سارا قاسمی دوشنبه ۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

روزهای زیادی در سال است كه از خوردن وعده صبحانه، سرسری گذشته‌ایم. اما می‌شود با یك چیدمان زیبا كاری كرد كه كسی نتواند به این راحتی‌ها از كنار میز صبحانه كنار برود. بازی با تركیب رنگی خوراكی‌ها، قرار دادن آنها در ظروف چوبی یا سفالی و تزئین میز با یك رومیزی با طرح گل‌های بهاری همه را به اشتها می‌آورد.

می‌توانید با یك چیدمان هیجان‌انگیز یك ‌مهمانی خانوادگی به باشكوهی یك میز شام ترتیب دهید و همه افراد خانواده را به وجد بیاورید. این‌طوری كسی نگران رژیم نخواهد بود و با لذت فراوان تمام آن چیزی كه برای ‌مهمانی‌تان تدارك دیده‌اید، خورده می‌شود چون همه كالری‌های دریافتی در صبح را می‌‌شود تا شب سوزاند. پس دست‌به‌كار شوید و همراه با بهار یك صبحانه‌خوران تمام‌عیار راه بیندازید.

انواع مرباها، عسل، گردو و كنجد را در ظرف‌های شیشه‌ای بریزید. روی هركدام یك تكه پارچه گلدار یا چهارخانه بگذارید و دورش را با یك روبان پاپیون بزنید. به جای پارچه می‌توانید از كاغذهای كاهی و به جای روبان می‌توانید از طناب‌های كنفی هم استفاده كنید. می‌توانید قاشق‌ها را در ظرف‌های اصلی بگذارید و مربا‌ها را در همین ظرف‌ها سرو كنید.

میز صبحانه را كنار پنجره رو به آفتاب بچینید. دو، سه گلدان ریحان و نعناع كنار پنجره قرار دهید و هرازچندگاهی، چند برگ از آن را كنار ظرف نیمروی‌تان بگذارید. چندتایی از ظروف قدیمی كه سال‌هاست دم‌دست‌تان نبوده را بیرون بیاورید. بشقاب‌‌های گل‌سرخی جان می‌دهد برای سرو املت. اگر حیاط خلوت یا بالكن دارید، یك‌دست میز پلاستیكی با پایه‌های جدا‌شونده دست‌وپا كرده و مراسم صبحانه‌خوری را در آنجا برگزار كنید. از پارچه‌های چهارخانه نخی یك رومیزی و چند بالشتك دورچین‌دار بدوزید.

 

چیدمان جذاب میز صبحانه

 

به لبه بالشتك‌‌ها دو نوار اضافه كنید تا بتوانید آنها را به دسته‌های صندلی گره بزنید و ثابت نگه‌ دارید. اگر در خانه گلدانی دارید، آن را به كنار میز صبحانه منتقل كنید. یك گلدان گل وحشی یا یك شاخه گل روی هر دستمال سفره، حال هر بیننده‌ای را خوش می‌كند.

در وعده صبحانه از میوه‌های تازه استفاده كنید. ظرف میوه‌ها را كنار هم بگذارید و هر میوه را داخل یك ظرف بریزید. از مخلوط كردن اجزای صبحانه بپرهیزید. تفاوت و تضاد رنگی را در میزتان رعایت كنید؛ مثلا ظرف كیوی خرد شده و خیار را كنار هم نگذارید.

 

چیدمان جذاب میز صبحانه

 

اگر فصل هلو و زردآلوست، هسته آنها را بگیرید و هر دانه را به دو قسمت تقسیم كنید. از هندوانه هم غافل نشوید. تكه‌های مثلثی هندوانه را در یك ظرف مستطیل پشت هم بچینید و چشم ‌مهمانان‌تان را به میز زیبای‌تان خیره كنید.

میز نوشیدنی‌های گرم و سرد را از میز صبحانه جدا كنید. انواع شربت‌ها، چای و قهوه و همین‌طور لیوان‌ها را روی آن در طرف دیگری از فضا بچینید تا مهمان‌تان موقع سرو غذا به‌هم برخورد نكنند و با خیال راحت لیوان‌های‌شان را پر كنند. روی میز نوشیدنی، حداقل دو سایز لیوان قرار دهید. برای نوشیدنی‌های گرم، شعله‌پخش كن كوچك یا چند شمع بزرگ در نظر بگیرید تا زود سرد نشوند.

 

چیدمان جذاب میز صبحانه

 

بهتر است از رومیزی كتان سفید برای میز ‌مهمانی رسمی استفاده كنید. در این حالت، تمام اجزای میز خودشان را نشان می‌دهند. مرباها را در ظرف‌های شبیه به‌ هم، در یك گوشه بگذارید. نان را داخل یك دستمال سفید، روی تخته چوبی قرار دهید و اگر لازم است، چاقوی برش نان را كنار آن  بگذارید. اگر نان‌ها را از قبل تكه كرده‌اید، آنها را در سبد‌های چوبی یا حصیری قرار دهید. كیك و انواع شیرینی‌ها را هم در نزدیكی نان‌ها بگذارید. بهتر است حداقل از دو نوع نان حجیم و سنتی در پذیرایی‌تان استفاده كنید.

 

چیدمان جذاب میز صبحانه

 

بشقاب‌، كاسه، چاقو، چنگال و قاشق‌ها را در دو بخش و در دو طرف میز تقسیم كنید تا دسترسی به آنها راحت باشد. ظرف‌های املت، عدسی و خوراك‌ها را در وسط قرار دهید. بهتر است هركدام از این غذاها در ظرفی كه امكان گرم شدن دارد، سرو شود. البته این ظرف‌ها حتما باید در داشته باشند.

اگر می‌خواهید ‌مهمانان‌تان دور میز بنشینند و میز را در این حالت تدارك ببینید، بهتر است از یك رانر كه فقط بخش میانی میز را می‌پوشاند، استفاده كنید. در انتخاب رنگ رومیزی، ذوق و سلیقه به خرج دهید. اگر رومیزی‌تان شلوغ است، ظرف‌های رنگی و پرزرق و برق را فراموش كنید. بشقاب‌ها را مقابل هر صندلی قرار دهید.

 

چیدمان جذاب میز صبحانه

 

برای هر نفر كارد، چنگال و چاقو بگذارید. قسمت وسط میز را خالی بگذارید و بشقاب و كاسه یا پیش‌دستی و فنجان را از قسمت بیرونی میز بچینید. بهتر است نوشیدنی‌ها را در لیوان‌ سرو كنید اما مراقب باشید زیاد میز را شلوغ نكنید. برای اینكه بتوانید از فضای روی میز به‌خوبی بهره‌مند شوید، از یك ظرف سه طبقه استفاده كنید. می‌توانید در بخش بالایی شیرینی، در وسط میوه و در بخش بزرگ‌تر آن نان‌ها را بگذارید؛ درست مثل میز صبحانه جناب ظریف!

مطمئن باشید اگر ‌مهمانان‌تان را به یك مراسم صبحانه‌خوران سنتی به صرف كله‌پاچه و هلیم دعوت كنید، كسی دست رد به سینه‌تان نمی‌زند و همه رأس ساعت در ‌مهمانی حاضر می‌شوند. رومیزی قلم‌كاری اصفهان و ظرف‌های سفالی آبی‌لاجوردی جان می‌دهند برای این وعده.

 

چیدمان جذاب میز صبحانه

 

دستمال سفره‌ها تنوع و ویژگی خاصی به میز یا سفره‌تان می‌دهند. می‌توانید آنها را با رنگ گل‌هایی كه روی میز قرار می‌دهید، هماهنگ كنید. گل‌ها را در تنگ‌های شیشه‌ای گرد بگذارید تا شاخه‌های‌شان هم قابل رویت باشند. بلندی گل‌ها را طوری اندازه كنید كه هنگام برداشتن بشقابی از روی میز، به آستین گیر نكنند.

 

چیدمان جذاب میز صبحانه



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل