سامان جنگل دوست چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

با شنیدن نام ماشین‌ های خودكار كه‌ با انداختن‌ پول‌ در آن‌ جنس‌ بیرون‌ مى‌دهند، همیشه یاد آب معدنی، نوشابه، آب میوه، اسنک و ... می افتیم. تقریبا در همه دنیا از این دستگاه ها برای فروش همین نوع خوراکی ها یا نوشیدنی های گرم استفاده می شود. اما جالب است بدانید در گوشه‌وکنار دنیا دستگاه های فروش عجیبی وجود دارند که مثلا خرچنگ زنده یا شلوار جین به مشتری های خود می فروشند. برای آشنایی با آنها با ما همراه باشید.

کفش های تخت (بی پاشنه)

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب
 

دو شرکت بریتانیایی «رولاسول» و «افتر هیلز» کفش های تخت و بدون پاشنه به افرادی می فروشد که برای ساعات طولانی کفش پاشنه‌دار به پا داشته اند و انگشت های پای آنها درد گرفته است. چقدر خوب می شد این دستگاه های در تالارهای برگزاری عروسی ها و جشن ها نیز وجود داشتند.

خرچنگ زنده

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


در چین، دستگاهی وجود دارد که خرچنگ های زنده را در دمای 5 درجه سیلسیوس نگه می دارد و آنها به خواب زمستانی فرو می روند تا فروخته شوند. این دستگاه محصولات خود را گارانتی می کند. اگر متقاضی، خرچنگ مرده دریافت کند، شرکت، آنها را با سه خرچنگ زنده دیگر جایگزین خواهد کرد.

طلا

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


در آلمان دستگاهی وجود دارد که در برابر پرداخت پول نقد، به متقاضیان طلا می دهد. این دستگاه «Gold to Go»  نام دارد و متقاضیان می توانند با خیال راحت 1/10 اونس طلا را با قیمت 5 دلار آمریکا خریداری کنند.

کت‌های بلند و آستین‌دار

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


این دستگاه در بیرون کلیساها یا مکان هایی قرار دارد که لازم است زنان پیش از ورود سروگردن و پاهای خود را بپوشانند. این لباس ها از پارچه های نازک و پلاستیکی و همچون پانچو هستند. اگر چه زیبا و خوش حالت نیستند اما برای استفاده در مکان های مذهبی و مقدس بسیار مناسب به نظر می رسند.

 همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


همه تصور می کنیم دستگاهی که غذای آماده می دهد، غذاهایش کارخانه‌ای، مانده و مدت‌دار هستند. اما این دستگاه که در آمستردام قرار دارد، غذاهای تازه همچون همبرگر، کراکت و سیب‌زمینی سرخ‌کرده به مشتری ها ارایه می دهد. این غذاها توسط آشپز پخته و در دستگاه گذاشته می شوند. فرق آن با فست‌فودی‌ها این است که شما با کسی روبه رو نمی شوید و به کسی سفارش غذا نمی دهید.

کمک به مستحقان

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


در ژاپن دستگاهی وجود دارد که مردم با خرید از آن در واقع به مستحقان کمک می کنند. گفته می شود به ازای هر 23 نفر یک دستگاه وجود دارد و داخل دستگاه ها همه چیز از موز گرفته تا نوشابه و باتری و ... وجود دارد. با این کار، مردم به راحتی و خیلی بی دردسر هر مبلغ که تمایل داشته باشند می توانند به مستمندان کمک کنند.

هنر اصیل

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


در سال 1997 میلادی، کلارک ویتینگتون در کارولینای شمالی از دستگاه توزیع سیگار برای ارایه آثار هنری به جای سیگار بهره گرفت. این ایده بسیار خوبی بود و بعدها از آن استفاده شد. در حال حاضر، او بیش از 90 دستگاه Art-o-mats در سراسر آمریکا دارد که آثار هنری کوچک بیش از 400 هنرمند را به قیمت کمتر از 10 دلار به فروش می رساند. بسیاری از این دستگاه های قدیمی در موزه ها قرار دارند. این تصویر متعلق به موزه ویتنی در نیویورک است.

 پیتزا

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


در انگلستان دستگاهی به نام Let’s Pizza وجود دارد که در زمان کوتاهی یک اسلایس پیتزا به مشتری ارایه می دهد. این دستگاه خمیر را پهن می کند، روی آن انواع مواد لازم را می ریزد و مینی پیتزاهای خوشمزه ای در عرض کمتر از سه دقیقه به مشتری ارایه می کند.

شلوار جین

 

 دستگاه‌های فروش عجیب‌ و غریب ولی جالب


در فلورانس دستگاه عجیبی وجود دارد که به مشتری ها شلوار جین می فروشد. با  پرداخت پول شلوار موردنظر می توانید آن را از دستگاه دریافت کنید. این دستگاه انواع شلوارهای جین در اندازه های مختلف دارد. تنها اشکال این گونه خرید این است که خریدار نمی تواند شلوار خود را پرو کند و از زیبایی، اندازه یا رنگ آن مطمئن باشد.



شارژ سریع موبایل