معصومه حسینی کیا شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰

برعکس اتاق‌خواب بزرگ‌سالان که در آن آسایس مسئله اصلی است، اتاق‌خواب کودکان نیازمند انرژی است. اتاق کودک باید به‌گونه‌ای مجهز شود که همه این فعالیت‌ها، شامل خوابیدن، رنگ‌آمیزی، انجام تکالیف روزانه، بازی‌های پرسروصدا با دوستان، و بازی با اسباب‌بازی‌ها به راحتی در آن انجام گیرد.

جادادن همه این امکانات مسئله‌ای چالش‌برانگیز است، به‌ویژه این‌که اکثر اتاق‌ها فضای زیادی ندارند. برای پیداکردن جای مناسب برای صندلی‌ها و میزهای کوچک، کمدهای لباس، قفسه‌های اسباب‌بازی‌ها، و تخت‌خواب کودک، سازمان‌دهی‌های جدی‌ای باید انجام داد؛ حتی چیدمان اتاق‌های نوزاد با میزهای متغیر، گهواره، تخت‌خواب کودک، و صندلی گهواره‌ای امری دشوار است.

 

برای هر متر از اتاق کودک برنامه‌ریزی کنید

 

خرید ایده آل برای دکوراسیون اتاق کودک


در اتاق کودک، کف اتاق فضای بسیار خوبی برای بازی کودکان است، بنابراین از اشغال‌کردن زیاد این فضا با بپرهیزید. یکی از کارهایی که باعث اشغال فضا می‌شود قراردادن مبلمان در مقابل دیوراهاست. چیدمان کمدها، قفسه‌های اسباب‌بازی‌ها، و تخت‌خواب یا گهواره کار ساده‌ای است، اما فضای کوچکی را برای صندلی گهواره‌ای کنار بگذارید.

هم‌چنین از دیوارها غافل نشوید؛ قفسه‌های دیواری برای نگهداری از وسایل گزینه‌های خوبی هستند و مکعب‌های مرتفع در فضاهای عمودی بسیار پرکاربردند. برای کودکانی که عاشق ورجه‌وورجه در اتاق هستند، یک فرش یا موکت مناسب کودک که رنگی است، و از همه مهم‌تر قابل شستشو است، پیدا کنید.

 

خرید ایده آل برای دکوراسیون اتاق کودک


اسباب‌بازی‌ها به‌راحتی از دسترس خارج می‌شوند، بنابراین با استفاده از سبدها و جعبه‌ها فضای اتاق را شلوغ نکنید. استفاده از قفسه‌های از پیش‌ساخته پلاستیکی یا چوبی برای نظم‌دادن به فضای اتاق بسیار گزینه‌های خوبی هستند و قفسه‌های مخصوص اسباب‌بازی فضا را تمیز و پاکیزه نگه می‌دارند. برای این‌که کارتان راحت‌تر شود به کودکان‌تان جای وسایل را یاد بدهید و به هنگام نیاز به آن‌ها کمک کنید که وسایل اضافی را از اتاق‌شان خارج کنند.


یک فضای مناسب برای کودک ایجاد کنید

 

خرید ایده آل برای دکوراسیون اتاق کودک


خواه کودکان مشغول انجام تکالیف باشند، یا رنگ‌آمیزی و ساختن یک وسیله جدید، به فضای کافی برای بازی و کار نیاز دارند. یک میز و صندلی‌ مناسب کودک بخرید، و با قراردادن وسایل نظم‌دهنده در نزدیکی کودک فضا را همیشه تمیز نگه دارید. باید راه حلی بیابید تا بتوانید اتاقی برای کودکان با وسایل کوچک و زیاد شان یابید.


از رنگ‌های جذاب و مناسب برای اتاق کودک استفاده کنید

 

خرید ایده آل برای دکوراسیون اتاق کودک


طبیعتا اتاق کودک باید پر از رنگ‌های روشن و متنوع باشد، بنابراین از تخت‌خواب، پرده‌ها، و فرش‌های جذاب و رنگی استفاده کنید. حیوانات پارچه‌ای و بالش‌های بزرگ اتاق را راحت و دنج می‌کنند، و عکس‌برگردان‌ها و لوازم دیواری، وسایل بسیار خوبی برای اتاق کودک و یا اتاق نوزاد هستند.

اگر کودک‌تان به سن کافی رسیده است در انتخاب رنگ‌ها از او کمک بگیرید (و نگران قاطی‌‌شدن رنگ‌ها نباشید).


برای اتاق کودک مبلمان‌بادوام بخرید

 

خرید ایده آل برای دکوراسیون اتاق کودک


کودکان به‌سرعت بزرگ می‌شوند. پس مراقب باشید به همان سرعت که لباس‌هایشان برایشان کوچک می‌شوند مبلمان اتاق‌شان کارایی خود را از دست ندهد. اگرچه باید از خرید مبلمان خیلی بزرگ پرهیز کنید، اما قطعاتی مانند قفسه‌ها باید در سراسر دوران کودکی کارایی خود را حفظ کنند. یک کمد کوچک، علی‌رغم اندازه‌اش، باید فضای کافی را، از دوران طفولیت گرفته تا سال‌های مدرسه، در اختیار کودک قرار دهد، و قفسه‌های نگهداری از اسباب‌بازی‌ها نباید مسئله‌ساز شوند.

اگر از همان ابتدا مبلمان بادوام و باکیفیت بخرید در درازمدت به نفع‌تان خواهد بود و اگر کودک دیگری در خانه به دنیا آمد می‌توان از این وسایل دوباره استفاده کرد. چگونه کودک با دکوراسیون، رشد کند؟ تا به حال این سوال را از خودتان پرسده اید؟! و فکر کرده اید که اهمیت مبلمان در این باره چقدر است؟!



شارژ سریع موبایل