سارا قاسمی يكشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۵

آیا در یك خانه كوچك با اتاق‌های كوچك زندگی می‌كنید؟ اصلا نگران طراحی و چیدمان چنین فضایی نباشید؛ این كار آن‌قدرها هم كه فكر می‌كنید سخت و دشوار نیست و می‌توان با انجام كارهایی ساده به چیدمان جذاب و كابردی در یك فضای كوچك رسید.

این پنج اتاق كوچك بسیار زیبا طراحی شده‌اند. ما در این مطلب می‌خواهیم این پنج اتاق و ویژگی‌های طراحی آن‌ها را به شما معرفی كنیم تا شما هم بتوانید از این ایده‌ها در طراحی محیط كوچك زندگی خود استفاده كنید.

 

یک آپارتمان نقلی بی نظیر، تنها با 4 نکته ساده

 

1. دیوارهایی به رنگ سیاه

استفاده از رنگ‌های روشن و ملایم را فراموش كنید. اگرچه این نكته درست است كه استفاده از رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شوند، اما رنگ‌های تیره و تماشایی زندگی (و فضاهای كوچك) را جذاب‌تر و خاص‌تر می‌كنند. از كجا مطمئن شویم كه طراحی اتاق ما با رنگ سیاه به خوبی انجام می‌شود؟ برای این كار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود استفاده كنید تا با رنگ‌های تیره موجود در اتاق كنتراست ایجاد كنند.

آیا برای داشتن یك اتاق زیبا و جذاب حتما باید از رنگ‌های تیره استفاده كرد؟ خیر. اما كسانی كه این شانس را داشته‌اند كه بتوانند از رنگ‌های تیره در طراحی فضای كوچك خود استفاده كنند به ندرت از این كار اظهار پشیمانی كرده‌اند.

 

یک آپارتمان نقلی بی نظیر، تنها با 4 نکته ساده

 

2. استفاده از مبلمان با ابعاد بزرگ

این موضوع درست است كه استفاده از مبلمان با ابعاد كوچك باعث می‌شود تا یك اتاق دارای تناسب درستی باشد و بی‌نظم و شلوغ به نظر نرسد. اما گاهی، استفاده از یك مبلمان با ابعاد بزرگ (مانند یك كاناپه چندبخشی) باعث می‌شود یك فضای كوچك دنج شود و حس و حالی جذاب و خوشایند پیدا كند. در اتاقی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، یك كاناپه چندبخشی فضای زیادی از اتاق تلویزیون را اشغال كرده است، حتی تا قسمتی از پنجره پیش رفته است.

اما دیگر قسمت‌های این اتاق دارای مبلمان زیادی نیستند و به همین دلیل حس و حال كلی این اتاق بسیار دنج و چشم‌گیر شده است. وقتی این اتاق را می‌بینید دوست دارید بر روی كاناپه لم بدهید و در زیر نور طبیعی مدت زیادی را صرف تماشای تلویزیون بكنید.

 

یک آپارتمان نقلی بی نظیر، تنها با 4 نکته ساده

 

3. استفاده از تعداد زیادی عناصر طراحی برای رسیدن به جلوه‌ای غنی و كامل

این ایده در اتاق خوابی كه در عكس بالا می‌بینید به طور كامل اجرا شده است. فقط به این دلیل كه مساحت فضای اتاق خواب شما كوچك است، نباید به این تصور برسید كه نمی‌توانید از عناصر تزئینی زیبا و خاص استفاده كنید و فضای خود را با تعداد زیادی وسیله تزئینی پر كنید. یك تخته پشتی بزرگ و زیبا تبدیل به نقطه كانونی این اتاق خواب شده است و آباژورهایی كه در كنار تخت‌خواب قرار گرفته‌اند نه تنها به فضا زیبایی داده‌اند بلكه بسیار كاربردی هم هستند.

نكته‌ای كه در این اتاق خواب به چشم می‌خورد و باعث جذابیت بیشتر آن شده است، استفاده از پالت رنگی ملایم و ایجاد تقارن بصری است. این كار باعث ایجاد حس و حالی متعادل در فضا شده و اتاق خواب را از نظر بصری جذاب‌تر كرده است.

 

یک آپارتمان نقلی بی نظیر، تنها با 4 نکته ساده

 

یک آپارتمان نقلی بی نظیر، تنها با 4 نکته ساده

 

4. از وسایل دوكاره یا چندكاره در یك فضای كوچك استفاده كنید

طبیعی است كه اتاق‌های كوچك معمولا در خانه‌های كوچك قرار دارند و به همین دلیل گاهی یك اتاق بیش از یك كاربرد برای اعضای خانه دارد و از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود. دو اتاق كوچكی كه در دو عكس بالا مشاهده می‌كنید همین وضعیت را دارند، اما طراحی آن‌ها آن‌قدر هوشمندانه انجام شده است كه این دو اتاق وظایف مختلفی كه بر عهده آن‌ها گذاشته شده است را به خوبی انجام می‌دهند.

در اتاق خواب اول، فرورفتگی داخل دیوار یك میز تحریر كوچك و یك صندلی را در خود جای داده است (توجه كنید كه چگونه این اتاق خواب با اتاق تلویزیون مورد دوم كه دارای یك كاناپه بزرگ بود كنتراست دارد). در اتاق دوم، تخت خواب تاشو است و داخل فرورفتگی دیوار می‌رود و یك میز غذاخوری كوچك به فضا اضافه می‌شود. اتاق دوم هم اتاق خواب است و هم اتاق غذاخوری.


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : چیدانه
برچسب ها : دکوراسیون, طراحی و دکوراسیون, طراحی داخلی, آپارتمان نقلی بی نظیر, آپارتمان, دكوراسیون آپارتمان نقلی, خانه كوچك, ایده‌ها در طراحی محیط كوچك زندگی, دیوارهایی به رنگ سیاه, مبلمان با ابعاد بزرگ, عناصر طراحی داخلی آپارتمان كوچك, اتاق‌های كوچك, جذابیت آپارتمان های كوچك, كاناپه چندبخشی, decoration, design and decoration, interior design, apartments carry a unique, apartment, anecdotal apartment decoration, small home, design ideas for small living area, the walls are painted black, furniture with large, elements of interior design for small apartments, small rooms, charm of small apartments, sectional sofa


شارژ سریع موبایل