سمیه قاسمی جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

چیدمان اتاق یكی از بزرگ‏ترین دل‏مشغولی‏های خانواده‌هاست؛ مخصوصا زمانی كه خانه‏مان را عوض كرده‌ایم یا مبلمان جدیدی خریده‌ایم و حالا نمی‏دانیم چطور می‏توانیم از فضای اتاق بهترین استفاده را ببریم.

حالا اگر پای یك اتاق مربع‌شكل هم وسط باشد، اوضاع سخت‏تر هم خواهد شد. اتاق‏های مربع چون اضلاع برابر دارند، ما را با دشواری بیشتری در چینش مواجه می‌كنند. این مطلب به شما كمك می‌كند بدون نیاز به دكوراتور، اتاق مربع‌شكل خود را به شیوه دلخواه‌ طراحی كنید.

اگر اتاق مربع‌شكل‏تان پذیرایی منزل است، باز هم دو روش را می‏توانید برای چیدمان انتخاب كنید؛ یكی اینكه مبلمان را در امتداد خطوط دیوار بچینید و فضایی راحت، ساده و كلاسیك ایجاد كنید یا اینكه مبلمان را به شكلی زاویه‏دار قرار دهید تا فضایی خاص، متفاوت و مدرن ایجاد شود. گرچه ممكن است شكل دوم كمی عجیب و غیرمنتظره باشد اما برای كسانی كه ذائقه مدرن دارند، بسیار جالب است.
 

 رازهای چیدمان اتاق مربع شکل


تصمیم بگیرید كه می‏خواهید فضای اتاق را كلاسیك بچینید یا مدرن. چیدمان كلاسیك معمولا یك نقطه تقارن دارد. این نقطه به حفظ تعادل در چیدمان كمك می‌كند در حالی كه چیدمان مدرن لزوما به چنین نقطه تقارنی احتیاج ندارد. مبلمان‏های كلاسیك هم (فارغ از نوع طراحی‏شان) همین نقطه تقارن را دارند اما اگر نمی‏خواهید مبلمان جدیدی بخرید، دانستن این نكته به چیدمان مبلمان قبلی‏تان كمك می‌كند.
 

 رازهای چیدمان اتاق مربع شکل


ارتفاع سقف در نوع چیدمان تاثیرگذار است. اگر سقف اتاق مربع‏تان ارتفاع زیادی دارد، حسابی شانس آورده اید و می‏توانید راحت‏تر با چیدمان كلاسیك آن را هماهنگ كنید. در حالی كه برای سقف‏های كوتاه‏تر از حد معمول، چیدمان مدرن بهتر است. چیدمان مدرن در اتاق‌های مربعی كه سقف كوتاهی دارند، فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌كند.
 

 رازهای چیدمان اتاق مربع شکل

 

حالا یك نقطه كانونی برای مربع‏تان انتخاب كنید. این نقطه كانونی می‏تواند تلویزیون، شومینه یا هر چیز دیگری باشد. یك فرش بزرگ مقابل آن نقطه كانونی پهن كنید و كاناپه اصلی را روبه‏روی آن قرار دهید. اگر فضای اتاق اجازه می‌دهد كاناپه را طوری بگذارید كه سه متر با نقطه كانونی فاصله داشته باشد و به دیوار پشتی هم نچسبد. كاناپه‌های دیگر را هم به موازات اضلاع دیگر فرش بچینید.
 

 رازهای چیدمان اتاق مربع شکل


خطوط در اتاق مربع بیشتر از اتاق‏های مستطیل به چشم می‏آیند. برای شكستن این فضا می‏توانید از یك میز گرد استفاده كنید. آن را در مركز فرش بگذارید تا فضای صمیمی‏تر ایجاد شود. آباژورهای زمینی و رومیزی را گرد انتخاب كنید تا به نرم و سیال شدن فضا كمك كنند. همچنین می‏توانید از ظروف و لوازم تزیینی دایره‏ای هم استفاده كنید.
 

 رازهای چیدمان اتاق مربع شکل


 برای اتاق مربع بهتر است از رنگ‌های یك‌دست و هماهنگ استفاده كنید. این كار را به‌راحتی می‏شود با انتخاب یك‌رنگ پایه و اصلی مبلمان یا حتی تابلوی روی دیوار انجام داد؛ مثلا تابلویی با گل‏های صورتی و قرمز را می‏توانید با كوسن‏هایی از همان رنگ برای مبلمان‏تان تهیه كنید. یادتان باشد هرقدر تابلوی شما خطوط منحنی و مدور داشته باشد، فضای مربع اتاق را نرم‏تر کرده و حس حركت در فضا ایجاد می‌كند.
 

 رازهای چیدمان اتاق مربع شکل

 

اگر اتاق خواب‏تان مربع است، تخت را با كمی زاویه نسبت به دیوار قرار دهید. اگر چیدمان كلاسیك مدنظرتان است، تخت باید به نقطه تعادل اتاق تبدیل شود و پاتختی‏ها را دوطرف آن قرار دهید. اما اگر هنوز تخت مورد نظرتان را نخریده‌اید، حواس‏تان باشد كه تخت‏های كوتاه برای اتاق‏های مربع مناسب‏تر هستند.

 

 رازهای چیدمان اتاق مربع شکل



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل