سمیه قاسمی شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

رویای داشتن یك باغ بزرگ برای مردم آپارتمان‌نشین امروزی رویایی دست‌نیافتنی به حساب می‌آید در حالی كه می‌توان با استفاده از وسایل ازكارافتاده باغبانی در فضای سبز محدود خانه هم حال و هوای یك باغ بزرگ را داشت. كافی است كمی خلاق باشید. گاهی یك بیل ساده هم می‌تواند كلی به درد بخور باشد. بیل و بیلچه را دست كم نگیرید!

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی


دل‌تان یك ساعت خاص در حیاط خانه یا پاركینگ می‌خواهد؟ دست به كار شوید و هرچه وسیله باغبانی و سبزی‌كاری دارید روكنید. هر كدام را هم به رنگی خاص درآورید. قیچی باغبانی، داس، ماله خط‌انداز، بیلچه و هرچه كه فكر می‌كنید تنوع بیشتری به كارتان می‌بخشد را روی یك زنبه باغبانی (كاسه فلزی برای جابه‌جایی نشاء و خاك و. . . ) پیچ و مهره كنید. برای عقربه‌ها هم از دو میخ ساده می‌توانید استفاده كنید. این ساعت هیچ‌وقت زمان درست را نشان نمی‌دهد اما دكور خانه‌تان را حسابی خاص می‌كند.
 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی

 

خیلی ساده با یك دستگاه جوش ابزارهایی كه دیگر كاربردی برای‌تان ندارد را به هم متصل كنید. سر بیل‌ها به جای نشیمن صندلی و ماله خط‌انداز و سرند برای پشتی. كافی است یك بار شكل صندلی را پیش خودتان مرور كنید و بعد اجزای دلخواه‌تان را روی هم قرار دهید.


 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

یك بیل ساده با یك صفحه آلومینیومی یا فلزی گرد با قطری كه خودتان دوست داشته باشید. تركیب این دو با هم برای‌تان یك میز كاربردی وسط باغچه درست می‌كند.كافی است بیل را از سرش توی زمین قرار دهید و بعد وسط صفحه فلزی را با آهن‌بر بریده و به اندازه قطر دسته در بیل جا دهید. بیل را می‌توان با كمی سیمان در زمین ثابت كرد.


 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

در هر باغچه‌ای داشتن یك لانه ساده برای پرنده‌ها نشانه خوبی است. این وسط با استفاده از وسایل خاص باغبانی مانند بیل‌های دسته‌بلند و شیاركش‌ها و... می‌توانید هم لانه‌ای برای پرنده‌های باغچه‌تان داشته باشید و هم نمای جالبی به فضای سبزتان دهید. تیر و تخته‌ها كه لانه می‌شوند و وسایل باغبانی اضافی هم پایه‌شان.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

اگر شیلنگ‌های بلند باغبانی‌تان تاخورده و خشك شده‌اند یا اینكه سوراخ‌های زیادشان دیگر امان‌تان را بریده بهتر است آنها را دور نیندازید. فقط دیگر از آنها انتظار آبیاری نداشته باشید. با بریدن شیلنگ‌ها به قطعه‌های متناسب می‌توان یك پادری پلاستیكی برای دم در پاركینگ یا انباری‌تان درست كنید. اولین قطعه یعنی درونی‌ترین لایه را به اندازه دلخواه ببرید و باقی قطعات را متناسب با آن جدا كنید. این شیلنگ‌ها را می‌توان یا روی یك تكه موكت چسباند یا با سیم‌های فلزی به هم وصل كرد.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

حتی لازم نیست كه واشرهای سر و ته شیلنگ را هم جدا كنید؛ این‌طوری فضای باغ و باغبانی‌تان بیشتر به نظر می‌رسد. فقط كافی است یك شیلنگ خوشرنگ انتخاب كنید با طول نه چندان زیاد. بعد از چند بار پیچیدن آن را با طناب یا نخ محكم به هم ببندید و هرطور كه می‌خواهید رویش را تزیین كنید؛ طوری كه طناب گره خورده دیده نشود.


 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

این ایده فقط مختص باغ و باغچه نیست حتی در گوشه حیاط آپارتمان‌های امروزی هم جواب می‌دهد. برای این کار كافی است چند نفر از همسایه‌های باذوق جمع شوند و با شیلنگ‌ها در و دیوار خشك خانه را به صورت گل و درخت تزیین كنند.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

اگر زمانی خواستید از وسیله‌ای مخصوص باغبانی در خانه استفاده كنید آن را رنگ نزنید. بگذارید بیل یا بیلچه یا هر وسیله‌ای دیگر به همان شكل طبیعی خودش باشد. وسایل باغبانی ابزاری مناسب برای قراردادن تصاویر خانوادگی هستند.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

چنگك‌های خاص باغبانی را می‌توان به سادگی روی یك تخته چوب چسباند و از آن به عنوان آویز وسایل دیگر استفاده كرد. كافی است هر چنگك را از دو نقطه به تخته بچسبانید و آن را روی دیوار پاركینگ یا انباری نصب كنید. این چنگك‌های آویزدار حتی در خانه هم كلی كاربرد دارند.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

كافی است بیل و خط‌انداز و. . . به یك اندازه باشند. آن‌وقت آنها را از یك نقطه مركزی به هم وصل کرده و روی در فلزی ساده باغ‌تان نصب كنید. این درها بیشتر جنبه تزیینی دارند و نمی‌توان برای محافظت از آنها استفاده كرد.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

اگر دنبال ایده خاصی برای چراغ پاركینگ هستید، می‌توانید از یك بیل از كارافتاده استفاده كنید. برای این كار فقط لازم است سرتاسر بیل را رنگ كرده و از پشت آن یك رشته سیم رد كنید. بعد هم با قرار دادن یك لامپ در آن كار را تمام کنید. نمای این چراغ بیلی خیلی‌ها را وسوسه كرده تا آن را به اتاق‌های خانه هم بیاورند.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی
 

سر یك چنگك كشاورزی را خوب سنباده بزنید و به رنگی كه می‌خواهید درآورید. بعد از این فقط یك دیوار خالی نیاز است و نصب چنگك برای نگه داشتن قاشق ها و كفگیرها.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی


 اگر یكی، دو تا از این سربیل‌های شكسته دارید می‌توانید چندتایی دیگر تهیه كنید و همه را به یك لوله فلزی یا میلگرد جوش دهید. برای برگ‌های گل فلزی باغ‌تان هم می‌توانید از سربیل‌های باغبانی به جای كشاورزی استفاده كنید. برای نصب آن هم در باغچه كافی است كمی سیمان پایش بریزید؛ البته حواس‌تان باشد كه سیمان‌ در باغچه پخش نشود.

 

 تزئین خانه با وسایل باغبانی



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل