ندا نیک روش دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

یکی از پیشرفت های مهم پزشکی در قرن بیستم واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری های مهلک بود. در این مطلب مروری داریم بر رابطه ستاره های دنیای هنر و نظراتشان در رابطه با واکسن و واکسیناسیون و کارهای خیر و عام المنفعه آنها در این راه بزرگ.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون
 

آماندا پیت: طرفدار واکسن

پیت که دو دختر به نام های فرانکی و مولی دارد در مصاحبه ای اظهار داشت که والدینی که فرزندان خود را واکسینه نمی کنند "انگل" هستند. او بعداً در یک نامه عذرخواهی این کلمه را پس گرفت ولی اصرار داشت که رابطه ای بین اوتیسم و واکسن وجود ندارد و واکسینه نکردن کودکان آینده آنها را به خطر می اندازد.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون

 

سلما هایک: فعال واکسن کزاز

هایک پس از تولد دخترش، والنتینا، سخنگوی کمپین One Pack = One Vaccine شد. این ابتکار از سوی پمپرز-یونیسف برای مادران و فرزندانشان در آفریقا و آسیا واکسنی تهیه می کند تا کزاز را در میان نوزادان و مادران ریشه کن کند.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون
 

جنیفر گارنر: طرفدار واکسن انفلوانزای فصلی

این هنرپیشه و مادر دو دختر، در سال 2007 به انجمن ریه آمریکا پیوست و سخنگوی کمپین "چهره های انفلوانزا" این انجمن شد. در یک کنفرانس مطبوعاتی برای این انجمن، گارنر مردم را تشویق کرد تا واکسن انفلوانزای فصلی بزنند و اینکه انفلوانزا یک "سرماخوردگی معمولی" نیست. بلکه بیماری جدی و مهمی است.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون

 

جنیفر لوپز: سخنگوی واکسن سیاه سرفه

این هنرپیشه و خواننده و مادر یک دوقلو، وقتی سخنگوی Sounds of Pertussis شد، تمرکز خود را روی والدین قرار داد. این ابتکار از والدین و مراقبین کودکان می خواهد که واکسن Tdap را بزنند و در مقابل کزاز، دیفتری و سیاه سرفه غیرسلولی محافظت شوند.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون
 

مارک آنتونی: طرفدار واکسن انفلوانزا

در حالیکه همسر سابق آنتونی یعنی لوپز طرفدار واکسن سیاه سرفه است، آنتونی خواننده و شاعر برای flu.gov فیلم PSA را به زبان های انگلیسی و اسپانیایی ساخت که از واکسن انفلوانزا طرفداری می کند و تکنیک های پیشگیری از انفلوانزا همچون شستشوی دست ها و ماندن در خانه به هنگام بیماری را تشویق می کند.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون
 

بیل گیتس: طرفدار واکسن ها

در سال 2010، مؤسس مایکروسافت و میلیونر معروف، بیل گیتس، درخواست مبلغ 10 میلیارد دلار برای دهه آینده، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس داد تا برای کشورهای در حال توسعه، واکسن تهیه شود و مرگ و میر کودکان کاهش یابد. ابتکار "دهه واکسن" برای پژوهش و ساخت واکسن هایی برای بیماری هایی همچون سل استفاده خواهد شد. ملیندا گیتس در یک کنفرانس مطبوعاتی، واکسن را یک "معجزه" خواند و اینکه فقط با چند قطره می توان تا آخر عمر از بیماری های کشنده نجات یافت.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون
 

جنی مک کارتی معتقد است واکسن اوتیسم می آورد

در مصاحبه جدیدی با مجله تایم، این هنرپیشه محکم پشت ادعای خود ایستاد و گفت که واکسن MMR پسرش، اوان، را دچار اوتیسم کرده است که البته پسرش اکنون به کمک یک سری درمان های فرعی شفا یافته است. او دیگر اجازه نمی دهد که پسرش واکسن دیگری بزند و می گوید که با همه واکسن ها مخالف است و خواستار بررسی و تحقیق در مورد "مزایا و ریسک های" واکسن ها است.


 ستاره ها و واکسیناسیون

 

رابرت اف. کندی جی.آر.: مشکوک به واکسن

رابرت اف کندی وکیل محیط زیست در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه وسترن اونتاریو گفت که "رابطه بین اوتیسم و واکسن های تیمروسل حاوی جیوه" باید بررسی شود. به گفته وزارت غذا و داروی آمریکا، تیمروسل از واکسن های کودکان 6 سال و کوچکتر، حذف شده یا مقدار آن کاهش یافته، بجز در واکسن انفلوانزای غیرفعال. او به همراه جنی مک کارتی در گردهمایی "واکسن های سبز" در سال 2008 شرکت کردند و از حذف مواد سمی از واکسن ها دفاع کردند.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون
 

جیم کری: مشکوک به واکسن

این کمدین در سال 2008 در گردهمایی "واکسن های سبز" در واشینگتن شرکت کرد و خواستار حذف مواد سمی از واکسن هایی شد که او معتقد است منجر به ابتلا به اوتیسم، ADHD و اختلال های عصبی دیگر می شود. او در مقاله ای انگیزه های کمپانی های واکسن سازی را سود بیشتر و نه پیشگیری از بیماری عنوان کرد.

 

 ستاره ها و واکسیناسیون

 

هالی رابینسون پیت: مشکوک به واکسن

این هنرپیشه که مادر چهار فرزند است و اولین عضو آفریقایی-آمریکایی هیئت اوتیسم است در نامه سرگشاده به آماندا پیت، طرفدار واکسن، گفت که پسر خود او بعد از دریافت واکسن MMR مبتلا به اوتیسم شده است. پیت هم جواب داد که او "ضدواکسن" نیست، ولی باید مطالعات مستقلی در مورد این درمان ها صورت بپذیرد.



شارژ سریع موبایل