سمیه قاسمی پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

اگر شما می خواهید خودتان را آماده گردگیری پاییزه کنید: ذهن شما باید آماده شود تا بتوانید شروع به تجدید چیدمان خانه و کمد لباستان کنید.

کمد لباس همیشه لوازم غیر قابل استفاده را نیز در گوشه و کنار خود نگه می دارد: ژاکت های قدیمی، کت های رنگ و رو رفته و لباس های از مد افتاده. این وسایل می توانند سالها آنجا زندگی کنند، به خاطر همین هر از چند گاهی باید نگاهی به داخل کمدتان بیاندازید.

 

لباسهای جا مانده از فصل قبل را جمع کنید

قبل از شروع این فرآیند، اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از گم شدن در میان لباس ها را انجام دهید: روی یک میز را خالی کنید، یک سبد برای لباس های کهنه نزدیکتان بگذارید و هنگامی که یک دستمال کهنه، برچسب های قدیمی لباس یا لباس های پاره شده را دیدید آنرا داخل سبد بیندازید. یک اسپری و دستمال گردگیری را دم دستتان قرار دهید تا فرصت را غنیمت بشمارید و گرد و خاک طبقات کمد لباس ها را نیز پاک کنید.

لباس های بلا استفاده خود را داخل یک کیسه جمع کنید. این لباس ها اگر قابل استفاده هستند، می توانند شخص دیگری را خوشحال کنند. شما می توانید به کسی که به آنها نیاز دارد کمک کنید.

 

لباسهایتان را برای شستشو، در چهار گام کنترل کنید

- سر آستین ها و زیر بغل ها را کنترل کنید. ممکن است لکه آشکاری وجود نداشته باشد، مناطق چین و چروک دار را نیز بررسی کنید، لباس را بو کنید... برخی از لکه ها می توانند برای مدت طولانی بدون اینکه دیده شوند، باقی بمانند.

- پودر های شستشوی حرفه ای قابلیت از بین بردن لکه های مختلف لباس را دارند. سعی کنید از پودر های شستشوی مناسب استفاده کنید تا نشاط و تازگی لباس ها حقظ شود و بتوانید بدون آسیب به لباس، برای روزهای آینده نیز از این لباس ها استفاده نمایید.

-  ماشین لباسشویی خود را کنترل کنید: شلنگ تخلیه را پاک کنید. پنبه ها را از داخل آن تمیز نمایید، درب و لاستیک را نیز به طور کامل پاک کنید.

- جیب لباس ها را قبل از انداختن در ماشین لباسشویی بررسی کنید و بگردید.

 

چگونه باید کمد لباس را سازماندهی کرد ؟

در حال حاضر شما به عنوان یک هنرمند در برابر بوم نقاشی هستید. بیایید شروع به نقاشی کنیم. آیا فقط لباس های خود را در گنجه پرتاب می کنید؟ دامن های بلند را 10-12 سانتیمتر بالاتر از سطح کمد نگه دارید که چین و چروک نشوند. شما باید ژاکت ها را تا بزنید، اگر آنها را آویزان کنید تغییر شکل خواهند داد. از چوب لباسی مناسب برای آویزان کردن لباس های خود استفاده کنید تا در پایین کمد به دنبال لباسها نگردید.

روسری و کمربند هایتان نیز باید در کمد باشند، البته با در نظر گرفتن یک محل مناسب برای آنها. کمد لباس تان هم اکنون آماده است و می توانید به راحتی و با لذت از آن استفاده نمایید.

حالا شما صاحب یک کمد لباس مبتکرانه هستید که لباسهایتان را برای شروع فصل جدید زیباتر و خوشبوتر از قبل در آن چیده اید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل