ندا نیک روش سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

احمق و احمق تر 2 Dumb and Dumber To

کارگردان : Bobby Farrelly ، Peter Farrelly

نویسنده : Sean Anders ، Mike Cerrone

بازیگران :

Jim Carrey...Lloyd Christmas

Jeff Daniels...Harry Dunne

Rob Riggle...Travis / Captain Lippincott

Laurie Holden...Adele

و...

ژانر : کمدی

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 110 دقیقه

 

نقد و بررسی فیلم احمق و احمق تر 2

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جیم کری که احتیاجی به معرفی ندارد. در کنار او جف دنیلز حضور دارد که کلی فیلم خوب از جمله « لوپر » ، « شب بخیر و موفق باشید » و « ساعتها » را در کارنامه هنری اش دارد. بیل مورای هم حضوری خیلی کوتاه در فیلم دارد.

 

داستان فیلم درباره چیست ؟

پس از گذشت بیست سال از اتفاقات قسمت اول، لوید ( جیم کری ) به طرز مضحکی از کما خارج می شود و سر و کله دوستش هری ( جف دنیلز ) نیز پیدا می شود که به خاطر مشکلات کلیه مدت زمانی زیادی دوام نخواهد آورد. اما آنها متوجه می شوند هری از ارتباطش با دختری در بیست سال پیش فرزندی دارد که از وجود او مطلع نبوده و آن دختر می تواند مشکلات هری در ارتباط با کلیه اش را برطرف کند. پس آنها به دل جاده می زنند و...

 

نقد و بررسی فیلم احمق و احمق تر 2

 

کارگردان کیست ؟

بابی و پیتر فارلی که آغاز فعالیتشان به عنوان کارگردان در سینما با ساخت اولین قسمت همین فیلم آغاز شد. برادران فارلی در طول دو دهه فعالیتشان در سینما تنها به ساخت آثار کمدی مبادرت ورزیدند و یکی دوتایی اثر خوب از جمله « من خودم و ایرن » را در کارنامه هنری شان دارند. 

 

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

شوخی های جنسی زیادی در فیلم وجود دارد اما هرگز آنقدر غلیظ نمی شوند که نگرانی ایجاد کند. با اینحال متوجه باشید که کودکان نباید این فیلم را مشاهده کنند.

 

نقد و بررسی فیلم احمق و احمق تر 2

 

نکات مثبت فیلم ؟

زنده شدن نوستالژی های تماشاگران میانسال سینما می تواند یک نکه مثبت باشد.

بعضی از شوخی های فیلم بامزه هستند اما تعدادشان خیلی نیست.

جیم کری و جف دنیلز نسبت به 20 سال پیش بازیگران پخته تری شده اند.

 

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه ای در « خنگ و خنگ تر 2 » وجود ندارد. فیلم مجموعه ای از شوخی های اپیزودیک است. در واقع اگر فیلم ر ا از آخر به اول هم نگاه کنید اتفاق خاصی رخ نمی دهد! فیلم پیرو همان شوخی های عجیب و غریب قسمت اول « خنگ و خنگ تر » است. اینکه کسی بتواند به شوخی های به سبک 20 سال پیش که جیم کری سلطان اجرای آن بود امروز هم بخندد، اتفاقی است که محتمل به نظر نمی رسد.فیلم فستیوالی از ادا و اطوار است! اینروزها کمتر کمدی تا این حد فیزیکی است!

 

حرف آخر :

یک کمدی فیزیکی مبتنی بر شوخی های ریز جنسی دقیقاً وضعیتی است که « احمق و احمق تر 2 » دارد. فیلم احتمالاً می تواند طرفداران قسمت اول را بخنداند اما به نظر نمی رسد برای سلیقه تماشاگران سینمای کمدی امروز هالیوود ساخته شده باشد.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل