جواد بابایی چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰

یكی از عناصری كه طراحان از آن در فضای اتاق خواب استفاده می‌كنند تخته‌های پشتی تخت‌خواب است. در این مطلب 14 اتاق خواب را به شما نشان می‌دهیم كه در طراحی آن‌ها از تخته‌های پشتی تخت‌خواب به شیوه‌ای جذاب و هوشمندانه استفاده شده است. شما هم می‌توانید از این ایده‌ها در طراحی اتاق خواب خود استفاده كنید.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

استفاده از رنگ سفید و سبز در اتاق خواب کم نور

شاید حدس نزده باشید، كه این اتاق خواب روشن در زیرزمین قرار گرفته است. طراح این اتاق خواب نورطبیعی اندك این فضا را با به رنگ سفید درآوردن دیوارها، روتختی، و كفپوش‌ها به حداكثر رسانده است. یك كاغذدیواری طرح‌دار و زیبا به فضا بافت اضافه كرده است، در حالی كه تخته پشتی منحنی و سفارشی تخت‌خواب كه به رنگ سبز است یک ترکیب رنگی سرزنده در اتاق خواب ایجاد كرده و از یكنواختی درآورده است.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

تخت خوابی ساده اما شیك

طراح دیوار پشت تخت‌خواب را با قطعاتی از جنس چوب درخت ماهون كه به طرز زیبایی برش خورده‌اند تزئین كرده است تا زمینه‌ای تماشایی و زیبا برای تخت‌خواب گرد این اتاق‌خواب ایجاد كند. دو تخته پشتی دوقلوی مینی‌مال، كه هر دوی دارای روكشی سفید رنگ از جنس وینیل هستند و دیگر اجزای این اتاق نیز دارای چنین روكشی هستند، فضایی راحت برای استراحت را فراهم كرده‌اند كه از نظر بصری با دیوار پشت خود رقابت نمی‌كنند.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

فضایی عاشقانه با رنگ های ملایم در اتاق خواب

طراح به خوبی می‌داند كه چگونه یك اتاق خواب را طراحی كند. او از یك پالت رنگی ملایم كه با یك نورپردازی درست همراه شده است آغاز می‌كند تا یك پناهگاه آرامش‌بخش را خلق كند. یك شومینه پیش‌ساخته و یك لوستر كریستال بزرگ جلوه عاشقانه اتاق را گسترش داده‌اند، در حالی كه تخته پشتی بزرگ و روكش‌دار هماهنگی خوبی با سقف طاقدار اتاق ایجاد كرده است. به این ترتیب این اتاق خواب کوچک و دنج حسادت شما را بر می انگیزد.
 

 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

سادگی فریبنده در اتاق خواب

پارچه‌های بافت‌دار با رنگ‌های خنثی پیرامون یك چارچوب پیش‌آمده چوبی انتخاب هوشمندانه‌ای برای این اتاق خواب ساده و مینی‌مال است.طراح، رنگ خاكستری ملایم را با رنگ كرم تركیب كرده است تا این اتاق خواب مدرن جلوه‌ای شاداب پیدا كند.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

سبكی باشكوه در اتاق خواب

از نظر طراح رنگ سرمنشا یك طراحی خوب و درست است. او تئوری خود را با روشن كردن این اتاق خواب زیبا از طریق تابلوهای هنری بزرگ كه دارای سایه‌های رنگی نارنجی و آبی هستند بیان می‌كند. یك تخته پشتی جذاب و قابل توجه فضایی خوب و آرامش‌بخش برای استراحت پس از یك روز طولانی را فراهم می‌كند.

 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

سبكی سرزنده با استفاده از طرح‌های گلدار

یك طراحی زنانه و منحنی‌شكل این تخته پشتی زیبا را به شدت در میدان دید قرار می‌دهد. طراح برای ایجاد شادابی و سرزندگی در این اتاق از طرح‌های گل‌دار و انتزاعی استفاده كرده است. هم‌چنین بالش‌ها دارای طرح‌های رنگی هستند كه با دیگر اجزای اتاق هماهنگ است.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

فضایی عاشقانه برای زوج‌های جوان

طراح این اتاق خواب بزرگ را برای یك زوج جوان و عاشق طراحی كرده است. او برای ایجاد كنتراست با وسایل تزئینی نامتعارف، تخت‌خوابی سنتی با یك تخته پشتی ساده كه دارای روكشی به رنگ خاكستری زغالی است را انتخاب كرده است. پالت رنگی این اتاق‌خواب به گونه‌ای انتخاب شده است كه تخت‌خواب در مركز آن قرار گرفته است تا حس و حالی ملایم و آرامش‌بخش در فضا ایجاد شود.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

رنگ‌های شاداب در اتاق خواب

تختخواب این اتاق خواب از جنس برنج است. طراح برای ایجاد هماهنگی با تخت‌خواب از لحاف دست‌دوز استفاده كرده است. انتخاب رنگ‌های موجود در لحاف و بالش‌ها براساس ماهیت گرم و طلایی ماده برنج انجام شده است و در نهایت در این اتاق خواب با ظاهری هماهنگ میان تخت‌خواب و رنگ‌های سرزنده به كار رفته در پارچه‌ها مواجه هستیم.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

با چیزهایی كه در اختیار دارید طراحی كنید

طراح در طراحی این اتاق خواب از كنتراست میان رنگ‌های روشن و تیره استفاده كرده است. او تخته پشتی چوبی قهوه‌ای و قدیمی مالكان این خانه را با تخت‌خوابی مدرن تركیب كرده است. برای هماهنگی تخت‌خواب با فضاهای روشن او از یك روتختی سفید رنگ استفاده كرده است. البته نکته ای که به این اتاق جذابیت خاصی اضافه کرده نورپردازی هوشمندانه آن می باشد.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

فضایی سرزنده با ایده‌ای كلاسیك

در این اتاق خواب كه دارای سقفی مرتفع و طاق‌دار است از یك تخت خواب سنتی با چهار پایه بلند استفاده شده است. برای ایجاد شادابی در این اتاق خواب از بالش‌هایی به رنگ سبز و زرد استفاده شده است.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

طراحی فضای کار در اتاق خواب

تمام فضای این آپارتمان در این عكس مشخص است. در این اتاق خواب یك تخت‌خواب دونفره، یك فضای کار در اتاق خواب، یك كاناپه، و دو مبل را به‌گونه‌ای در این آپارتمان قرار داده اند تا فضایی یكپارچه و یكدست ایجاد شود. او برای جدا كردن تخت‌خواب از دیگر قسمت‌های این آپارتمان از چند چراغ آویز ساده در بالای تخته پشتی تخت‌خواب استفاده كرده است. هم‌چنین تخته پشتی تخت‌خواب به رنگ آبی درآمده است تا با دیگر اجزای فضا هماهنگی داشته باشد.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

طراحی اتاقی بی‌نظیر برای یك دختربچه

طراح كوسن‌های رنگی و دخترانه این اتاق خواب را با تخته پشتی دخترانه كه دارای طرحی گل‌دار است تركیب كرده است. طراح توصیه می‌كند كه هنگام طراحی اتاق كودكان آن‌ را دقیقا هماهنگ با سن آن‌ها طراحی نكنید، زیرا كودكان به سرعت بزرگ می‌شوند و دیگر اتاق خواب خود را دوست نخواهند داشت.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

طراحی به سبك شمال آفریقا

چهار پایه مرتفع و مدور این تخت‌خواب ستاره این اتاق‌خواب هستند. به جای استفاده از یك تخته پشتی سنتی یكی از تابلوهای نقاشی خود را بر روی دیوار نصب كرده اند و با استفاده از بالش‌هایی كه دارای طرح‌های مراكشی هستند فضایی را طراحی كرده است كه یادآور خانه‌های مناطق شمال آفریقا است.
 

 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

 

طراحی با توجه به فضای اتاق خواب

ارتفاع این تخت‌خواب به گونه‌ای انتخاب شده است كه در زیر پنجره‌های این اتاق خواب قرار گیرد. برای ایجاد شادابی و اضافه كردن رنگ به اتاق خواب، طراح از تخته پشتی با طرح‌های گل‌دار قرمز استفاده كرده است. با خلاقیت می توانید راه های استفاده بهتر از اتاق خواب های کوچک را پیدا کنید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل