سارا قاسمی چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰

اتیوپی – 25.7  GHI  

کشوری واقع در شاخ آفریقا که در میان چند همسایه با مشکلاتی مشابه قرار گرفته است. در یکی از آخرین بررسی های انجام شده مشخص شد که این کشور هر سال نزدیک به 16.5 درصد از تولید ناخالص داخلی اش را به علت کمبود غذای کودکان از دست می دهد. اتیوپی در طول دهه گذشته برنامه های مختلفی را برای بهبود وضعیت معیشت مردم آغاز کرده است و این برنامه ها اکنون در حال بازگرداندن سرمایه‌گذاری های اولیه خود هستند و به نظر می رسد که می توانند مشکلات کشور را در آینده کاهش دهند.

یمن – 26.5  GHI  

یمن کشوری است واقع در جنوبی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، عربستان سعودی. نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور یعنی 10 میلیون نفر دریا در وضعیت گرسنگی قرار دارند یا این که نزدیک به آن هستند. موضوعاتی مانند وضعیت غیر مساعد برای کشاورزی، فساد دولت و مسایل بسیار دیگری باعث شده تا گرسنگی در این کشور یکی از بزرگ ترین مشکلات آن محسوب شود.

چاد – 26.9 GHI   

چاد کشوری است که از به صورت مستقیم به دریا دسترسی ندارد و به همین علت توان تجارت آن به شدت محدود شده است. این کشور با مشکلات بسیاری از جمله فساد، درگیری با کشورهای همسایه و زیر ساخت بسیار ضعیف مواجه است و مسایلی همانند بلایای طبیعی نیز باعث شده است تا وضعیت غذایی مردم این کشور روز به روز وخیم تر شود.

سودان – 27 GHI   

کشوری که مدتی پیش سومین کشور بزرگ آفریقا محسوب می شد و هم اکنون در جایگاه پنجم گرسنه ترین کشورهای جهان قرار دارد. سودان همچنین بر مبنای شاخص فساد جهانی یکی از فاسدترین کشورهای جهان محسوب می شود و مردم آن به شدت از این موضوع رنج می برند. طبق امار جهانی نزدیک به یک پنجم جمعیت این کشور با درآمدی کمتر از 1.25 دلار در روز زندگی می کنند.

تیمور شرقی – 29.6 GHI

پس از درگیری 24 ساله ای برای آزادی، تیمور شرقی هنوز در حال بازسازی است. با اینکه این کشور به منابع طبیعی بسیاری دسترسی دارد اما مردم آن به شدت از گرسنگی رنج می برند. به خصوص در فصلی که محصولات فصل گذشته شان تمام شده و محصولات فصل آینده آن ها آماده برداشت نیست. این کشور در سال های اخیر با رشد خوبی در زمینه تولید ناخالص داخلی مواجه بوده است، موضوعی که باعث شده تا مردم آن به آینده امیدوار باشند.

مجمع الجزایر قمر – 33.6 GHI     

کشوری واقع در سواحل شرقی آفریقا که از زمان گذشته با درگیری های سیاسی بسیاری مواجه بوده است. از زمان استقلال این کشور در سال 1975، دولت آن تا کنون چندین بار تحت کودتاهای مختلف قرار گرفته است. موضوعی که رشد و پیشرفت این کشور را به شدت کند کرده است.

اریتره – 35 GHI   

کشوری که در سال 1993 به استقلال دست یافت. این کشور از آن زمان تاکنون درگیری های بسیاری با همسایگان خود از جمله اتیوپی و یمن داشته است. با این که مردم اریتره هم اکنون با گرسنگی و کمبود غذا مواجه هستند اما آینده این کشور روشن به نظر می رسد. اریتره در حال حاضر یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی در جهان را دارا است و از انبوه منابعی همانند طلا و مس بهره مند است.

بوروندی – 38.8 GHI

بوروندی کشوری است که بیش از 60 درصد از جمعیت آن با کمبود غذا مواجه هستند و ب همین دلیل جایگاه گرسنه ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور یکی از فاسدترین کشورهای جهان است و با مشکلات بسیاری همانند بیماری، درگیری های داخلی و عدم وجود توازن سیاسی مواجه است. امروزه نزدیک به 42 درصد از تولید ناخالص داخلی بوروندی از طریق کمک های بین المللی به دست می آید.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : ایران مطلب
برچسب ها : آشنایی با فقیرترین کشورهای جهان, فقیرترین کشورهای جهان, معرفی فقیرترین کشورها, ثروتمندترین کشورهای جهان, مجمع الجزایر قمر, گردشگری جهان, كشورهای فقیر, كشورهای جهان سوم, كشورهای فقیر و بیچاره, فقر كشورها, فاسدترین كشورها, كشورهای آفریقایی, گرسنه ترین کشور جهان, ثروتمندترین کشور جهان, meet the world's poorest countries, world's poorest countries, introducing the world's poorest countries, the richest countries in the world, archipelago moon, world tourism, poor countries, third world countries, rich countries, countries, most corrupt countries, african countries, most of the world's hungry, the richest country in the world


شارژ سریع موبایل