پردیس احمدی جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

نه تنها لامپ‌ها و چراغ ها با روشنایی خود به ایجاد حال و هوا در فضا كمك می‌كنند، بلكه شكل آن‌ها نیز مهم است. رنگ، اندازه، تكرار، و تركیب‌بندی همگی هنگام انتخاب روشنایی ها عناصر بسیار مهمی هستند. خواه یك فرد سنت‌گرا باشید و خواه یك مدرنسیت رادیكال، فضای شخصی خود را با انتخاب‌های خلاقانه روشنایی ها خلق كنید. برای راهنمایی شما، در اینجا تعدادی روش جذاب كه به روشنایی بخشیدن و برجسته كردن اتاق‌ها كمك می‌كند را می توانید ببینید.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

استوانه‌های پشت سر هم. این چراغ‌های استوانه‌ای كه از سقف آویزان شده‌اند فضای جذابی را در آشپزخانه ایجاد كرده‌اند.

كاربرد: نه تنها این چراغ‌ها شكلی زیبا و چشم‌گیر دارند، بلكه با داشتن سطحی با رنگ زغالی تركیب بصری زیبایی با وسایل روی دیوار ایجاد كرده‌اند. هم‌چنین این چراغ‌ها به گونه‌ای آویزان شده‌اند كه نور كافی را برای جزیره آشپزخانه تامین كرده‌اند.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

حباب‌های كوچك. چندین حباب كوچك در فضا معلق شده‌اند. این كار ایجاد تركیب‌بندی مدرن با یك لوستر كلاسیك است.

كاربرد: نوری كه از این لوستر در فضا منتشر می‌شود بازتاب می‌یابد و كل اتاق را روشن و زیبا می‌سازد. در ضمن نور كافی برای غذا خوردن در این میز غذاخوری مدرن را فراهم می‌كند.

 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

نور از بالا، نور از پایین. چراغ‌های متصل به دیوار وقتی روشن می‌شوند كاملا از روی دیوار ناپدید می‌شوند.

كاربرد: در این فضای مینی‌مالیستی، نور الگو و طراحی چشم‌گیر و زیبایی را به دیوار اضافه می‌كند و وظیفه آثار هنری یا دیگر تزئینات دیواری را به طور كامل انجام می‌دهد.

 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

مناره. این ستون مبتكرانه نقش یك مناره را بازی می‌كند.

كاربرد: این چراغ چشم‌گیر نقطه كانونی راه‌پله است. وقتی به طور كامل روشن است، پله‌ها غرق در نور می‌شوند. وقتی نور آن كم می‌شود یك جریان نوری ملایم را در فضا ایجاد می‌كند تا شب‌هنگام عبور از راه‌پله ایمن و بی‌خطر باشد.

 
روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور

 

اسپوتنیك (نخستین ماهواره فضایی جهان). این لوستر به شكل خارپشت دریایی تغییر شكل یافته لوسترهای اسپوتنیكی است.

كاربرد: حباب‌ها بر روی میله‌های باریك قرار دارند و سایه‌هایی زیبا و ملایم بر روی سقف و دیوار ایجاد می‌كنند و هم‌چنین بافت پارچه‌ای كه بر روی دیوار قرار گرفته است را برجسته می‌كنند.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

تكرار كنید. این نوع نصب لوسترها یادآور استفاده تاثیرگذار اندی وارهول از اشیای مختلف است.

كاربرد: این شیوه بسیار مناسب نورپردازی یك راهروی طولانی است. چراغ‌های كاغذی نور ملایمی در فضا خلق می‌كنند و ارزان هستند، بنابراین به راحتی می‌توان تعداد مورد نیاز از آن‌ها را خریداری كرد.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

گروه‌بندی مجسمه‌گون. این چراغ پایه‌دار كه در اتاق نشیمن قرار گرفته نور ملایمی خلق می‌كند و با دیگر وسایل بزرگ این فضا در هماهنگی است.

كاربرد: این چراغ‌ پایه‌دار با دیگر مبلمان این اتاق در تناسب كامل است. و دركنار میزهای چرمی كه شبیه طبل هستند تركیب خوبی ایجاد كرده است.

 
روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور

 

چراغ‌های متحرك. این چراغ‌ها در بین سه پنجره قرار گرفته‌اند و دارای بازوی‌های متحركی هستند كه با توجه به موقعیت‌های مختلف كاربردهای مختلفی پیدا می‌كنند.

كاربرد: این چراغ‌ها نور عمومی خوبی در فضا ایجاد می‌كنند، اما هم‌چنین می‌توان آن‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم كرد كه نور آن‌ها درست بر روی مبل‌ها بیافتد تا هنگام مطالعه نور كافی وجود داشته باشد.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

چراغ‌های قرمز. این چراغ‌ها در مقابل یك دیوار خاكستری و در كنار یك مبلمان چوبی قرار گرفته‌اند و می‌توان آن را بر اساس نیاز تنظیم كرد.

كاربرد: این چراغ‌ها نور نقطه‌ای ایجاد می‌كنند و بر اساس نیاز می‌توان هر نقطه‌ای را با آن‌ها روشن كرد. در ضمن رنگ قرمز این چراغ ها جلوه زیبایی در این اتاق خلق كرده است.

 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

چراغ‌های آویز. چراغ‌های آویز جایگزین‌های بسیار خوبی برای چراغ‌های دیواری در حمام هستند.

كاربرد: این چراغ‌ها جلوه‌ای سرزنده و متفاوتی را در فضا ایجاد می‌كنند. استفاده از این چراغ‌ها كه از سقف آویزان می‌شوند باعث می‌شود تا بتوان از دیوارها استفاده‌های دیگری، مانند نصب قفسه، كرد. این چراغ‌ها را هم‌سطح چشم آویزان كنید تا چهره شما به طور كامل روشن شود.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

مكملی برای فضا. این سه گوی شفاف مكملی برای دیگر وسایل گِرد این اتاق هستند.

كاربرد: این چراغ‌های سقفی دارای خطوطی ساده هستند كه نه تنها با دیگر وسایل این اتاق رقابت نمی‌كنند، بلكه باعث برجسته‌تر شدن آن‌ها می‌شوند.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

چراغ هنری. این چراغ ‌پایه‌دار جذاب تركیبی از مجسمه‌سازی و طراحی صنعتی است.

كاربرد. این چراغ پایه‌دار مسطح مكملی برای آثار هنری روی دیوار است و گچبری روی دیوارهای سنتی این اتاق را برجسته می‌كند.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

روشنایی شمع. شمع‌دان‌های آهنی در كنار آینه حال و هوایی قدیمی به این حمام داده‌اند.

كاربرد: حباب‌های این لوستر مصرف بسیار پایینی دارند و در عین حال كه نور خوبی در فضا ایجاد می‌كنند هزینه زیادی برای شما در بر ندارند.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور
 

قفس پرنده. این لوستر فلزی زیبا تبدیل به نقطه كانونی این اتاق شده است.

كاربرد: سایه ایجاد شده توسط قاب فلزی این لوستر الگو و طرح زیبایی را بر روی سقف ایجاد می‌كند. هم‌چنین این لوستر فلزی صندلی طلایی جلوی میز را زیباتر و چشم‌گیر‌تر می‌كند.
 

روش های جذاب برای داشتن فضایی پر نور


مجسمه. این لوستر كه طراحی آن بر اساس اُریگامی انجام گرفته است نقطه كانونی این اتاق غذاخوری است.

كاربرد: وقتی چراغ این لوستر خاموش است، هم‌چون مجسمه‌ای معلق در فضاست. وقتی چراغ آن روشن است، قطعات مواج باعث انتشار نور در فضا به شیوه‌ای جذاب و جالب توجه می‌شوند.

 



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل