سمیه قاسمی دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

ریک گریمز

نقش ریک گریمز را اندرو لینکلن بازی می کند. ریک همان کلانتر اصلی سریال است که اصلا ماجراهای «مردگان متحرک» با او شروع می شود، او از کما بیرون می آید و می بیند دنیا دست زامبی ها افتاده و به جست و جوی پسرش و همسرش به دل شهر می زند. این شخصیت تاکنون در 65 قسمت سریال حضور داشته است. او آدمی است که به اصول اخلاقی اهمیت بسیاری می دهد و به گفته لینکلن همیشه نیت های خیر دارد، هر چند گاهی تصمیم های بدی می گیرد. جذابیت های ریک در پیچیده بودنش است، در این است که هر چند قهرمان است اما ضعف دارد و اشتباه می کند.

 

 این آدم‌ها مرده کش حرفه‌ای هستند!


این شخصیت در سال 2010 از سوی جوایز IGN عنوان بهترین قهرمان را گرفت و در سال 2010 از سوی جوایز انتخاب مردم جایزه محبوب ترین ضدقهرمان را.

اندرو لینکلن: در این فصل شخصیت های جدید زیادی داریم و کار ما قدیمی ها این است که به آنها یاد بدهیم چطور از خود دفاع کنند و فعلا معلوم نیست ریک نسبت به آنها خود را متعهد می داند یا نه. او در فصل ششم کمی مهربان می شود. دیگر حوصله چرند شنیدن از دیگران را ندارد. اما این رویکردش دیگر خشن نیست، انگار می گوید «بهتر است» این کار را بکنیم نه این که بگوید «باید» این کار را انجام دهیم.


داریل دیکسون

داریل دیکسون با بازی نورمن ریدوس از آن شخصیت هاست که هم زمان می توان مثبت یا منفی باشد. یک جور حس وحشیانه در نگاهش هست که باعث می شود نتوانی به او خیره شوی و از طرفی وقتی کمی با او همراه می شوی چنان مجذوب قدرت و توانش می شوی که به شخصیت محبوبت بدل می شود. داریل برخلاف ریک که گاه احساساتی می شود، یک مرد واقعی است و جذابیتش در همین مردانگی اش است. این شخصیت در فصل اول به بینندگان معرفی شد و تنها در چهار قسمت آن فصل حضور داشت و تا امروز در 58 قسمت سریال نقش داشته. داریل یک شکارچی است و برای همین از کمان خاص خودش استفاده می کند.
 

 این آدم‌ها مرده کش حرفه‌ای هستند!


نورمن ریدوس: داریل دیکسون از آن شخصیت هاست که دیر شکوفا می شود. او آدمی است که عاشق نمی شود مگر وقتی همه چیزش را از دست داده و دنیا به گند کشیده شده. بخشی از جذابیت این شخصیت در این است که شما او را در حال بازآفرینی خودش می بینید. زندگی او را دنبال می کنید که چطور سعی می کند از طریق زندگی دیگران برای هستی خودش معنایی پیدا کند. او کم کم به آدمی بدل می شود که به خودش افتخار می کند.


کارول پله تی یر

یکی از دیگر شخصیت هایی که در فصل اول حضوری کوتاه داشت و در فصل دوم و سوم هم شخصیت مهمان بود اما از فصل چهارم به شخصیتی اصلی در داستان «مردگان متحرک» بدل شد. نقش کارول راملیسا مک براید بازی می کند. کارول زنی خانه دار است که کم کم شرایط او را به یک جنگجوی واقعی بدل می کند. اصلا محبوبیت کارول در همین است؛ در این که یاد می گیرد چطور در شرایط مختلف خودش را تغییر دهد و بفهمد چه توانایی های متنوعی برای بقا دارد. رابرت کرکمن، طراح سریال خیلی این شخصیت را دوست دارد و در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» او را یک شخصیت مستقل جذاب توصیف کرده است.
 

 این آدم‌ها مرده کش حرفه‌ای هستند!


ملیسا مک براید: حالا که به گذشته نگاه می کنم حس می کنم شخصیت کارون سفری طولانی را پشت سر گذاشته و به اینجایی که هست رسیده. به نظرم برای همین است که بینندگان خیلی این شخصیت را دوست دارند. آنها شاهد تغییرات بسیاری در این شخصیت بودند. بازی در نقش شخصیتی که این چنین تغییراتی را پشت سر می گذارد برای خود من هم بسیار مفرح بود. یک بار در زندگی بخت بازی در چنین نقشی به آدم رو می کند و فقط یک بار می شود نقشی بازی کنی که چنین مدت طولانی ای در سریال حضور داشته باشد. به نظرم تماشاگران از دیدن شخصیت های متعددی که در طول شش فصل تغییرات بسیار می کنند لذت می برند.


مورگان

شخصیتی که در فصل او یک قسمت حضور داشت، در فصل دوم نبود، در فصل سوم هم یک قسمت حضور داشت و باز در فصل چهارم حضور نداشت و از فصل پنجم به شخصیت مهمان سریال بدل شد و در فصل ششم حضوری مهم دارد. اما مورگان تنها با یازده قسمت حضور به یکی از شخصیت های دوست داشتنی سریال بدل شده. نقش او را لنی جیمز بازی می کند که لبخندی دل نشین دارد.

او شخصیتی است که همیشه در سفر و جست و جوست و بالاخره در فصل ششم به آرامش می رسد و به شکلی جالب تصمیم می گیرد خشونت را کنار بگذارد و راه حلی دیگر برای مقابله با زامبی ها پیدا کند. تقابل او و ریک جزو جذاب ترین بخش های سریال است. مورگان شاید تنها شخصیت سریال باشد که مهر و عطوفت بسیاری دارد.
 

 این آدم‌ها مرده کش حرفه‌ای هستند!


لنی جیمز: خوب و بد در نظر مورگان با خوب و بد در نظر دیگران فرق دارد. چالش مورگان در این سریال این است که آیا می تواند این مسیر را ادامه دهد یا نه و اگر در این مسیر به راهش ادامه دهد آیا می تواند همراه دیگران باشد یا نه. به نظر این آزمون مهم ترین مسئله برای مورگان در فصل ششم است. من برای این فصل آموزش دیدم که با عصا مبارزه کنم. معرکه بود اصلا کارم را برای همین دوست دارم، به من فرصت می دهد. مهارت هایی را یاد بگیرم که خودم فکرش را هم نمی کردم. شاید در نگاه اول این ابزار خیلی بدون کاربرد به نظر بیاید اما وقتی به حرکت در می آید بسیار مرگبار می شود. داستان روی آوردن من به این ابزار خیلی جالب است.


گلن ری

شاید باهوش ترین و بادانش ترین شخصیت سریال که از همان فصل اول جزو شخصیت های اصلی سریال بود. نقش او را استیون یئون بازی می کند و نقشی بسیار مهم دارد. در روند سریال (مثلا او کسی است که همان اوایل به دیگران کمک می کند بنزین پیدا کنند). یکی از بخش های جذاب سریال هم به روزهایی می گذرد که فرماندار او را زندانی کرد و این اتفاق تاثیر عمیق روحی و فیزیکی بر او گذاشت (طرفداران سریال سکانسی را که فرماندار او و همسرش مگی را تهدید به مرگ می کند از یاد نمی برند).
 

 این آدم‌ها مرده کش حرفه‌ای هستند!


گلن یکی از شخصیت های محبوب منتقدان هم هست به این دلیل که او الگوهای رایج شخصیت های آسیایی- آمریکایی سریال های تلویزیونی را زیر پا می گذارد.

 

میشون

نقش میشون را دانایی گوریرا بازی می کند، همان زن سیاه پوستی که مثل رامبو دستمال دور سر پیچیده و شمشیری بران به دست دارد. شخصیتی که از فصل دوم به بینندگان «مردگان متحرک» معرفی شد، هر چند تنها در یک قسمت این فصل حضور داشت (با بازی یکی از سیاهی لشگرها نه گوریرا) و بعد در فصل دوم و سوم جای خودش را در خط اصلی داستان و هم چنین در میان بینندگان محکم کرد. او تاحالا در 44 قسمت سریال حضور داشته. یکی از دلایل محبوب بودن این شخصیت، شیوه استفاده او از شمشیرش و کشتن زامبی ها با آنهاست و تعدادی از بهترین صحنه های زد و خورد سریال را او رقم زده است. در رفتار میشون حالتی جادویی/ اسطوره ای است که او را متمایز از دیگر شخصیت های سریال می کند.
 

 این آدم‌ها مرده کش حرفه‌ای هستند!


فرماندار

فیلیپ بلیک باب ابزی دیوید موریسی که همه «فرماندار» صدایش می کنند حضوری کوتاه در سریال – تنها در فصل های سوم و چهارم و پنجم- داشت. او شخصیتی است جذاب که دیوانه قدرت است و حاضر است برای حفظ قدرتش دست به هر کاری بزند و حاضر است برای حفظ شهرش (وودبری) هر کاری بکند. فرماندار هم یکی دیگر از شخصیت های سریال است که مخاطب هم دوستش دارد و هم از دستش عصبانی می شود و همین پیچیدگی شخصیت است و همین که نمی شود با قطعیت گفت کارهایش اخلاقی است یا نه، او را شخصیتی ماندگار کرد. عاقبت شخصیت فرماندار و رویارویی اش با میشون و لی لی محال است فراموش شود.
 

 این آدم‌ها مرده کش حرفه‌ای هستند!



شارژ سریع موبایل