سارا قاسمی سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

در این مطلب به معرفی ۵ راهکار موثر برای از بین بردن جای جوش می‌پردازیم.از آن جایی که جای جوش به درمان به راحتی جواب نمی‌دهند یک راهکار واحدی که بهترین اثر درمانی را برای همه به همراه داشته باشد وجود ندارد.

اسکارآکنه تورفتگی‌های که ناشی از جوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها سطحی ودربعضی موارد عمقی میباشد. هرچه اسکارها سطحی تر باشد پر کردن و صاف کردن آن آسان تر و سریعتر وهرچه اسکارها عمیق تر باشند صاف تر کردن آنها دشوارتر ونیاز به زمان بیشتری دارد.

جهت درمان اسکار آکنه قبلا به این شکل بود که بایداول جوش فعال را متوقف می‌کردیم و وقتی مطمین می‌شدیم که بیمار،حداقل جوش عمیق نزند و بعد اقدامات لازم جهت صافترکردن فرو رفتگی‌ها را شروع می‌کردیم ولی با پیشرفت دستگاه‌های لیزر امروزه میتوانیم همزمان با بهبود آکنه فعال  فرورفتگی‌های آن را هم صاف کرد.

در حال حاضر روشهای درمانی موثر برای اسکار آکنه میتواند یک یا ترکیبی ازچند روش زیر باشد:

 

درمان‌های لیزری: در لیزر درمانی توسط  یک پرتو لیزر لایه بیرونی پوست از بین برده می‌شود. سپس در حالی که زخم‌های حاصل شده بهبود می‌یابند یک پوست تازه و جوان شکل می‌گیرد. هرچه شدت لیزر کمتر باشد آسیب کمتری نیز به پوست وارد می‌شود اما در عین حال اثربخشی آن نیز کمتر خواهد بود.

 

سایر روش‌های انرژی درمانی: استفاده از رادیو فرکانسی و سایر روش‌های پرتو درمانی، می‌تواند به ساخته شدن یک لایه پوست جدید بدون آسیب رساندن به لایه خارجی پوست کمک کند. پس از چندین جلسه درمانی جای جوش‌ها کمتر قابل رویت خواهند بود.

 

درم ابرژن: در این روش یک لایه سطحی از پوست توسط یک برس سیمی‌که به سرعت در حال حرکت است برداشته می‌شود. این روش می‌تواند باعث بهبود کامل جای جوش‌های کم عمق شود و همچنین منجر می‌شود تا جای جوش‌های عمیق تر نیز کمتر به چشم بیایند.

 

عمل جراحی: در برخی موارد جراحی برای از بین بردن جای جوش‌های عمیق از گزینه‌های انتخابی است. یک عمل جزیی به نام پانچ کردن برای درمان جای جوش عمیق به کار می‌رود. در این جراحی با بخیه و دوختن پوست سوراخی را که در محل جای جوش ایجاد شده است را بهبود می‌بخشند.

 

پرکردن جای جوش : در این روش کلاژن یا بافت چربی به زیر پوست در محل جای جوش تزریق می‌شود که با این روش پوست کش آمده و جای جوش پر می‌شود و در نتیجه کمتر به چشم خواهند آمد. از آن جایی نتیجه این عمل موقت است پس از مدتی نیاز است تا هر چند وقت یکبار تزریق تکرار شود.

 

توجه : از یاد نبرید برای  بررسی جوانب مثبت و منفی هر کدام از این روش‌ها و تعیین بهترین روش برای شخص شما باید با پزشک و درماتولوژیست خود مشورت کنید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل