مریم عبدالله زاده دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰

پوست در هرسنی شرایطی خاص دارد و با تكنیك‌های متفاوت زیبا می‌شود. به طور حتم پوست یك خانم 20 ساله بسیار متفاوت از پوست یك خانم 40 ساله است و همین امر هم آرایش و مراقبتی را كه هر كدام احتیاج دارند متفاوت می‌سازد؛ ما می‌خواهیم به شما یاد دهیم در هر سنی پوست​تان چه ویژگی‌هایی دارد و برای زیبا به نظر رسیدن چه كارهایی باید انجام شود.

برای این هدف سه دهه مختلف سنی را در نظر گرفتیم؛ 20 ساله‌ها یعنی خانم‌هایی كه دهه سوم زندگی‌شان را سپری می‌كنند؛ 30 ساله‌ها یعنی خانم‌‌های بالای 30 سالی كه هنوز به 40 نرسیده‌اند و 40 ساله‌ها هم خانم‌هایی هستند كه وارد دهه پنجم زندگی‌شان شده‌اند.

مخصوص 20 سالـه‌ها

در این سنین پوست شما به واسطه مرحله بلوغی كه پشت‌سر گذاشته كاملا مستعد آكنه است. خانم‌های جوان در 20 سالگی كاملا می‌توانند انتظار داشته باشند كه پوست درخشان و سالم داشته باشند. بهترین زمان برای شروع یك برنامه روزانه مراقبت‌های پوستی دراین سنین است. در این سنین هنوز لازم نیست به محصولات ضدسالخوردگی توجه داشته باشید، خرید این محصولات دراین سنین نه‌تنها جیب شما را خالی می‌كند بلكه پوست شما نیز احتیاجی به آنها ندارد. در سنین 20 سالگی شما نه به كرم‌های ضدچروك احتیاج دارید، نه به كرم لیفتینگ! تنها باید از محصولات آرایشی- بهداشتی مناسب استفاده كرده  و تلاش‌تان را روی پیشگیری از آسیب‌های پوستی متمركز كنید.

مراقـبت‌های لازم

- استفاده از پاك‌كننده پوست: اگر پوستی معمولی (نه چرب، نه خشك) دارید، كافی است پیش از خواب آن را بشویید، در غیر این‌صورت از پاك‌كننده‌های ملایم استفاده كنید. این پاك‌كننده‌ها در مورد افرادی با پوست چرب می‌توانند به صورت ژل باشند و در مورد پوست‌های خشك از تركیبات حاوی شیر تشكیل شده باشند.

- استفاده از كرم ضدآفتاب: ماركی از ضدآفتاب را انتخاب كنید كه spf آن بیشتر از 15 باشد و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت كند. محافظت پوست از اشعه ماورای بنفش خورشید یكی از كلیدهای پیشگیری از پیری پوست است.

- استفاده از یك لایه‌بردار ضعیف:یكی از احتیاج‌های پوست شما رهایی از سلول‌های مرده‌ای است كه روی سطح پوست قرار گرفته‌اند.

1. هر قدر آرایش شما ملایم‌تر باشد زیبایی بیشتری خواهید داشت،كافی است بعد از كرم ضدآفتاب با یك پنكیك سبك رنگ سراسر پوست را یكنواخت سازید، توصیه می‌كنیم سراغ كرم‌پودر یا پنكیك‌های چرب نروید چون می‌تواند موجب ایجاد جوش و آكنه شود.

 

چگونه خانمی مطابق سن‌تان باشید


2. اول با برس مخصوص ابروها را شانه بزنید و بعد با یك مداد قهوه‌ای نسبتا تیره به ابروها شكل دهید؛ یادتان باشد ابروهایی زیباست كه  باآن چشم‌های شما حالت خود را به خوبی نشان دهند.

3. دو رنگ ملایم قهوه‌ای و كرم یا گلبهی می‌توانند انتخاب خوبی برای سایه چشم باشند؛ كافی است رنگ روشن‌تر را روی تمام پلك بزنید و رنگ تیره‌تر را از نیمه پلك به سمت گوشه خارجی.یادتان نرود كه باید با برس سایه‌ها مرز میان رنگ‌ها را محو كنید تا هم سایه خود را بهتر نشان دهد و هم چشم حالتی طبیعی‌تر پیدا كنند.

4. خط مژه‌های پلك بالا را با یك خط چشم بسیار باریك تیره كنید؛ البته اگر می‌خواهید چشم‌های​تان جلوه بیشتری داشته‌باشند می‌توانید كمی خط چشم  را از گوشه خارجی چشم ادامه دهید.

5. فر مژه‌ می‌تواند به كمك زیبایی چشم‌های شما بیاید؛ بعد از فر مژه با دو لایه ریمل تیره به مژه‌ها  رنگ دهید.

6. می‌توانید با یك مداد مشكی داخل چشم خود را نیز تیره كنید

7. یك رژگونه صورتی بسیار ملایم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ یادتان باشد كه هرقدر آرایش ملایم‌تری داشته ‌باشید چهره دخترانه‌تر و  زیباتری خواهید داشت.

8. برای رژلب هم توصیه می‌كنیم یا سراغ رنگ‌های كالباسی و گوشتی بروید یا رنگ صورتی ملایم را انتخاب كنید.


 

مخصوص 30 سالـه‌ها

 وقتی شما به 30 سالگی ‌برسید، آغاز تاثیرات مخرب عواملی چون اشعه ماورای بنفش خورشید، آلودگی‌ها، ‌استرس،‌ سیگاركشیدن و... روی پوست شماست. این فاكتورهای محیطی و خارجی باعث می‌شوند تا در پوست شما رادیكال‌های آزاد تشكیل شوند. این رادیكال‌های آزاد كلاژن‌ها و الاستین‌های پوست شما را از بین می‌برند و درنتیجه به‌‌تدریج پوست شما سفتی و حالت ارتجاعی خود را از دست می‌‌دهد. در 30 سالگی احتمالا شاهد بروز خطوط ریز و چین‌و‌چروك خصوصا در اطراف چشم و دهان‌تان خواهید شد.زیرچشم شما خطوط ریز و دایره‌ای تیره آشكار می‌شوند و اطراف چشم‌های‌تان پف می‌كند. معمولا بیشتر خانم‌ها در 30 سالگی مادر می‌شوند بنابراین وقتی شب‌ها به‌خاطر كودكان بیدار هستید، زیرچشمان شما كاملا آماده تیرگی می‌شود.

مراقبت‌های لازم

- تغذیه مناسب: برای این‌كه بتوانید رطوبت و درخشانی پوست‌تان را حفظ كنید باید نوشیدن مایعات زیاد همچون آب و آبمیوه را در برنامه غذایی خود قرار دهید همچنین برای حفظ زیبایی چشمان خود می‌توانید استفاده از یك كرم دورچشم ملایم كه حاوی آنتی‌اكسیدان‌ها و ضدآفتاب‌ باشد را شروع كنید. البته درمان‌های خانگی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

- استفاده از ضدآفتاب را فراموش نكنید: اولین قدم برای پیشگیری از پیری پوست، محافظت از آن درمقابل اشعه ماورای بنفش است، حتی یك روز را بدون ضدآفتاب سپری نكنید. توجه كنید كه در این سنین بهتر است از ضدآفتاب‌هایی استفاده كنید كه علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت علیه اشعه‌های UVA و UVB  حاوی‌آنتی‌اكسیدان‌هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و... باشند.

- استفاده از پاك‌كننده‌ها و مرطوب‌كننده‌ها

1. می‌توانید از پنكیك‌های كمی تیره استفاده كنید تا به صورت​تان رنگ بیشتری بدهید؛ البته نه آنقدر تیره كه زیبایی طبیعی شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ اگر پوست چندان خوبی ندارید بهتر است قبل از پنكیك از كرم‌پودر استفاده كنید.


چگونه خانمی مطابق سن‌تان باشید

2. مرحله دوم برای آرایش شما ابروهاست؛ با یك مداد قهوه‌ای تمام جاهای خالی شده را پر كنید و به ابروها شكل دهید.

 3. اگر می‌خواهید برای یك مهمانی شب آرایش كنید تركیب سایه‌های صورتی انتخاب خوبی است؛ فقط باید یادتان باشد كه سه تن مختلف از یك رنگ را انتخاب كنید. در اینجا ما صورتی كمرنگ، پررنگ و زرشكی را انتخاب كرده‌ایم؛ صورتی كمرنگ را روی تمام پلك بزنید و صورتی پررنگ را از گوشه داخلی به سمت گوشه خارجی بزنید و رنگ‌ها را با هم یكنواخت كنید و بعد با  پررنگ‌ترین رنگ زیر مژه‌های پایین را كمی تیره كنید تا چشم حالت دودی پیدا كند.

4. یك مداد چشم مایع تیره می‌تواند كاری كند كه حالت چشم‌های شما خود را بهتر نشان دهند؛ روی پلك بالا نزدیك خط مژ‌‌‌ه‌ها را باید خط بكشید.
5. مژه‌های بالا و پایین را با یك لایه ریمل مشكی بپوشانید؛ اگر دوست داشته‌باشید می‌توانید مژه‌ها را حسابی مشكی كنید.

6. گونه‌ها را با یك رنگ صورتی گرم حسابی رنگ بزنید.

7. برای اینكه رژلب بادوام‌تری داشته‌باشید توصیه می‌كنیم حتما از خط لب استفاده كنید وتمام لب را با خط لب پررنگ كنید و بعد نقاط خالی را با رژ پررنگ كنید.

 

مخصوص 40 سالـه‌ها

نشانه‌های مسافرت‌های كنار دریا و ماندن زیر نورآفتاب در نوجوانی هم اكنون در صورت‌تان نمود پیدا می‌كند؛ به‌تدریج آثار مخرب آسیب‌های ناشی از آفتاب به صورت لكه‌های تیره و نقاط قرمز و التهاب گونه روی پوست‌تان مشاهده می‌شود. از طرف دیگر پوست كلاژن خود را بیش از پیش از دست می‌دهد و دیگر حالت ارتجاعی گذشته را ندارد و روز به‌روز ضعیف‌تر می‌شود. شیارها، خطوط و چروك‌ها شكل می‌گیرند. توانایی پوست برای نگه‌داشتن رطوبت و تولید چربی كاهش پیدا می‌كند. درنتیجه پوست‌تان دچار خشكی و كمبود رطوبت می‌شود. از آنجایی كه پوست‌تان مثل سابق نور را باز نمی‌تاباند، درخشندگی گذشته را نخواهد داشت.

مراقبت‌های لازم

- استفاده از محصولات تغذیه‌كننده و ضدسالخوردگی: در این سنین شما می‌توانید یك برنامه كامل مراقبت پوستی برای تغذیه و مرطوب كردن پوست‌تان داشته باشید. استفاده از كرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌های حاوی آنتی‌اكسیدان و پپتید كه كلاژن‌ را تقویت می‌كند می‌تواند بسیار مفید باشد. برای بهبود بخشیدن به خشكی پوست نیز از كرم‌های مرطوب‌كننده قوی حاوی اسید هیالورونیك، پترولتوم یا بوتر شی استفاده كنید.

- استفاده از ضدآفتاب

- استفاده از پاك‌كننده‌ها

- تغذیه مناسب

1. اول از همه باید بی‌آبی‌های پوست را با كرم مرطوب‌كننده جبران كنید؛ بعد از خشك شدن كرم روی صورت و گردن را با پنكیك سبكی بپوشانید تا پوست كاملا یك رنگ شود.

 

چگونه خانمی مطابق سن‌تان باشید
 

2. ممكن است دیگر ابروهای​تان به پری روزهای سابق نباشد. می‌توانید با یك سایه ابروی قهوه‌ای جاهای خالی را پر كنید و به ابروها شكل دهید؛ به هیچ وجه سراغ رنگ‌های پررنگ نروید چون چهره‌ای مصنوعی پیدا می‌كنید.


3. برای سایه چشم می‌توانید سراغ رنگ‌های ملایم بروید؛ مثلا اگر پوستی سفید داشته‌باشید سبز روشن انتخاب خوبی است تا تمام پلك را بپوشاند.به یك رنگ مكمل هم نیاز دارید؛ در اینجا رنگ آجری در كنار سبزروشن تركیب خوبی را خواهند ساخت؛ با آجری روی خط میانی ابرو و پلك را كمی پررنگ كنید و بعد با یك سایه خاكی رنگ از میانه پلك تا گوشه خارجی چشم را كمی پررنگ كرده و در نهایت رنگ‌ها را یكنواخت كنید تا مرز میان آنها مشخص نباشد.

4. اگر گذر روزگارمژه‌های​تان را كم‌پشت و صاف كرده‌است، می‌توانید با فر مژه كمی حالت گذشته آنها را احیا كنید. ریمل هم می‌تواند به كمك مژه‌ها بیاید البته نه خیلی زیاد ، چرا كه ریمل زیاد سن شما را بیشتر نشان می‌دهد.

5. برای گونه‌ها رنگ نارنجی یا هلویی كاملا مناسب است البته نباید در رژگونه زدن افراط كنید چون صورت​تان را مصنوعی می‌كند.

6. بهتر است رژ و خط لب خود را یكرنگ انتخاب كنید چرا كه هم شیك‌تر است و هم سن‌تان را چندان بالا نمی‌برد؛ فقط یادتان باشد قبل از زدن رژ لب‌های‌تان را به خوبی مرطوب كنید تا رژ بهتر روی آنها بنشیند.



شارژ سریع موبایل