سمیه قاسمی پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

ضخیم شدن ناخن پا یک شاخص از یک مشکل جدی است که از نظر سلامت پا و همچنین زیبایی شناسی فرد را با مشکل روبرو می کند. تعریق بیش از حد پا و در نتیجه مرطوب بودن پا، پابرهنه در خاک بودن، مانیکور و پدیکور با ابزار غیر استریل و پوشیدن کفش تنگ عواملی است که باعث ضخیم شدن ناخن پا می شود.

ضخیم شدن ناخن انگشت پا نتیجه یک عفونت قارچی است و مشکل عفونت های قارچی در آب و هوای گرم افزایش می یابد و اگر درمان نشود، می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش بیابد.

قارچ ناخن معمولا با عفونت های قارچی پوست، رخ می دهد.

افراد مبتلا به دیابت، افرادی که مبتلا به بیماری اختلالات گردش خون هستند، افراد مسن و بالای سن 65 سال، کسانی که با ضعف سیستم ایمنی بدن روبرو هستند، ورزشکاران، دونده ها و رقصنده ها، به دلیل تعریق بیش از حد پا، بیشتر به عفونت های قارچی مبتلا می شوند.

 

چگونه درمان می شود ؟

1- ضخیم شدن ناخن به خودی خود بهبود نمی یابد. درمان در یک محیط بیمارستانی یا توسط کارشناسان در مراکز بهداشتی درمانی پا باید انجام شود.

2- در مرحله اول درمان، ناخن ضخیم شده بعد از ضد عفونی شدن، با استفاده از دستگاه های مخصوص نازک می شود و یک لایه نازک از آن باقی می ماند.

3- سپس سطح ناخن با مواد مخصوصی پوشش داده می شود.

4- این پوشش روی ناخن تا زمانی که ناخن نرمال شروع به رشد نماید باید انجام شود.

5- مراقبت از ناخن سالم و درمان در فواصل منظم تکرار می شود تا ناخن سالم تا نوک انگشتان رشد کند.

 

برای محافظت از ضخیم شدن ناخن چه باید کرد؟

1- تمیز کردن ناخن بسیار مهم است. برای محافظت از بیماری های پوست و ناخن، باید ناخن های خود را تمیز کنید. هنگام برش ناخن های خود را خیلی کوتاه نکنید.

2- کفشی راحت برای پای خود انتخاب کنید. بسیاری از کفش های تنگ می توانند باعث بدشکلی ناخن شوند.

3- هر روز پای خود را بشویید و با یک حوله تمیز خشک نمایید.



شارژ سریع موبایل