افسانه حیدری پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

سبدهای آویزان چه ویژگی دارند كه آن‌ها را بسیار محبوب كرده است؟ سبدهای گل آویزان شبیه اكثر محفظه‌های نگهداری از گل هستند، اما این سبدها نسبت به محفظه‌های دیگر ویژگی‌های بهتر و كاربردی‌تری دارند. سبدهای آویزان گل‌های ریز و كوچك را وارد خط دید ما می‌كنند و از این طریق می‌توان از آن‌ها به خوبی مراقبت كرد، آن‌ها را بوئید و لمس كرد. سبدهای آویزان به دیوارها زیبایی می‌دهند. استفاده از سبدهای آویزان باعث می‌شود تا به خود گیاهان اهمیت داده شود نه محفظه آن‌ها، و گاهی حتی نمی‌توان سبدها را در زیر فراوانی گل‌ها مشاهده كرد.

 

سبدهای آویزان باغبانی را حتی برای كسانی كه سطح مناسبی برای قرار دادن گلدان ندارند امكان‌پذیر می‌كند. برای طراحی این نوع سبدها مطالب زیادی در سایت‌های طراحی داخلی وجود دارد.

 

طراوت یک خانه با گلدان های زیبای آویزان

 

باغچه‌ای بزرگ در فضایی كوچك

سبدهای آویزان این امكان را فراهم می‌كنند تا در فضایی بسیار كوچك یك باغچه ایجاد كرد. برای كسانی كه فضای كافی در خانه خود در اختیار ندارند قسمت ورودی می‌تواند بهترین جا برای به كارگیری سبدهای آویزان باشد. اگر می‌خواهید این فضا جلوه‌ای شبیه باغچه‌های سنتی داشته باشد از گل‌های زیر در سبدها استفاده كنید:

 

· بلسان

· شمعدانی

· مریم گلی

· گل میمون

 

طراوت یک خانه با گلدان های زیبای آویزان

 

فراوانی فصل بهار

فصل بهار فرارسیده است و شما مشتاق گل‌ها هستید. بگذارید سبدهای آویزان اشتیاق شما را برآورده كنند. علاوه بر گل‌های مخصوص بهار مانند بنفشه، پامچال، بنفشه سه‌رنگ، و لوبلیا، از گل‌های زیبایی مانند نرگس زرد كه در عكس بالا می‌بینید استفاده كنید. البته نرگس زرد نسبت به دیگر گل‌ها به مراقبت بیش‌تری نیاز دارد و باید قبل از قرار دادن آن‌ها در سبدهای گل آن‌ها را برای مدتی در یخچال نگه داشت. پس از تقریبا 12 هفته می‌توانید این گل‌ها را وارد سبدها بكنید.

 

از ایده‌های دیگر نیز استفاده كنید

وسایل قدیمی خود را از داخل انباری بیرون آورده، آن‌ها را تمیز كرده، و از آن‌ها به عنوان سبد استفاده كنید. زه‌كش ندارند؟ مشكلی نیست، كافی چند سوراخ با پیچ‌گوشتی در آن‌ها ایجاد كنید. بیش از حد زه‌كش دارند؟ باز هم مشكلی نیست. یك لایه پلاستیكی در كف این سبدها قرار دهید. از وسایل قدیمی دیگر مانند قوری‌ها، آب‌پاش‌ها، و فانوس‌ها نیز می‌توان به عنوان سبد استفاده كرد.

 

طراوت یک خانه با گلدان های زیبای آویزان

 

پر و شاداب

افراد حرفه‌ای طراحی سبدهای آویزان و پرورش گل در آن‌ها را تبدیل به یك علم كرده‌اند و از این طریق درآمدی برای خود پیدا كرده‌اند. آیا افراد تازه‌كار هم می‌توانند موفقیت آن‌ها را تكرار كنند؟ شاید، البته با انجام مراحل زیر:

 

1. كار را با یك سبد تمیز و خوب آغاز كنید و داخل آن را خاك مناسب بریزید.

2. كیسه سبد را با یك ماده قارچ‌كش مرطوب كنید.

3. گل‌ها را داخل سبد بكارید. از گل‌های متنوعی استفاده كنید. در عكس بالا گل‌هایی نظیر لوبلیا، شاه‌پسند، بگونیا، و شمعدانی را می‌بینید.

4. در فصل رشد و نمو به این گیاهان دائما كود بدهید. این كار را به صورت هفتگی انجام دهید.

5. گیاهان را به طور منظم شكل دهید تا در نهایت به حالتی زیبا دربیایند.

6. گل‌ها را از آفت‌كش‌ها، حشره‌كش‌ها، و غیره دور نگاه دارید.

 

اركیده‌های خانگی

 

طراوت یک خانه با گلدان های زیبای آویزان

 

اكثر سبدهای گل خانگی، مانند عكس بالا، دارای گل اركیده هستند. این نوع اركیده انتخاب خوبی برای مبتدیان است، چراكه گیاهی قوی است و مراقبت از آن راحت است. در طول سه ماه این گل رشد زیادی می‌كند و بسیار پرپشت و شاداب می‌شود. فقط كافی است آن را در زیر نور آفتاب قرار دهید و به تناوب به آن آب دهید.

 

قرمز، سفید، و آبی

یكی از مزایای باغبانی با سبدهای آویزان این است كه می‌توان به فراخور آن‌ها را در قسمت‌های مختلف خانه قرار داد. یك سبد قرمز، سفید، و آبی می‌تواند ایوان یا ورودی خانه شما را در مناسبت‌های مختلف سال زیبا كند.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل