مهناز حسنی يكشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

كتابخانه‌ها فضاهای بسیار خوبی برای تنوع بخشیدن و زیباتر كردن خانه هستند. اما گاهی استفاده از وسایل تزئینی مختلف در كتابخانه‌ها باعث ایجاد جلوه‌ای بی‌نظم و به‌هم‌ریخته می‌شود و سبب می‌شود تا ما خیلی به كتابخانه‌ها و طراحی آن‌ها فكر نكنیم. اما زود منصرف نشوید. ایده‌های زیادی برای طراحی كتابخانه‌ها در خانه وجود دارند. ما در این مطلب 9 ایده‌ جذاب را در این زمینه به شما معرفی می‌كنیم.

 

اضافه كردن آینه در کتابخانه

در این خانه زیبا كه در ایالت كالیفرنیا قرار دارد ، آینه‌ها در قسمت پشت كتابخانه‌های پیش‌ساخته نصب شده‌اند و به دیوار عمق اضافه كرده‌اند.‌

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 

نمایش آثار هنری در کتابخانه

این پرتره توسط پیتر راجرز طراحی شده است و در كتابخانه، آویزان شده است. «این اتاق نور زیادی نداشت، بنابراین تصمیم گرفتند تا این فضا را تبدیل به فضایی دنج و شبیه اتاق‌های پرتره به سبك انگلیسی كنند . این اتاق شاید مضحك به نظر برسد اما بامزه است.»  

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 

استفاده از رنگ

دیوارهای این اتاق به رنگ آبی طاووسی براق درآمده‌اند و به این كتابخانه عمق و زیبایی اضافه كرده‌اند. طراح این خانه، این اتاق و سراسر خانه را از رنگ پر كرده است تا ساكنان آن در زمستان‌های طولانی شیكاگو احساس خوبی داشته باشند.  

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 

اضافه كردن جزئیات گرافیكی

یك طرح جناغی به این اتاق نشیمن كه در خانه‌ای در میدان پارك  قرار دارد زیبایی خاصی اضافه كرده است. «در اتاق مهمی مانند اتاق نشیمن، كتابخانه‌ها باید طراحی خاصی و زیبایی داشته باشند.»

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 

خالی گذاشتن كتابخانه

در این اتاق نشیمن، استفاده از رنگ نارنجی باعث شده است  تا جزئیات كتابخانه به خوبی به چشم بیاید و توجه را جلب كند. « طراح این خانه به دنبال رنگ سیری بوده است تا آن را به این فضا اضافه كند. این كتابخانه نارنجی بیش‌تر شبیه یك اثر هنری شد تا فضایی كه قرار است در آن چیزهایی گذاشته شود. یكی از اشتباهات بزرگی كه افراد در طراحی می‌كنند این است كه دنیای خود را با اشیای بسیار زیادی شلوغ و بی‌نظم می‌كنند.»

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 

چندكاره كردن كتابخانه

این كتابخانه برای اهداف مختلفی استفاده شده است. در قفسه‌های مختلف این كتابخانه گل، آینه، کتاب ، و چندین و چند وسیله دیگر قرار داده شده‌اند.

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 

هماهنگی میان رنگ‌ها

یكی از راه‌های ساده برای طراحی كتابخانه‌ها ایجاد هماهنگی میان رنگ‌های كتاب‌ها است. با استفاده از این روش کتاب خانه با نظم بیشتری به چشم می آید.

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 

استفاده از كاغذ دیواری

این كتابخانه با استفاده از كاغذدیواری به قفسه‌های آن طراحی و رنگ به آن اضافه شده است و فضای كلی اتاق پرانرژی شده است. برای ایجاد هماهنگی با دیگر اجزای اتاق پرده‌ها و نوار حاشیه صندلی دارای طرحی هماهنگ با كاغذدیواری هستند.

 

 9 ایده برای طراحی کتابخانه

 



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل