ندا نیک روش چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

خرید كاناپه از بزرگ‌ترین هزینه‌هایی است كه شما برای مبلمان می كنید و شاید همیشگی ترین. حتی اگر یك كاناپه را برای مصرف موقتی بخرید، ناگهان متوجه خواهید شد كه از اتاق نشیمن به اتاقی معمولی تر و بعد زیرزمین می رود. پیش از آن‌كه متوجه شوید ده سال یا بیش‌تر گذشته است و این خرید لحظه‌ای شما تبدیل به بخشی از زندگی شما شده است. پس پیش از خرید یك كاناپه خوب فكر كنید. 

كاناپه‌های باكیفیت مستحكم و قوی هستند. برای امتحان استحكام آن روی آن بیافتید و سپس آن را از یكی از گوشه‌هایش بلند كرده و تكان دهید. اگر احساس سبكی و لغزندگی كردید كاناپه خوبی را انتخاب نكرده‌اید. به‌دنبال كاناپه‌هایی باشید كه چهارچوب آن‌ها از چوب‌های قوی مانند چوب درخت بلوط، توسكا، فان، افرا، و یا تخته‌های سه‌لایی باكیفیت ساخته شده باشد. فنرهای مارپیچی با دست دوخته‌شده نشانه یك مبلمان خوب هستند، اما فنرهای مارپیچی  Sشكل نیز می توانند راحتی خوبی به وجود بیاورند. فنرهای مارپیچی معمولی نمونه ازران‌قیمت این فنرها هستند.

داخل اكثر بالشتك‌ها از فوم پلی یورتان پر شده است و هر چه این فوم متراكم‌تر باشد، سنگین‌تر و دوام آن بیش‌تر خواهد بود. در مبلمان‌های ارزان‌قیمت بالشتك فقط با فوم پولی یورتان پر شده است. در مبلمان‌های باكیفیت‌تر از پنبه‌های داكرون استفاده می شود. كاناپه‌های باكیفیت‌تر تركیبی از مواد مختلف هستند كه شامل پنبه و فنر هستند كه داخل فنرها با فوم و پَر، پُر شده است.

بهترین كاناپه‌ها دارای محل‌های اتصال مستحكمی هستند و كناره‌های آن‌ها هم با چسب و هم میخ به هم متصل شده‌اند. كاناپه‌های باكیفیت دارای پایه‌هایی هستند كه جزئی از چهارچوب است و به آن متصل نشده است (اگرچه نوع بازشدنی آن كار حمل و ‌نقل كاناپه را ساده‌تر می كند). 
با توجه به توان مالی تان بهترین كاناپه‌ای كه می توانید را بخرید چراكه قرار است مدت‌ها از آن استفاده كنید. به علاوه ترمیم یك كاناپه خوب هزینه كم‌تری نسبت به خرید یك كاناپه جدید دارد.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

كاناپه‌ای انتخاب كنید كه با چیدمان و طراحی فضای شما متناسب باشد.اگر طراحی داخلی شما سنتی است، از كاناپه‌ای با دسته‌های نیم‌دایره و رل‌شده، پشتی منحنی، و بالشتك‌های دامن‌دار و تافته استفاده كنید.كاناپه‌های مدرن خطوط ساده‌تر، تزئینات كم‌تر، و جزئیات بیش‌تری دارند.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

ابعاد اتاق را در نظر بگیرید و براساس آن كاناپه‌ای را انتخاب كنید كه عرض، طول، و ارتفاع آن مناسب فضای شما باشد. اگر مطمئن نیستید، می توانید با چسب‌های كاغذی یا نوارهای آبی كف اتاق را تقسیم‌بندی كنید و براساس آن در مورد اندازه كاناپه تصمیم بگیرید و یا می توانید با جعبه‌های خالی یك كاناپه بسازید و پس از چند روز در مورد ابعاد آن تصمیم بگیرید.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

اگر می خواهید ساعات طولانی بر روی كاناپه لم بدهید و یا روی آن مطالعه كنید و چرت بزنید، از فاصله بین دسته‌ها مطمئن شوید. فقط به طول كلی آن بسنده نكنید چراكه عرض دسته‌ها بر روی فضای بین آن‌ها تاثیر می گذارد.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

اگر فضای كمی در اختیار دارید از كاناپه‌هایی استفاده كنید كه دسته‌های كوچك دارند و یا اصلا بدون دسته هستند. این كار باعث می شود تا فضای شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

چند نفر مهمان خواهید داشت؟ شاید سوال احمقانه‌ای باشد اما واقعیت این است كه هیچ‌كس دوست ندارد كه بر روی شكاف‌ها بنشیند. اگر كاناپه شما دارای دو بالشتك است فقط دو نفر از آن می توانند استفاده كنند. اگر می خواهید تعداد بیش‌تری روی كاناپه بنشینند از كاناپه‌هایی با سه بالشتك یا بالشتك‌های سرتاسری كه بالشتك نیمكتی نام دارند استفاده كنید.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

كاناپه‌ها یكی از این دو نوع پشتی را دارند: پشتی بالشی كه دارای بالش‌ها و كوسن‌هایی قابل جابه‌جایی در پشت است، یا پشتی ثابت كه به كف كاناپه وصل شده است.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

كاناپه‌هایی كه پشتی بالشی دارند راحت‌تر و جذاب‌تر هستند، اما یك عیب دارند: اگر خیلی از آن‌ها خوب استفاده نكنید شكل آن‌ها كمی تغییر می كند. اگر از آن دسته افراد هستید كه دائما روی كاناپه می خوابید و از آن زیاد استفاده می كنید كاناپه‌هایی كه دارای پشتی های ثابت هستند بیش‌تر مناسب كار شما هستند.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

هنگام انتخاب كاناپه فقط به اندازه آن توجه نكنید، بلكه عمق نشیمن‌ها و زاویه پشتی آن نیز در راحتی شما تاثیرگذارند.چگونه بفهمیم چه عمقی برای ما مناسب است؟ اگر صندلی و یا كاناپه‌ای را می شناسید كه در آن احساس راحتی می كنید، فاصله بین زانوی خود و جایی كه پشت شما با پشتی كاناپه تماس پیدا می كند را اندازه بگیرید و بعد كاناپه‌ای را بخرید كه این اندازه را دارد.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

از آن‌جایی كه خرید كاناپه هزینه‌بر است، همه ما می خواهیم كاناپه‌ای بخریم كه همیشه به‌روز باشد. بهترین راه استفاده از كاناپه‌هایی است كه پارچه آن‌ها رنگی خنثی دارند. با این كار همیشه می توانید از كوسن‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده كنید. در ضمن مزیت این كار این است كه هر گاه خواستید تغییر دكوراسیون دهید می توانید كوسن‌ها را با قیمت كمی عوض كنید.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

اگر در خانه كودك دارید و داشتن كاناپه‌ای با رنگ‌های خنثی نگران‌تان می كند، از كاناپه‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر یا طرح‌های ظریف استفاده كنید.به یاد داشته باشید كه پارچه‌های مصنوعی بادوام‌تر هستند و رنگ‌های بیش‌تری دارند و هم‌چنین تمیزكردن آن راحت است. پارچه‌هایی كه دوخت محكم‌تری دارند و پارچه‌های سنگین مانند چرم دوام بیش‌تری دارند. از پاچه‌های اطلسی، حریر، و ابریشمی استفاده نكنید مگر زمانی كه از كاناپه استفاده زیادی نمی كنید.

 

 راهنمای انتخاب کاناپه ای برای نشیمن

 

هر پارچه‌ای كه انتخاب می كنید، از فروشنده بخواهید كه نمونه آن یا تكه‌ای از آن را به شما بدهید تا شما بتوانید پیش از خرید آن را امتحان كنید. با این كار می توانید این پارچه را زیر نور اتاق خود و در كنار دیگر اجزای اتاق امتحان كنید. چون پول زیادی بابت یك كاناپه می دهید پس به همه جزئیات آن توجه كنید.



شارژ سریع موبایل