رسول جابر سعادت آباد سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

در این مطلب داستان جالبی از طراحی داخلی خانه ی فردی مبتلا به سرطان را می خوانیم.مادر شوهر سارا استاسی (Sarah Stacey)،(سارا یك طراح داخلی است)، تحت شیمی‌درمانی بود، اما تصمیم گرفته بود خانه خود را به گونه‌ای طراحی كند كه بیش‌ترین لذت ممكن را از آن ببرد. «او اكثر زندگی خود را در خانه‌های معمولی زندگی كرده بود اما وقتی فهمید كه برای مدت طولانی زندگی نخواهد كرد تصمیم گرفت پیرامون خود را از چیزهایی پر كند كه عاشق آن‌هاست

 

پس از انجام یک دوره موفق درمانی، او برای بازسازی و نوسازی فضای زندگی خود از عروسش طلب كمك كرد. او تصمیم گرفته بود تا خانه‌اش كه پر از جعبه‌های مختلف و كتاب‌های آشپزی بود را دوباره طراحی كند. استاسی برای مادر شوهرش خانه‌ای را طراحی كرد كه بسیار كاربردی بود و دارای چیدمانی باز و درخشان بود.
 

 طراحی دکوراسیون برای شروع یك زندگی جدید

 

از زمانی كه مادر شوهر استاسی از یك خانه 1000 متری در شهر هوستون (Houston) به خانه 400 متر جدیدش در شهر آستین (Austin) نقل مكان كرده است، اتاق نشیمن مملو از وسایل زیادی شده است كه به سختی می‌توان از آن‌ها در این فضا استفاده كرد و اصلا به خوبی چیده نشده‌اند.

استاسی به تمام وسایل اتاق نظم داد، كل فضا را تمیز كرد، و با كمك مادر شوهرش وسایلی كه به آن‌ها نیازی نبود را از فضا خارج كرد تا بتواند اتاق نشیمنی دل‌باز و شاداب طراحی كند كه هم كاربردی است و هم زیبا.
 

 طراحی دکوراسیون برای شروع یك زندگی جدید

 

مالك قبلی این خانه كارهای نامرتب و بی‌كیفیتی را در این خانه انجام داده بود. برای مثال دیوار چوبی دارای درزهای كثیف و خرابی بود و بخشی از چوب‌ها پوسیده شده‌ بودند. استاسی تمام این خرابی‌ها را درست كرد و دیوار چوبی را به خوبی تعمیر كرد.

كاناپه چندبخشی اولین وسیله‌ای بود كه مادر شوهر استاسی خریداری كرده بود. این كاناپه چیزی بود كه او همیشه دوست داشت داشته باشد و می‌توانست آن را برای نوه‌های خود به عنوان میراث خانوادگی آن‌ها به یادگار بگذارد. استاسی میز پذیرایی را از یك دسته‌دوم فروشی خریداری كرد.

استاسی از یكی از فرش‌های ایرانی مادر شوهرش برای زیباتر كردن اتاق نشیمن استفاده كرد. این فرش علاوه بر ایجاد زیبایی باعث می‌شد تا كفپوش‌های بتنی كم‌تر به چشم بیایند. استاسی برای ایجاد فضایی زنانه و هم‌چنین اضافه كردن رنگ به كاناپه چندبخشی كه كاملا سفید بود از كوسن‌های رنگی استفاده كرد. 
 

 طراحی دکوراسیون برای شروع یك زندگی جدید

 

یك صندلی راحتی بزرگ و یك صندلی عثمانی، كه مادر شوهر استاسی آن‌ها را در دهه 1960 خریده بود، گوشه‌ای دنج برای مطالعه را در نزدیكی پنجره سرتاسری اتاق نشیمن ایجاد كرده‌اند. كتاب‌های آشپزی قفسه‌های چوبی كتاب را پر كرده‌اند. 

روشنایی ها توسط مالك قبلی این خانه به فضای نشیمن اضافه شده بود. استاسی برخی از نورپردازی را تغییر داد و برخی از آن‌ها كه با طراحی او هماهنگی داشتند را حفظ كرد.
 

 طراحی دکوراسیون برای شروع یك زندگی جدید

 

استاسی یك دیوار نیمه در فضا ایجاد كرد تا مجبور نباشد پیانو را در مقابل یكی از دیوارهای خارجی قرار دهد چراكه رطوب و تغییر دما باعث می‌شد تا پیانو از كوك خارج شود. استاسی می‌گوید: «انجام این كار در خانه‌های قدیمی شدنی است اما باید به خوبی این كار را اجرا كرد.»  
 

 طراحی دکوراسیون برای شروع یك زندگی جدید

 

استاسی خود این كابینت چوبی را كه تلویزیون روی آن قرار گرفته است طراحی كرد كه با دیوار چوبی روبه‌روی خود هماهنگی خوبی دارد و باعث ایجاد تعادل در فضا شده است. 
 

 طراحی دکوراسیون برای شروع یك زندگی جدید

 

 اتاق نشیمن رو به این اتاق غذاخوری قرار دارد. در ابتدا مادر شوهر استاسی دوست داشت تا فضای مطالعه در اتاق غذاخوری طراحی شود و میزغذاخوری نیز در نزدیكی پنجره سرتاسری قرار بگیرد. استاسی می‌گوید: «اگر می‌خواستم ایده مادر شوهرم را اجرا كنم مجبور بودم از طراحی خود تخطی كنم. در این حالت كارآیی فضا كم می‌شد و به همین دلیل در نهایت طرح من اجرا شد.» 

گربه‌ها روكش‌‌های صندلی‌های پذیرایی را پاره كرده بودند، به همین دلیل استاسی آن‌ها را با روكش‌هایی جدید تعویض كرد و رویه میز پذیرایی را نیز عوض كرد. او می‌گوید:‌ «مادر شوهرم وسایل بسیار خوبی داشت كه در طراحی كمك زیادی به من كرد. من فقط باید وسایل را به‌روز می‌كردم و آن‌ها را در یك چیدمان درست قرار می‌دادم.»



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل