سارا قاسمی پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵

مدیترانه، با الهام از گرما، رنگ‌های اشباع شده در مناظر جذاب، خورشید درخشان و نسیم دریا، ترکیب بی‌نظیری از یک سبک با عطر و بوی فرهنگی و نسبتا لوکس را به ارمغان می‌آورد.  

با ما همراه باشید تا از نکته‌هایی که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید مخلوطی از این عناصر که در طی سالیان متمادی توسعه یافته‌اند را به صورت گزیده، در طراحی فضای خود به کار برید.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

1- رنگ و طرح

تنالیته رنگ تراکوتا (قهوه ای مایل به قرمز)، فیروزه‌ای، آبی اقیانوسی، زرد و قرمز تیره، به دلیل وجود بیش از اندازه‌شان درطبیعت مدیترانه، معرف این سبک هستند. از آن‌جایی که ترکیب چندین رنگ از لحاظ بصری زیبا به نظر می‌رسد، ترکیب رنگ‌های براق و درخشان در چیدمان کاشی‌ها، تاثیر مثبتی خواهد داشت و به فضا  جذابیت‌ها و زیبایی‌هایی ملهم ازسبک اسپانیایی می‌بخشد.

برای فراهم آوردن طرح‌هایی متناسب با سبک مدیترانه‌ای ‌استفاده از کاشی‌های دست‌ساز، شیوه مناسبی خواهد بود. به تصویر بالا توجه کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید، می‌توان برای صرفه‌جویی در هزینه، کاشی‌های رنگی را در مرکز توجه قرار داده و باقی فضا را با سرامیک‌های سفید ساده بپوشانید.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

هم‌چنین مانند تصویر بالا می‌توانید یک دیوار را کاملا با کاشی‌های رنگی پوشانده و مابقی دیوارها و کف را به رنگ سفید نگاه دارید. مانند تصویر بالا که تمام تزئینات آن به یک دیوار با کاشی‌های آبی رنگ محدود شده و در سادگی آن با استفاده از وان شفاف و ساده، رعایت شده است.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

رنگ‌های مورد توجه که از سبک مدیترانه‌ای الهام گرفته‌، نارنجی متمایل به صورتی، زرد تیره، فیروزه‌ای، بنفش متمایل به آبی و سفید ساده است. اما اگر علاقه‌ای به استفاده جسورانه از رنگ‌ها  ندارید، سعی کنید تا طرح‌ها و خط‌های مختلف را در طراحی‌تان به کار ببرید. طرح‌های ملهم از کاشی‌های مراکشی با حاشیه‌ای به رنگ تیره، برای تاکید گذاری بیشتر، می‌تواند متناسب با سلیقه‌تان باشد. استفاده از رنگ خاکی تیره، برای روح بخشیدن به محیط را فراموش نکنید.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید
 

2- گذرگاه طاق‌دار

استفاده گذرگاه‌های طاق‌دار الهام گرفته شده از معماری مراکش، به فضا حال و هوایی تاریخی ‌می‌بخشد و باعث زیباتر به نظر رسیدن فضاهای خالی می‌شود.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

3- آینه‌

آینه‌ها، تزئینات قابل تغییر و سبکی هستند که از عناصر  اصلی، در سبک مدیترانه‌ای به شمار می‌روند. آینه‌ها می‌توانند بسیاری از عناصر تزئینی مانند رنگ، طرح، بافت و شکل را در خود جای دهند. آینه‌های منحنی مانند نمونه‌ای که آن را در عكس بالا مشاهده می‌کنید، یادآور همان حال‌وهوای تاریخی گذرگاه طاق دار است. در صورتی که نوسازی کامل فضا مد نظر نباشد، آینه‌ها با تزئینات منحنی می‌توانند حال‌ و هوای تاریخی را به فضا منتقل کنند.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

۴- نورپردازی

برای داشتن یک نور ملایم، فانوسی سرامیکی یا ظرف‌های سوراخ‌ دار را امتحان کنید. نور‌ی که از این سوراخ‌ها خارج می‌شود، فضای منحصربه‌فرد و دنجی را ایجاد می‌کند و فانوس‌ها، به فضا ظرافت خاصی می‌بخشند.

چراغ‌های رومیزی و آویزها شکل نورپردازی ملایم و دل‌نشینی را برای فضاهای کوچک فراهم ‌می‌کنند.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

مانند عکس بالا که تزئینات این آویز، باعث ایجاد طرح‌های نوری زیبا می‌شود و تزئینات روستایی آن بدون تحمیل فضای روستایی، فضا را دل‌نشین‌‌تر کرده است.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

همچنین استفاده از اشیا چوبی در این فضا به اشیا فلزی تیره تعادل می‌بخشد و حال و هوای آن را آرام بخش متعادل می‌كند.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

۵- چوب

شما از چوب در درهای چوبی، قاب پنجره‌ها و مبلمان استفاده می‌کنید. چوب‌های تیره رنگ بیانگر سبک مدیترانه‌ای هستند و فضایی روستایی و آرام را تداعی می‌کنند.

سعی در انتخاب چوب‌هایی با برش طبیعی و رگه‌دار داشته باشید تا رابطه فضا و طبیعت حفظ شود.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

۶- فلز صیقلی

مس و فلز‌های صیقلی در عین حفظ آرامش فضا به آن شکل و شمایلی قدیمی و تاریخی می‌بخشد.

نکته: ازفلز در تزئینات حمام مانند جای دستمال كاغذی، سطل زباله و غیره استفاده كنید.

 

کاشی‌ها را جور دیگر باید دید

 

۷-فرش

از آن‌جایی که در چیدمان سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها معمولا از اشیای سخت استفاده می‌شود، استفاده از  فرش‌ شیوه مناسبی برای لطافت بخشی به فضا است. فرشی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید با طرح خود، یادآور سبک مدیترانه‌ای است و با رنگ گرم کاشی و چوب‌ها، ترکیب متناسبی را به نمایش گذاشته ‌است.مزیت استفاده از فرش قابل حمل و تغییر بودن‌ آن است و در صورتی که علاقه‌یتان را نسبت به سبک مدیترانه‌ای از دست بدهید به راحتی می‌توانید آن را تغییر بدهید.

 


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : چیدانه
برچسب ها : دکوراسیون, طراحی و دکوراسیون, طراحی داخلی, کاشی, استفاده از کاشی در حمام, استفاده از کاشی در دستشویی, استفاده از کاشی در دکوراسیون, رنگ و طرح کاشی ها, کاشی کاری دیوار, سبک مدیترانه‌ای, استفاده از آینه در دکوراسیون, فلز صیقلی در دکوراسیون, نورپردازی حمام, چیدمان سرویس‌های بهداشتی, decoration, design and decoration, interior design, tiles, using tile in the bathroom, the use of tiles in the bathroom, use tile decoration, color and pattern tiles, wall tiling, mediterranean style, the use of mirrors in the decoration, polished metal decoration, bathroom lighting, sort toilets


موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل