش را به خانه می‌آورد. اما به نوشته رویترز محققان می‌گویند این پیش‌فرض اشتباه است. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد برعكس آقایان، خانم‌ها چنین حالاتی را تجربه می‌كنند و در محیط كار شادتر از خانه هستند؛ درحالی كه آقایان برعكس همسران‌شان در خانه شادی و آرامش بیشتری را احساس می‌كنند.

 

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 

بیكاری مردها را نابارور می‌كند

كلافگی، ترس و از دست دادن اعتماد به نفس تنها عواقبی نیست كه با بیكاری گریبان آقایان را می‌گیرد.  محققان می‌گویند بیكار شدن بیشتر از آنچه تصور می‌شود به جسم مردها آسیب می‌زند و حتی می‌تواند آنها را برای همیشه نابارور كند. درحالی‌كه به گفته پژوهشگران استرس‌های ناشی از بیكاری بر سلامت اسپرم آقایان تاثیر منفی می‌گذارد، بررسی‌های محققان نشان می‌دهد كه نوع محیط كار هیچ تاثیری بر این موضوع نمی‌گذارد و اگر یك مرد می‌خواهد پدر شود، مهم نیست كه در چه محیطی كار كند بلكه تنها مهم این است كه شغل داشته باشد.

یك‌سوم ایرانی‌ها پرچرب هستند

درحالی‌كه چاقی به عنوان دومین دلیل مرگ در میان ایرانی‌ها معرفی شده است، رئیس پژوهشكده غدد درون‌ریز و متابولیسم ایران می‌گوید: یك‌سوم جمعیت كشور، یعنی ۲۵میلیون نفر اضافه وزن دارند یا اینكه مبتلا به چاقی هستند. به گفته دكتر فریدون عزیزی در میان اعضای این جمعیت 25میلیونی، مردان ۴۳ درصد جا را اشغال كرده‌اند و سهم زنان از چاقی و اضافه وزن ۵۷ درصد است. درحالی كه اغلب افراد مبتلا به اضافه وزن در خطر دچار شدن به چاقی در آینده قرار دارند، این مقام مسئول اعلام کرد كه 17 میلیون نفر از این جمعیت 25 میلیونی اضافه وزن دارند و هشت میلیون از آنها هم قطعا چاق به‌شمار می‌آیند.

 

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 

چربی‌ها از كجا می‌آید؟

اگر پرخور نیستید اما هر روز چاق‌تر از قبل می‌شوید، وجود این مشكلات را با كمك متخصصان بررسی كنید:

-  تیروئیدتان كم‌كار است؟ اگر غده تیروئید شما به اندازه كافی این هورمون را ترشح نكند، متابولیسم‌تان كند و ذخیره چربی بدن‌تان بیشتر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد كه زنان شش برابر آقایان به این مشكل دچار می‌شوند.

- قرص جلوگیری از بارداری می‌خورید؟ هورمون‌ها نقش مهمی را در چاق یا لاغر شدن شما بازی می‌كنند و اگر با مصرف داروهای جلوگیری از بارداری نظم ترشح آنها را به هم بزنید، باید انتظار چاق شدن را هم داشته باشید.

- افسرده‌اید؟ اگر برای رها شدن از این بیماری دارو مصرف می‌كنید و در زمان مصرف دارو وزن‌تان هر روز بیشتر از قبل می‌شود، موضوع را با روانپزشك‌تان در میان بگذارید. شاید لازم باشد برخی از داروهای شما با قرص‌های دیگری عوض شود تا از بیشتر شدن چربی‌های بدن‌تان جلوگیری کنید.

- تخمدان پلی‌كیستیك دارید؟ چنین مشكلی نه‌تنها به خودی خود باعث چاق‌تر شدن شما می‌شود بلكه با بیشتر كردن میل شما به خوردن شیرینی‌جات، هر روز چاق‌ترتان می‌كند.

- یائسه شده‌اید؟ تغییرات هورمونی دوران یائسگی، شروع درمان‌های هورمونی برای برگرداندن بدن به شرایط قبلی و همراه شدن این اتفاقات با بازنشستگی و كم‌تحركی، باعث می‌شود زنان یائسه هر روز چاق‌تر از قبل شوند.

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 گفتیم كه چاقی بلای جای ایرانی‌هاست اما اگر می‌خواهید این بلا از شما دور باشد، می‌توانید عاشق شوید و كالری بسوزانید؛ بله! به همین راحتی! به نوشته رویترز، محققان می‌گویند ترشح هورمون اكسی‌توسین كه هورمون عشق نامیده می‌شود، می‌تواند به لاغر شدن شما منجر شود.

پژوهش‌ها حاكی از این است كه ایجاد احساس همدردی با دیگران، گرایش به داشتن شریك زندگی و حس اعتماد از كاركردهای اكسی‌توسین است و اگر عاشق شوید در كنار بهره‌مند شدن از همه این كاركردها، هر روز لاغرتر از قبل هم می‌شوید. گذشته از این به عقیده پژوهشگران این هورمون روی سطح گلوكز بدن‌تان هم تاثیر می‌گذارد و نمی‌گذارد دیابت بگیرید.

 

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 

عمر عاشقی كوتاه است

درست است كه عشق قدرت زیر و رو كردن زندگی شما و حتی جسم‌تان را دارد اما محققان می‌گویند روزهای عاشقی كوتاه است.

 به نوشته دیلی‌میل، پژوهشگران با اسكن مغز گروهی از افراد دریافتند احساس شدید عشق چیزی حدود 18 ماه طول می‌كشد. تصور نكنید نتایج این پژوهش تنها در مورد زندگی دیگران مصداق دارد. محققان می‌گویند حتی در بهترین شرایط عشق شدید نمی‌تواند بیشتر از سه سال دوام داشته باشد و بعد از گذشت این دوره، هیجان عشق به تدریج كم می‌شود و اگر شما خوش‌شانس باشید و شرایط برای‌تان فراهم باشد، این احساس شدید و خارق‌العاده كه می‌تواند موتور حركت زندگی‌تان باشد، جای خود را به احساس آرام و سر به زیری به نام دوست داشتن می‌دهد.

پول بشمرید تا آرام بگیرید

-  اگر جیب‌های‌تان از پول خالی باشد، خبری از اعتماد به نفس هم در وجود شما نخواهد بود. اما محققان می‌گویند درست است كه بی‌پولی اعتماد به نفس را پایین می‌آورد اما برای بالاتر بردن اعتماد به نفس‌تان حتما به شمردن پول‌هایی كه متعلق به خودتان است، نیاز ندارید.

 

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 

-  پژوهشگران معتقدند مهم نیست پول‌هایی كه در دست‌تان می‌گیرید و می‌شمرید به چه كسی متعلق باشد. از نظر آنها شمردن پول به خودی خود اعتماد به نفس را بالا می‌برد حتی اگر حساب بانكی كسی كه پول را می‌شمرد خالی باشد و مثل یك كارمند بانك، كارش لمس پول‌های دیگران باشد. دیلی‌میل نوشته است مردانی كه پول می‌شمرند، راحت‌تر به زنان مورد علاقه‌شان پیشنهاد ازدواج می‌دهند و احساس خودكفایی و قدرتمند بودن می‌كنند. به گفته پژوهشگران حتی گذاشتن تصویر مقداری پول روی صفحه نمایش تلفن همراه شما و هرازگاهی دیدن آن می‌تواند تنش‌های روزانه را برای‌تان كمرنگ جلوه دهد و آرامش شما را بیشتر كند.

قضاوت كنید آرامش‌تان بر هم می‌ریزد

روانشناسان می‌گویند برای داشتن آرامش بیشتر و ساختن روابط كم‌تنش‌تر باید از «قضاوت كردن» پرهیز كنید. به عقیده آنها كسانی كه مدام در حال قضاوت رفتارهای دیگران هستند، نه‌تنها خودشان فشار روانی بیشتری را تحمل می‌كنند بلكه این فشار را به دیگران هم منتقل می‌كنند و به روابط‌شان با آنها آسیب می‌زنند. با این وجود كمتر كسی است كه بتواند برای همیشه بی‌خیال قضاوت كردن شود و این توصیه آرمانی روانشناسان را در همه لحظات زندگی‌اش به كار گیرد.

 

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 

آقایان قاضی‌های خوبی نیستند

اگر با همسرتان به مشكل برخورده‌اید و به دنبال یك قاضی خوب در میان اطرافیان‌تان می‌گردید، از میان خانم‌ها یك نفر را انتخاب كنید.

-   تعجب نكنید. خانم‌ها برتری‌های مختلفی نسبت به همتایان مردشان دارند و یكی از این برتری‌ها، توانایی قضاوت بجاست. دیلی‌میل از زبان پژوهشگران نوشته است كه زنان در قضاوت بیشتر از مردها عدالت را رعایت می‌كنند و درحالی كه مردها بیشتر به قوانین تاریخ گذشته و اصول سنتی برای قضاوت كردن رجوع می‌كنند، خانم‌ها از این كلیشه‌های اجتماعی فاصله می‌گیرند و تنها با توجه به شرایطی كه در آن قرار دارند به قضاوت می‌پردازند.

 نوزاد را آلرژیک می‌کند

شیر مادر می‌تواند كودك را تا سال‌ها در برابر بیماری‌های مختلفی ایمن كند که آسم و آلرژی از جمله این بیماری‌هاست. اما محققان می‌گویند تنها مادرانی می‌توانند فرزندشان را در برابر این بیماری‌ها واكسینه كنند كه میانه‌ای با فست‌فود خوردن ندارند. به گزارش تلگراف، پژوهشگران بر این باورند كه فست‌فودخوری مادرهای شیرده می‌تواند خطر ابتلای فرزند آنها در آینده به آسم و آلرژی را افزایش دهد. گذشته از این، پژوهش‌های محققان در مورد اعتیاد به فست‌فود هم نشان می‌دهد كه عشق فست‌فود بودن و اعتیاد داشتن به این خوراكی‌ها می‌تواند از طریق مادر باردار به جنین منتقل شود.

 

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 

میل جنسی فست‌فودخورها كم می‌شود

- از نظر محققان زنان فست‌فودخور نه‌تنها چاق می‌شوند بلكه به‌خاطر اینكه 5/2 درصد بیشتر از دیگران در معرض از دست دادن توانایی جنسی هستند، ممكن است هرگز به جمع مادران وارد نشوند.

- محققان در پژوهش‌های مختلف تاثیر «فتالات» بر بدن افراد را مورد بررسی قرار داده‌اند و در یكی از پژوهش‌های‌شان ثابت كردند كه وارد شدن این ماده به بدن، می‌تواند كاهش میل جنسی را همراه داشته باشد. به گزارش دیلی‌تلگراف، پژوهشگران بر این باورند كه فست‌فود خوردن، استفاده از ظروف پلاستیكی یا زیاد سر و كار داشتن با شوینده‌ها می‌تواند به افزایش فتالات در بدن منجر شود و به كم شدن میل جنسی مصرف‌كنندگان بینجامد. پس اگر مراقب جان خودتان نیستید، لااقل برای رسیدن به آرزوی مادر شدن از خیر فست‌فود خوردن بگذرید.

اگر نمره ریاضی‌اش پایین است. . .

اگر فرزندتان با ریاضیات میانه‌ای ندارد و در این درس همیشه پایین‌ترین نمره را می‌گیرد، برایش یك دستگاه x box بخرید و او را به انجام بازی‌های ویدئویی ترغیب كنید. محققان می‌گویند گرچه بازی‌های خشن رایانه‌ای ممكن است اثرات منفی رفتاری را در میان نوجوانان به جا بگذارد یا اینكه بازی كردن مداوم آنها را به این كار معتاد كند، اما از سوی دیگر انجام بازی‌های رایانه‌ای اثرات مثبتی هم دارد كه نباید آنها را نادیده گرفت. بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد نوجوانانی كه سراغ این بازی‌ها می‌روند، تمركز بیشتری دارند و در درس ریاضی هم نمرات‌شان از دیگر دانش‌آموزها 50 درصد بهتر است.

 

می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید!

 

میانسال‌ها فیفا بازی كنند

-   حتما گوش شما هم پر است از خبرهایی كه می‌گوید بازی‌های رایانه‌ای به سلامت مغز آسیب می‌زنند یا اینكه ستون مهره‌ها را كج و آسیب‌دیده می‌كنند. اما این بار می‌خواهیم در مورد فواید این بازی‌های جذاب برای‌تان بگوییم.

-   نیچر ورلد نیوز نوشته است سالمندان با كمك بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از چنگال افسردگی كه یكی از شایع‌ترین بیماری‌های پیری است، فرار كنند. محققان می‌گویند بازی‌های رایانه‌ای سریع‌تر از هر درمان دیگری می‌توانند افسردگی دوران سالمندی را درمان كنند یا حداقل آن را تسكین دهند. درحالی كه پیش از این متخصصان اعلام كرده بودند كه افسردگی می‌تواند خطر ابتلای سالمندان به فراموشی را بالا ببرد، پژوهش‌هایی كه در مورد بازی‌های رایانه‌ای و تاثیرش بر سالمندان انجام شده‌ است ادعا می‌كند با كمتر كردن خطر افسردگی پیرها در صورت انجام بازی، احتمال ابتلای‌شان به فراموشی هم كمتر می‌شود.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : برترین ها
برچسب ها : تناسب اندام, چاقی, لاغری, اندام مناسب, اندام ورزشکاری, افزایش وزن, کاهش وزن, غذاهای پرکالری, غذاهای کم کالری, عاشق شدن, لاغری با عاشق شدن, آقایان شاد, شادی و آرامش در خانه, بیكاری مردها, افراد پر چرب, میزان چاقی در ایران, پرخوری, طول عمر افراد عاشق, قضاوت کردن, فست فود خوردن, physical fitness, overweight, atrophy, fit, fitness trainer, weight gain, weight loss, high calorie foods, low calorie foods, fall in love, slimming with love, happy men, happiness and peace at home, unemployment men, fat people, obesity rates in iran, overeating, lifetime of love, judge, eating fast food


شارژ سریع موبایل