سارا قاسمی شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

قبل از اینکه شادترین شغل های دنیا را معرفی کنیم، باید این نکته را بدانیم که میزان درآمد فرد شاغل، ساعت کاری و رضایت شغلی او از ملاک های معرفی این مشاغل به عنوان شغل های شاد دنیا نقش داشته اند.

البته بهتر است اشاره ای هم به این نکته داشته باشیم که هنگام جستجو درباره شادترین شغل ها در ایران، فقط به مواردی برخوردیم که به ما یاد می داد چطور در ایران شغلی برای خودمان پیدا کنیم.

 

آرایشگری

 

شادترین شغل های دنیا

 

آرایشگری به چند دلیل جزو شغل های شاد دنیا معرفی شده است؛ اول اینکه ساعت کاری مشخصی ندارد و آرایشگر می تواند خودش ساعت کاری روزانه اش را تعیین کند یا تغییر دهد. میزان خلاقیت و ارتباط اجتماعی با مردم در این شغل، بسیار بالاست. معمولا مردم برای حفظ و افزایش زیبایی و آراستگی خود به آرایشگاه می روند و از این رو، آرایشگران کمتر با افراد افسرده یا افرادی با خلق پایین مواجه می شوند. به علاوه آرایشگرها می توانند با ارتقای توانایی های خود، میزان درآمدشان را هم تغییر دهند. یک آرایشگر گاهی می تواند به اندازه یک پزشک متخصص یا جراح، درآمد داشته باشد.

 

مربیگری کودک

 

شادترین شغل های دنیا

 

مربیگری (نه پرستاری) کودکان زیر 5 سال هم جزو شغل های شاد دنیاست. این مربی ها با شیرین زبان ترین و شادترین، کم استرس ترین و پرانرژی ترین افراد جامعه در ارتباط هستند و ازاین رو، شادی و انرژی خود را از بچه ها می گیرند.

 

دندان پزشکی

 

شادترین شغل های دنیا

 

دندان پزشکی به دلیل درآمد بالایی که برای دندان پزشکان دارد، جزو شغل های شاد در تمام دنیا جای گرفته است. دندان پزشکان هم مانند متخصصان زیبایی در محیطی کاملا تمیز و آرام کار می کنند و از این رو، آرامش فضای کار به آنها هم منتقل می شود.

 

لوله کشی

 

شادترین شغل های دنیا

 

لوله کشی به عنوان یک شغل تاسیساتی در کشورهای اروپایی و استرالیا از مشاغل پردرآمد است و از این رو، جزو شغل های شاد دنیا طبقه بندی می شود. از طرف دیگر، شغل های تاسیساتی مانند لوله کشی هم مثل آرایشگری، ساعت کاری خاصی ندارند و فرد می تواند ساعت های کاری را با برنامه های روزانه اش هماهنگ کند.

 

آشپزی

 

شادترین شغل های دنیا

 

سر و کار داشتن با انواع رنگ ها و طعم های متنوع و جذاب در آشپزخانه باعث افزایش خلق آشپزها و طبقه بندی شغل آنها به عنوان مشاغل شاد دنیا شده است. از طرف دیگر، میزان درآمد آشپزها و ساعت کاری مناسب آنها در طول شبانه روز هم عامل دیگری برای شاد معرفی شدن شغل آشپزی محسوب می شود.



شارژ سریع موبایل