سمیه قاسمی چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

در تحقیقات جدید پزشکی، فاکتور های مهمی از عوامل موثر در ظهور لک های روی دست، در حال پیدایش است. مهمترین دلیلی که عموما برای پیدایش این لک ها عنوان میشود، افزایش سن است.

عنصر اساسی دیگر، امواج مختلف و مضر نور خورشید میباشد که کمتر مورد توجه واقع میگردد و باعث پیدایش لک های قهوه ای رنگ روی پوست دست میگردد.

ما از دقت نظر بانوان عزیز روی پوست دستانشان آگاهیم، اما پیگمنت هایی که باعث ایجاد رنگ پوست هستند و نامشان ملانین است به مرور زمان و با تاثیر از عوامل خارجی، با گذشت زمان به رنگ قهوه ای در می آیند و به مرور زمان باعث آزردگی خاطر خانم ها میشوند.

در این میان عاملی که روند این تغییرات رنگی را شدت میدهد، استفاده از لباس هایی است که فضای بیشتری را به تابش نور خورشید به صورت مستقیم روی بدن می دهند.

 

چه چیزی باعث جلوگیری ازایجاد لکه های رنگی روی دست میگردد؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال، شما باید خواندن این مطلب را ادامه دهید. ابتدا، برای محافظت از خورشید در زندگی روزانه، شما باید کرم محافظ در برابر نور خورشید که همان کرم های ضد افتاب متداول در بازار میباشد را برای مناطقی از پوست دست که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند، استفاده نمایید.

به این ترتیب، شما اولین گام برای مراقبت از پوست دست را برداشته اید. ماساژ دستان به طور مرتب با لیمو، تشکیل این لکه ها را به حداقل می رساند. همچنین استرس، عوامل ژنتیکی و آسیب کبدی می توانند علل مهمی برای ایجاد لکه های دست در قسمت های باز پوست گردند. بنابراین ، بهتر است پوست دست از تابش مستقیم نور خورشید حفظ شود چون، باید توجه داشت که یکی از نقاط  مهم موثر در زیبایی است.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل