عادل مسعودی چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

چه رنگ‌هایی كنار هم خانه‌ام را زیباتر می‌كند؟ چطور پرده‌ها، مبل‌ها و كابینت‌هایم را با هم ست كنم؟ چه نوع مبلی مناسب چه نوع خانه‌ای است؟ با مبلمان كهنه‌ام چه كار كنم؟ این سوال‌ها ممكن است در یك بعداز ظهر وقتی كه خانه‌تان را برانداز می‌كنید برای شما هم پیش آمده باشد. این بار هم به چند سوال از بین چندین سوالی كه برایمان فرستاده بودید، جواب‌های كارشناسانه داده‌ایم.

فضای پذیرایی و نشیمن خانه‌ام روی هم 36متر با رنگ دكوراسیون فیروزه‌ای و قهوه‌ای و كمی سفید است. چه رنگ دیگری را به فضای خانه وارد كنم تا كمی زنده‌تر و شیك‌تر شود؛ به‌خصوص برای میز خاطره؟

 

 سوال و جواب های دکوراسیونی!
 

رنگ فیروزه‌ای از تركیب دو رنگ سبز و آبی به وجود می‌آید كه هر دو از رنگ‌های سرد هستند. برای داشتن یك خانه زنده و شاداب  نباید در استفاده از رنگ فیروزه‌ای زیاده‌روی كرد. احتمالا حجم‌های كوچكی مثل دسته مبلمان شما قهوه‌ای است. این حجم‌های كم نمی‌تواند كمك زیادی به گرم‌تر شدن رنگ خانه كند. استفاده از رنگی مثل نارنجی آن هم در حجم كم مثل كوسن‌ها می‌تواند فضای شما را زنده‌تر كند. میز هم بهتر است برای هماهنگی با سایر مبلمان شما پایه‌های قهوه‌ای داشته باشد و برای روی آن  از رومیزی سفید با طرح‌های كوچك آبی استفاده كنید. یك گلدان نارنجی یا تابلو‌های كوچك با قاب نارنجی روی میز خاطره شما فضای صمیمی‌تری ایجاد می‌كند.
 

پذیرایی منزلم 100متر است؛ با كف پاركت و شش پنجره كوتاه و با فاصله. می‌خواهم مبل و پرده تهیه كنم. چند دست مبل بگیرم و آیا مدل ال مناسب است یا نه؟

 سوال و جواب های دکوراسیونی!


برای پرده‌ها بهتر است هر دو یا سه پنجره را یكی در نظر بگیرید و برای آنها یك پرده بزرگ تهیه كنید تا با فضای بزرگ پذیرایی شما هماهنگ‌تر باشد. پذیرایی شما اگر با نشیمن خانه‌تان یكی است، بهتر است از دو نوع مبلمان استفاده كرده و با چیدمان متفاوت آنها دو فضای جداگانه ایجاد كنید. یادتان باشد به خاطر وسعت زیاد پذیرایی نباید مبل‌ها را دور از هم بچینید حتی اگر فضای شما فقط پذیرایی است با دو نوع مبلمان متفاوت دو فضای كوچك‌تر ایجاد كنید تا پذیرایی صمیمی‌تری داشته باشید و ‌مهمان‌های تان راحت‌تر بتوانند با هم صحبت كنند. بسته به سلیقه شما، می‌تواند یكی از این انواع مبل‌ها ال‌شكل باشد.

 

مبلمان خانه‌ام قهوه‌ای - صدفی است و تمام‌پارچه و ترك. كف خانه ام هم  پاركت چوبی عسلی و دیوارهایش سفید است. فقط یك دیوار پشت كاناپه‌ام رنگ سبز پسته‌ای دارد. چطور می‌توانم این فضا را تغییر دهم؟

 

 سوال و جواب های دکوراسیونی!


شما می‌توانید از رنگ سبز پسته‌ای پشت كاناپه كمك بگیرید و از آن برای تغییر فضا استفاده كنید؛ مثلا چند كوسن با رنگ سبز پسته‌ای تهیه كنید و رنگ چیزهای كوچك دیگر مثل گلدان‌ها را هم به این رنگ تغییر دهید ولی اگر كلا از رنگ سبز خسته شده‌اید، می‌توانید با عوض كردن رنگ دیوار پشت كاناپه به رنگ دلخواه‌تان تغییر بزرگ‌تری ایجاد كنید. فقط یادتان باشد كوسن‌ها، قاب و چیزهای كوچك دیگر هم هماهنگ با رنگ دیوارتان باشد. رنگ مبلمان و پاركت شما با رنگ‌های زیاد دیگری می‌توانند تركیب شوند. پس نترسید و دست به كار شوید.

 

به مبلمانی با رنگ چوب پتینه، تركیب مسی، طلایی، نقره‌ای و سیاه چه رنگ پارچه‌ای می‌آید؟

 

 سوال و جواب های دکوراسیونی!


هر كدام از رنگ‌هایی كه در دسته مبل به كار رفته را می‌توانید استفاده كنید. پارچه مبل شما می‌تواند مسی، طلایی، نقره‌ای یا مشكی باشد.

 

خانه‌ام90 متری است. مبلمان سلطنتی كرم‌طلایی دارم. برای یك تغییر خوب و عاقلانه نمی‌دانم رویه‌شان را عوض كنم یا اینكه مبلمان راحتی جدیدی جایگزین آنها كنم؟ لطفا راهنمایی‌ام كنید.

 

 سوال و جواب های دکوراسیونی!


انتخاب نوع مبلمان به سلیقه شما بستگی دارد اما اگر فقط فضای چیدن یك‌دست مبل را دارید بهتر است از مبل‌های راحتی كه طرح‌های متنوع و قیمت مناسب‌تری نسبت به مبل‌های سلطنتی دارند، استفاده كنید. از آنجا كه خانه شما 90 متری است بهتر است از مبل راحتی استفاده كنید تا هم فضای نشیمن راحت‌تری داشته باشید و هم تغییر بزرگ‌تری ایجاد كرده باشید.

 

خانه‌ام 75 متر است. دو تا سوال دارم؛ اول اینکه كابینتم كرم با رگه‌های قهوه‌ای كم‌رنگ و صفحه روی آن طوسی‌نقره‌ای است ولی به هم نمی‌آیند. به نظرتان صفحه چه رنگی باشد بهتر است؟ و سوال دوم اینکه پذیرایی خانه‌ام مستطیلی شكل با عرض سه متر و 20 سانتی‌متر و طول هشت متر است که یك شكستگی به داخل هم دارد. نمی‌دانم چطور وسایلم را بچینم. لطفا كمكم كنید.

 

 سوال و جواب های دکوراسیونی!


برای آنكه صفحه روی كابینت با بدنه آن هماهنگ باشد می‌توانید از رنگ رگه‌های كابینت‌تان استفاده كنید؛ یعنی رنگ قهوه‌ای كم‌رنگ. شكستگی دیوار را هم می‌توانید یك مزیت در نظر بگیرید و فضای كوچك هال را با دو چیدمان به دو فضای نشیمن و پذیرایی تقسیم كنید ولی اگر این شكستگی كوچك است و شما می‌خواهید یك فضای یكدست داشته باشید، می‌توانید آن فضا را به چیزی شبیه طاقچه یا كتابخانه تبدیل كنید و مبل‌ها را بدون شكستگی جلوی آن بچینید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل