امین شجاعی سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

زندگی ستاره ها معمولا خیلی پر زرق و برق است و کمتر پیش می آید که آنها بخواهند از این زندگی تجملی که برای خود ساخته اند بیرون بیایند اما در بین بازیگران هالیود افرادی وجود دارند که خودشان با دست خودشان زندگی شان را نابود کرده اند؛ آن هم با الکل.


1- همفری بوگارت
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


اولین نفری که در لیست ستاره های هالیوود تصمیم به نابودی زندگی اش گرفت، «همفری بوگارت» است؛ بازیگر مشهور فیلم سینمایی کازابلانکا. این مرد که بزرگترین بازیگر تاریخ سینمای هالیوود نام گرفته است به حدی دائم الخمر شده بود که در هر حالتی یک بطری مشروبات الکلی همراه خودش داشت. به همین دلیل بعضی از کافه ها و باشگاه ها حضور او را ممنوع کرده بودند.

در سال 1956 این بازیگر که اعتیاد همزمانش به مشروبات الکلی و سیگار، بیشتر از گذشته شده بود به دلیل کسالت بیش از حد به بیمارستان منتقل شد و پزشکان تشخیص دادند که او سرطان دارد.

بعد از شنیدن این خبر چند هفته بیشتر طول نکشید که او فوت کرد. اطرافیانش حتی در روزهای آخر عمرش هم او را در حال مصرف کردن مشروبات الکلی دیده بودند.


2- الیور رید
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


بازیگر انگلیسی تبار هالیوود که به دلیل بازی در فیلم سینمایی عمر مختار حتی در خاورمیانه هم شهرت زیادی دارد، آنقدر به نوشیدن مشروبات الکلی اعتیاد داشت که دائما در حالتی ناهوشیار بود.

الیور رید به دلیل ناهوشیاری دائمی که داشت کارهای به دور از عقل زیادی انجام داد. مثلا یک بار به عنوان بابانوئل بالای دودکش خانه اش رفت و شروع کرد به آواز خواندن. او در یک شب سرد زمستانی بر اثر افراط در نوشیدن مشروبات الکلی بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت.
 

3- لارول فلین
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


فلین بازیگر استرالیایی زمانی به اوج شهرت رسید که در فیلم سینمایی «ماجرای رابین هود» به ایفای نقش پرداخت. او جزو معتادان به مشروبات الکلی و کوکایین بود و بارها به همین دلیل دستگیر شده و جریمه های زیادی پرداخت کرده بود. او تا سن 50 سالگی مصرف مشروبات الکلی را ادامه داد و بدن پف کرده اش با مشقت فراوان به خاک سپرده شد.
 

4- ریچارد بارتون
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


شروع مصرف مشروبات الکلی در زندگی بارتون به 12 سالگی اش برمی گردد، زمانی که بعد از یک میهمانی خانوادگی بطری مشروبات الکلی را برداشت و نوشید. او در یکی از روزهایی که مشغول بازی در فیلم کلانسمن بود، آنقدر مشروبات الکلی نوشید که حتی توان ایستادن نداشت به همین دلیل کارگردان دستور داد سکانس های خوابیده را تصویربرداری کنند تا او به حالت اول برگردد. پزشک به او هشدار داد که کلیه او به دلیل مصرف مشروبات الکلی به شکل بی رویه ای رشت کرده و ستوان فقراتش هم از بین رفته است اما او این هشدارها را نادیده گرفت و در سن 58 سالگی در حالی که مشروبات الکلی به شدت بدن او را نابود کرده بود، جان باخت.


5- پیتر اوتول
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


بازیگر فیلم سینمایی «لورنس عربستان» هشت بار نامزدی اسکار را در کارنامه کاری اش دارد و تعداد فیلم های تحسین شده او بسیار زیاد است. او هم جزو معتادان به مشروبات الکلی بود و به ادعای شاهدان در سال 1964، تمام سکانس های فیلم سینمایی «بکت» را در حالت مستی بازی کرد.

این بازیگر سال 2013 در حالی فوت شد که تمام اجزای بدنش بر اثر استعمال مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی نابود شده بود. این در حالی است که او 22 سال به دلیل شکم دردهای مداوم تحت نظر پزشک بود اما به تنها چیزی که توجه نمی کرد، هشدارهای آنها بود و همین مسئله، مرگش را رقم زد.
 

6- جان باریمور
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


بازیگر فیلم های صامت و کلاسیک سینما که از خانواده مشهوری بود هم در فهرست کسانی است که زندگی اش را به دلیل مصرف مشروبات الکلی از دست داده است.او در نسخه اصلی فیلم «آقای هاید و دکتر جکیل» نقش آقای هاید را بازی می کرد

مصرف مشروبات الکلی این بازیگر به حدی زیاد بود که جورج کیوکر یکی از کارگردان های سینما درباره او گفته بود: «هیچ وقت جان را بدون بطری مشروب ندیده ام.» این بازیگر در سن 50 سالگی به بیماری سیروز کبدی مبتلا شد و تا 60 سالگی با این بیماری مبارزه کرد اما مشکلات کلیوی و ریوی باعث مرگ او شد.
 

7- دنیس پرایس
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


پرایس جزو کمدین های مشهور هالیوود به حساب می آید. این بازیگر که در زندگی اش همه چیز را با هم داشت، بعد از شکست در ازدواجش دچار افسردگی شدید و اعتیاد به الکل شد و به همین دلیل در سال 1954 در حالی که غرق در خرید کت و شلوارهای گران و زندگی در هتل های لوکس بود دست به خودکشی زد. البته این خودکشی ناموفق بود. این بازیگر هم مانند خیلی از همکاران خود به دلیل افراط در مصرف مشروبات الکلی و دچار شدن به سیروز کبدی از دنیا رفت.


8- برنارد لی
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


این بازیگر زمانی درگیر مصرف مشروبات الکلی شد که 36 سال داشت. او نامزدش را در یک آتش سوزی از دست داد، به علت ضرب و شتم دستگیر شد و بدهی های پرداخت نشده اش سر به فلک گذاشت. او زمانی که خودش را در این حال دید، بزرگترین اشتباه زندگی اش ترا مرتکب شد و به مشروبات الکلی پناه آورد

«لی» بازیگر انگلیسی هالیوود از همان موقع اعتیادش به الکل را شروع کرد و تا 73 سالگی آن را ادامه داد و سرانجام بر اثر سرطان معده که به گفته پزشکان هدیه مشروبات الکلی بود فوت کرد.


9- باربارا پیتون
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


«باربارا»؛ او قبل از وارد شدن به دنیای بازیگری ستاره ورزشی بود اما ورودش به دنیای بازیگری او را درگیر مصرف مشروبات الکلی کرد. این بازیگر برای ناهوشیاری بیش از حد و خوابیدن در حال مستی در مکان های عمومی به شهرت رسید. همه اینها دست به دست هم دادند تا سرانجام جسد او در سن 39 سالگی در حالی که قلبش ایستاده بود در خیابان ها پیدا شود.
 

10- ایمی واینهاوس
 

 ستاره هایی که با الکل نابود شدند!


در میان خوانندگان عده زیادی هستند که به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر اعتیاد دارند اما اگر بخواهیم کسی را معرفی کنیم که زندگی اش توسط این مواد نابود شد، قطعا «ایمی واینهاوس» بهترین گزینه است. این خواننده که بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر و مشروبات الکلی فوت کرد قبل از اینکه بمیرد، مواد مخدر را ترک کرده بود اما مشروبات الکلی جزو جدانشدنی زندگی او بودند. البته پدر این خواننده اعلام کرده بود که او قصد داشته مشروبات الکلی را هم ترک کند اما گویا اجل به او مهلت نداده است.

 



شارژ سریع موبایل